Rally Sweden, WRC-3 и J-WRC: шведський парад

Як це не дивно виглядає, але поява учасників Junior WRC в Швеції стала свого роду історичною подією – адже за останні десять років був тільки один випадок, коли молодіжний чемпіонат світу стартував взимку (востаннє подібне сталося в 2015 році, коли першим етапом J-WRC стало Rallye de Monte-Carlo). На скандинавських трасах юніори в останній раз стартували ще в 2007 році на Rally Norway, а в Швецію Junior WRC зазирав ще в далекому 2006 році – причому тоді це була зовсім інша серія, з дорогими і «зарядженими» по максимуму кіт-карами Super 1600 (які тоді старалися потроху «розбавляти» технікою класу R3C). І зараз багато кому з глядачів було цікаво спостерігати, як проявлять себе на снігу Ford Fiesta R2T з турбомоторами об’ємом 1,0 л.

На відміну від WRC-2, де господар траси Понтус Тідеманд зазнав несподіваної поразки, у юніорів таких сюрпризів не було – умови на трасі постійно диктували два шведських екіпажі, Денніса Родстрьома (у 2017 році він здобув два подіуми і став п’ятим в J-WRC за підсумками сезону ) і Еміля Бергквіста (чемпіона J-ERC 2015 року, який зараз пішов на певне «зниження» і перейшов з WRC-2 в J-WRC). Ця пара разом виграла 14 допів з 19 (що принесло 9 бонусних очок Деннісу і 5 балів Емілю) і майже на п’ять хвилин випередила третього призера, німця Юліуса Таннерта (він уже четвертий рік поспіль веде боротьбу в молодіжних заліках чемпіонатів Європи і світу). Якщо хтось і зміг боротися на рівних з шведами, то тільки Кен Торн (чемпіон Естонії 2017 року в заліках 2WD і R2) – естонець виграв чотири СД, йшов третім, однак в суботу полетів шкереберть і набрав 56 хвилин штрафу за Rally2. Тому на його рахунку тільки 4 пункти за виграні допи…

За останні три-чотири роки виникла справжня традиція – учасники Junior WRC з їх фіксованою програмою виступів (більшість екіпажів зазвичай стартують на п’яти-шести етапах чемпіонату світу) досі складають основний «кістяк» моноприводного чемпіонату WRC-3. Причому відбувається це незалежно від того, на якій техніці вони виступають – хоч на потужних Citroen DS3 R3T, хоч на легких Ford Fiesta R2T… І шведське ралі лише підтвердило цю тенденцію – перші п’ять місць в моноприводі взяли юніори, за сумою двох етапів Денніс Родстрьом ділить лідерство в WRC-3 з італійцем Енріке Браццолі (той виграв в Монте-Карло на Peugeot 208 R2). Екіпаж Юрія Протасова і Павла Черепіна на Citroen DS3 R3T, незважаючи на ряд пригод (на СД13 був «політ» в замет через те, що з шин повилітали майже всі шипи), фінішував шостим в WRC-3 – здається, це перший в історії випадок, коли українці здобули очки в моноприводній категорії на чемпіонаті світу. До того представники України завойовували очки в таких категоріях, як P-WRC, WRC-2 і абсолютний залік WRC.

Rally Sweden, залік WRC-3
1. Родстрьом/Юханссон (S, Ford Fiesta R2T) 3:16.26,0
2. Бергквіст/Флоене (S/N, Ford Fiesta R2T) +7,3
3. Таннерт/Хайгль (D/A, Ford Fiesta R2T) +4.43,2
…6. Протасов/Черепін (UA, Citroen DS3 R3T) +6.23,1

Залік WRC-3 (після двох етапів)
1-2. Браццолі (I) – 25
1-2. Родстрьом (S) – 25
3. Ларіо (FIN) – 19
…9. Протасов (UA) – 8

Rally Sweden, залік Junior WRC
1. Родстрьом/Юханссон (S, Ford Fiesta R2T) 3:16.26,0
2. Бергквіст/Флоене (S/N, Ford Fiesta R2T) +7,3
3. Таннерт/Хайгль (D/A, Ford Fiesta R2T) +4.43,2

Залік Junior WRC (після першого етапу)
1. Родстрьом (S) – 34
2. Бергквіст (S) – 23
3. Таннерт (D) – 15

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Facebook (Junior WRC, EMIL Bergkvist), Protasov/Cherepin Rally Crew

20-02-2018 19052
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца