Rallye de Monte-Carlo: абсолютний тріумф Ож’є та Toyota!

Фінальна спецділянка в будь-якому випадку повинна була стати цікавою подією, причому скоріше навіть у глобальному значенні – все ж вперше в історії WRC призові очки на Power Stage будуть нараховувати не тільки екіпажам в абсолютному заліку, але ще і в командний залік (плюс також окремо в заліках WRC-2 та WRC-3). У зв’язку з цим майже відразу постало питання – як з урахуванням всіх цих нововведень будуть формувати порядок старту на Power Stage? Тим більше зараз після сходів Теему Сунінена й Отта Тянака в грі залишилися тільки вісім екіпажів на WRC – скільки учасників WRC-2 і WRC-3 поставлять на перші стартові позиції? Відповідь надійшла швидко – трасу відкривали чотири екіпажі на R5/Rally2 – три від WRC-2 (Ерік Камійї, Адрієн Фурмо, Андреас Міккельсен) і лише один від WRC-3 (Йоан Россель). А потім надходить черга вищої ліги – як зазвичай, екіпажі на WRC стартували відповідно до своїх поточних місць у ралі (у зворотному порядку, тобто від П’єра-Луї Лубе на Hyundai i20 Coupe WRC до Себастьяна Ож’є на Toyota Yaris WRC).

У «молодшій» категорії R5/Rally2 найшвидшими з групи лідерів виявилися Андреас Міккельсен на Skoda Fabia Rally2 evo й Адрієн Фурмо на Ford Fiesta Rally2 – норвежець випередив француза на 1,9 секунди. Особливо вразило, що Міккельсен показав результат 11.21,9, або майже на вісім секунд швидше за Тьєррі Ньовілля під час першого проїзду (11.29,6). Після цього посипалися різні події – спочатку Йоан Россель на Citroen C3 Rally2 пробив колесо та втратив майже півхвилини (правда, ця осічка навряд чи завадить йому виграти в заліку WRC-3, де він лідирував з відривом у півтори хвилини). Потім серйозно помилився П’єр-Луї Лубе – француз вилетів за межі траси, насилу повернувся на дорогу та фінішував вже з двохвилинним відставанням…. Єдина втіха для Лубе – спромігся на старті сезону завоювати кілька очок в Кубку виробників для своєї команди Hyundai 2C Competition. Першим учасником на WRC, який зумів перевершити результат Міккельсена, став Гас Грінсміт – британець показав час 11.20,5 та випередив норвежця на 1,4 секунди.

Було очевидно, що досягнення Грінсміта протримається рівно до того моменту, коли почнуть фінішувати гранди – першим відзначився Даніель Сордо (11.18,2). Але найбільш «гаряча» фаза битви за призові місця була ще попереду, коли зчепилися Тьєррі Ньовілль і Калле Рованперя – фін вранці хоч і програв боротьбу за місце на подіумі, але почасти відігрався на Power Stage, коли став першим, хто подолав позначку в 11 хвилин (10.59,5 проти 11.01,9 у бельгійця)! Всього лише за кілька хвилин між Рованперею та Ньовіллем спромігся «вклинитися» Елфін Еванс – валлієць зупинив секундомір на цифрах 11.00,7. Після всього цього залишалося тільки дочекатися появи Себастьяна Ож’є – як він «відстріляється» на Power Stage, маючи майже півхвилини переваги в загальному заліку ралі? Після заїзду француза залишалося лише захоплено розвести руками – Себастьян не збирався тихо й мирно доїжджати до своєї рекордної перемоги на Rallye de Monte-Carlo, а негайно ввімкнув «форсаж» і примчав на фініш з результатом 10.56,2! Яскравий фінальний нокаут для всіх…

Після такого ефектного фінішу любителі статистики отримали чимало цікавих подробиць. По-перше, для Себастьяна Ож’є це ювілейна перемога в кар’єрі – француз досяг позначки в 50 виграних етапів WRC! По-друге, Ож’є випередив свого тезку Льоба та став абсолютним рекордсменом Rallye de Monte-Carlo – на його рахунку тепер вісім тріумфів у цьому легендарному змаганні. При цьому вигравав його за кермом п’яти різних автомобілів – Peugeot 207 S2000 (2009), VW Polo WRC (2014-2016), Ford Fiesta WRC (2017-2018), Citroen C3 WRC (2019) і Toyota Yaris WRC (2021). По-третє, це перша за 23 роки перемога Toyota на Rallye de Monte-Carlo – останнім, хто досяг подібного успіху, був Карлос Сайнс на Toyota Corolla WRC у далекому 1998 році. По-четверте, Ож’є та Toyota Gazoo Racing добилися в Монте-Карло стовідсоткового успіху та набрали максимальну кількість очок у своїх заліках – на рахунку Себастьяна 30 очок з 30 можливих (25 за перемогу й 5 за кращий час на Power Stage), у Toyota 52 очка (43 за переможний дубль у ралі плюс 9 за Power Stage)!

Power Stage (абсолют)
1. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) 10.56,2
2. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +3,3
3. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +4,5
4. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +5,2
5. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +22,0

Rallye de Monte-Carlo (попередні результати)
1. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) 2:56.33,7
2. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +32,6
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.13,5
4. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +2.33,6
5. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +3.14,2
6. Кацута/Баррітт (J/GB, Toyota Yaris WRC) +7.01,3
7. Міккельсен/Флоене (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +7.23,6
8. Грінсміт/Едмондсон (GB, Ford Fiesta WRC) +8.21,1
9. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta Rally2) +9.15,8
10. Камійї/Бюресі (F, Citroen C3 Rally2) +10.36,0

Чемпіонат світу (пілоти)*
1. Ож’є (F) – 30
2. Еванс (GB) – 21
3. Ньовілль (B) – 17
4. Рованперя (FIN) – 16
5. Сордо (E) – 11
6. Кацута (J) – 8
* – попередні результати

Кубок виробників*
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 52
2. Hyundai Motorsport – 30
3. M-Sport Ford WRT – 10
4. Hyundai 2C Competition – 8
* – попередні результати

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, Toksport WRT

24-01-2021 29783
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца