Rallye de Monte-Carlo: і все ж Ож’є!

Фінальна спецділянка Rallye Automobile de Monte-Carlo 2019 року розпочалася під гаслом «Задоволення треба вміти розтягувати якомога довше!» Як правило, в чемпіонаті світу при формуванні стартового списку перед Power Stage організатори зазвичай намагаються зібрати в головну групу 10-12 екіпажів, яка в підсумку і дає основну картинку для телебачення. І якщо екіпажів на техніці WRC не вистачає, то на перші стартові позиції відправляють пару-трійку лідерів WRC-2, щоб вони створили необхідну «масовість» і як слід підготували всіх вболівальників до довгоочікуваного «десерту». Але сьогодні організатори Rallye de Monte-Carlo встановили свого роду рекорд – сформували групу з 16 екіпажів, в яку увійшли також всі вісім учасників WRC-2 Pro та WRC-2. Таким чином, глядачам спочатку треба було дочекатися проїзду восьми екіпажів на R5, і тільки після цього в бій нарешті вирушать всі вісім заводських екіпажів на WRC – як звичайно, в зворотному порядку.

У битві обох ліг WRC-2 (тобто WRC-2 Pro і «звичайного» WRC-2) ініціативу спробував перехопити Калле Рованперя з Skoda Motorsport – 18-річний фін показав 10.07,2 і на чверть хвилини випередив свого єдиного суперника в категорії Pro, британця Гаса Грінсміта (той, у свою чергу, остаточно гарантував собі перемогу в дивізіоні плюс фініш в Топ-10 абсолюту). Але незабаром з’ясувалося, що найшвидшим і найкрутішим на техніці R5 став француз Ніколя Кьямен, який сьогодні на своєму новенькому Volkswagen Polo GTI R5 виграв всі чотири спецділянки в заліку WRC-2 і взагалі у всій групі RC2! Треба визнати, це справді дуже непогана демонстрація можливостей німецької техніки – можна навіть не сумніватися в тому, що чимало потенційних клієнтів Volkswagen Motorsport хутко взяли до відома всі сьогоднішні результати Кьямена. Так що основним орієнтиром для всіх інших став саме час Ніколя Кьямена, який найпершим подолав позначку в 10 хвилин на Power Stage і показав 10.59,2 – тільки на 7 секунд гірше за результат Отта Тянака при першому проїзді!

Після цього решта екіпажів на R5 не надто прагнули до якихось подвигів – Оле Хрістіан Вейбю (VW Polo GTI R5) показав приблизно один час з Калле Рованперею, Йоанн Бонато (Citroen C3 R5) спокійно довів справу до впевненої перемоги в WRC-2 (плюс мінімум восьма позиція в абсолютному заліку), Адрієн Фурмо (Ford Fiesta R5) теж не став ризикувати своїм місцем в Топ-10 абсолюту (коли у нього ще один такий шанс випаде?!). І тільки після цього нарешті прийшла черга на «головний калібр» ралі, тобто на заводські екіпажі на WRC… Першим відзначився швед Понтус Тідеманд, який більш-менш благополучно завершив свою дебютну гонку за кермом WRC останнього покоління – його час становив 9.58,6. Але цей результат протримався зовсім недовго – його одноклубник, фін Теему Сунінен з M-Sport Ford WRT, швидко підняв планку до 9.45,8. Цей результат гарантував Теему мінімум 11-ю позицію в абсолюті – і навіть подарував примарну надію на місце в Топ-10. Але набагато цікавішим було інше питання – чи вдасться Сунінену сьогодні взяти хоча б один бонусний бал?

Майже відразу після цього відбулася стрімка атака Кріса Міка – ольстерець на Toyota Yaris WRC видав 9.37,3, тобто вже на чверть хвилини поліпшив ранковий результат свого колеги по команді Отта Тянака! Поперечка піднялася дійсно дуже високо – хтось зможе її подолати? Ярі-Матті Латвала не надто переконливо і впевнено проїхав Power Stage, програв Міку майже десять секунд (10.47,0), зате гарантував собі мінімум п’яту позицію на фініші ралі. Багато хто з нетерпінням чекав на виступ Себастьяна Льоба – як проявить себе новобранець Hyundai (взагалі-то, це слово звучить дуже кумедно по відношенню до дев’ятиразового чемпіона світу!)? Але ельзасець теж не став творити якісь дива і проїхав Power Stage c часом 10.48,1 – вистачило рівно на стільки, щоб не пропустити вперед Латвалу і не опуститися нижче четвертого місця. Потім прийшла черга Отта Тянака – свого колегу Кріса Міка естонець хоч і не наздогнав на Power Stage (9.43,1 проти 9.37,3), зате за будь-якого перебігу подій гарантував собі місце на подіумі ралі і в групі лідерів усього чемпіонату. А це дійсно важливо!

Але вже за п’ять секунд після фінішу Тянака всі миттєво забули про нього – адже щойно стартувала битва за перемогу між Себастьяном Ож’є і Тьєррі Ньовіллем, яких перед фінальним допом поділяли лише 0,4 секунди! Тут вже не мало значення, зможе хтось з цієї пари дуелянтів виграти Power Stage чи ні – будь-кого влаштує навіть десятий час на спецділянці, головне, щоб випередити свого суперника в загальному заліку всього Rallye de Monte-Carlo! І повільно потекли останні хвилини цієї запеклої і нервово виснажливої боротьби – Ньовілль на Hyundai i20 Coupe WRC примчав на фініш з часом 9.43,0, після чого йому залишалося тільки напружено чекати на свого опонента. Найбільш напружений момент був, коли на другому спліті Ож’є вже програвав Ньовіллю вже 1,5 секунди… Але дуже швидко ситуація змінилася, француз накрутив темп, негайно перехопив ініціативу – і на фініші показав 9.41,2! Отже, Себастьян Ож’є виграв свій перший ж старт після повернення в Citroen Racing, на додачу повторив абсолютний рекорд Себастьяна Льоба (по сім перемог в Монте-Карло) плюс продовжив свою абсолютно унікальну серію – тепер у нього шість перемог поспіль на Rallye Automobile de Monte-Carlo!

Результати Power Stage
1. Мік/Маршалл (GB, Toyota Yaris WRC) 9.37,3
2. Ож’є/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) +3,9
3. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +5,7
4. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) +5,8
5. Сунінен/Салмінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +8,5

Rallye de Monte-Carlo (попередні результати)
1. Ожье/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) 3:21.15,9
2. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +2,2
5. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) +2.15,2
3. Льоб/Елена (F/MC, Hyundai i20 Coupe WRC) +2.28,2
4. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +2.29,9
6. Мік/Маршалл (GB, Toyota Yaris WRC) +5.36,2
7. Грінсміт/Едмондсон (GB, Ford Fiesta R5) +13.04,6
8. Бонато/Буллу (F, Citroen C3 R5) +13.56,5
9. Сарразен/Ренуччі (F, Hyundai i20 R5) +14.06,8
10. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta R5) +16.03,4

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ож’є (F) – 29
2. Ньовілль (B) – 21
3. Тянак (EE) – 17
4. Мік (GB) – 13
5. Льоб (F) – 12
6. Латвала (FIN) – 10

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 30
2. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 25
3. Toyota Gazoo Racing WRT – 25
4. M-Sport Ford WRT – 14

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Citroen, Julien Pixelrallye, Toyota, Hyundai

27-01-2019 12029
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца