Rally Turkey: особливий статус?

Турецький раунд WRC зараз перебуває в особливому статусі, причому як мінімум з двох причин. По-перше, це повільне і важке гравійне ралі в минулому році прославилося як справжня «м’ясорубка», яка перемолола половину каналу – з 31 екіпажу, які все ж змогли побачити фініш, ціла третина (точніше, 11) скористалися допомогою Rally2. І зараз, коли йде така шалена і жорстка битва між Toyota Gazoo Racing і Hyundai Motorsport за лідерство в Кубку виробників, Rally Turkey Marmaris може в будь-який момент стрімко схилити шальки терезів на той чи інший бік – в залежності від того, скільки екіпажів з цих команд зможуть з мінімальними втратами пережити випробування трасами під Мармарісом… По-друге, над Туреччиною нависла реальна загроза вильоту з календаря WRC – в FIA натякнули, що остаточне рішення з цього питання буде прийняте саме за підсумками цього змагання. Крім того, саме в Туреччині всі заводські команди виставлять машини з оновленою аеродинамікою задньої частини – якраз після того скандалу з задніми антикрилами на початку серпня, коли FIA раптом виявила, що конструктори команд дуже по-різному трактують технічний регламент.

Зараз, перед одинадцятим раундом чемпіонату світу, Toyota Gazoo Racing і Hyundai Motorsport знаходяться приблизно в однаково непростій ситуації – занадто великі ставки зроблені, причому як в особистому, так і в командному заліках… З одного боку, Hyundai балансує на тонкій межі – може вже в втретє поспіль отримати болісний удар. Адже Toyota за два попередні етапи спромоглася скоротити своє відставання від лідера Кубка виробників з 44 до 8 очок. Якщо команда з Альценау отримає ще один такий «ляпас», її шанси на командний титул помітно знизяться… Крім того, Тьєррі Ньовілль зараз суттєво відстає від Отта Тянака – ще одна така поразка стане справжньою катастрофою для бельгійця. З іншого боку, в Toyota Gazoo Racing ситуація теж не найпростіша – чи зуміє фінсько-японська команда підтримувати такий темп кілька гонок поспіль? Особливо з нестабільними Крісом Міком і Ярі-Матті Латвалою? Та й Отту Тянаку теж треба бути обережним – рік тому він після схожого ривка (три перемоги поспіль) повністю завалив фінальну частину сезону. Але один плюс у естонця є – нинішній запас очок дозволяє залишитися лідером за будь-якого результату турецького етапу!

Перспективи Citroen Racing і лідера французької команди Себастьяна Ож’є викликають все більше сумнівів – «Подвійному шеврону» зі своїм мінімальним складом з двох екіпажів ніяк не вдається створити потужний «кулак», здатний пресувати опонентів з Toyota і Hyundai. Сім десятків очок відставання від лідерів Кубка виробників за чотири етапи до фінішу сезону – це вже більше нагадує справжній вирок. Не тішить останнім часом і прем’єр-пілот Citroen Racing – Себастьяну Ож’є все літо не вдається підтримувати темп Отта Тянака, що і призвело до 40 очок програшу. Зараз мало хто вірить в те, що французу в цьому році вдасться завоювати свій сьомий вищий титул в абсолюті – всі спроби команди якось поліпшити характеристики Citroen C3 WRC поки що не дають якогось наочного прогресу як для автомобіля, так і для екіпажу… Якщо ж говорити про M-Sport Ford WRT, який вже в третьому поспіль ралі стартує без свого травмованого лідера Елфіна Еванса, то британська команда остаточно ввімкнула «режим джокера». І просто відверто розраховує, що за якогось вдалого перебігу подій Теему Сунінен і Понтус Тідеманд зуміють успішно «відстрілятися» та зайти на подіум.

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Тянак (EE) – 205
2. Ньовілль (B) – 172
3. Ож’є (F) – 165
4. Мік (GB) – 80
5. Міккельсен (N) – 79
6. Еванс (GB) – 78
7. Латвала (FIN) – 74
8. Сунінен (FIN) – 70
9. Сордо (E) – 62
10. Лаппі (FIN) – 62

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 289
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 281
3. Citroën Total WRT – 216
4. M-Sport Ford WRT – 168

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai

11-09-2019 7739
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца