Rally Sweden, WRC-2: тріумф Японії

Важко було уявити, що Skoda Motorsport зазнає такої прикрої поразки в Швеції – адже майже всі козирі були на руках у млада-болеславців. По-перше, Skoda Fabia R5 вже кілька років вважається найкращим автомобілем у своїй категорії (особливо машини в заводській специфікації). По-друге, шкодовці в Швеції виставили свою найсильнішу «зимову» пару пілотів – шведа Понтуса Тідеманда (чинного чемпіона WRC-2, між іншим!) і норвежця Оле Хрістіана Вейбю (який вже мав на своєму рахунку перемогу і два подіуми на етапах WRC-2). По-третє, на шведському ралі не було головних суперників Skoda Motorsport – екіпажів M-Sport Ford WRT (точніше, француза Еріка Камійї). Тому при вивченні попереднього списку учасників Rally Sweden в заліку WRC-2 дуже важко було «виловити» хоч когось, хто зміг би зупинити «експрес з Млада-Болеслава».

Але вже в п’ятницю вранці все швидко стало догори дригом – на позицію лідера стрімко вийшов 24-річний японець Такамото Кацута! Причому він не просто вискочив на перше місце завдяки проблемам фаворитів, а відразу нав’язав їм боротьбу на рівних – Такамото виграв половину спецділянок, лідирував майже всю гонку і весь час вперто відбивав всі атаки Понтуса Тідеманда (шведа категорично не влаштовувала перспектива зазнати поразки у себе на батьківщині). І один з головних сюрпризів шведського ралі відбувся – Кацута став першим в історії пілотом з Японії, який виграв етап WRC-2! І це при тому, що минулого літа Такамото на Сардинії став першим японцем, який фінішував на подіумі в WRC-2… Цікаво, що в останній раз японці успіхів на подібному рівні досягали більше десяти років тому – коли Тоші Араї і Фуміо Нутахара в 1999-2007 роках удвох здобули 16 перемог на етапах Production Car WRC (тобто в чемпіонаті групи N).

Що ж буде далі? Skoda Motorsport, незважаючи на поразку в Швеції, досі залишається головним фаворитом в WRC-2 – як за рахунок явної технічної переваги, так і завдяки можливості «комбінувати» склад пілотів відповідно до ситуації в чемпіонаті (наприклад, чехи в будь-який момент можуть кинути на прорив Яна Копецького). Плюс Понтус Тідеманд неодмінно постарається взяти реванш за домашнє фіаско – і буде битися в кожній гонці (якщо тільки його влітку не висмикнуть зі складу Skoda Motorsport заради виступів на новому Volkswagen Polo GTI R5). Крім того, вболівальники набагато уважніше стежитимуть за японськими юніорами – адже цього року для Такамото Кацути і Хірокі Араї заплановано п’ять стартів в WRC-2 (крім Швеції, це ще Корсика, Португалія, Сардинія, Фінляндія). Можливо, при наявності нових успіхів Кацути і Араї їх програму можуть розширити – додадуть пару етапів восени (наприклад, в Уельсі, Іспанії чи Туреччині). Але про якусь зрозумілу картину можна буде говорити лише влітку.

Rally Sweden, залік WRC-2
1. Кацута/Салмінен (J/FIN, Ford Fiesta R5) 3:01.27,5
2. Тідеманд/Андерссон Й. (S, Skoda Fabia R5) +4,5
3. Вейбю/Скьярмоен (N, Skoda Fabia R5) +30,5
4. Адіельссон/Юханссон (S, Skoda Fabia R5) +1.49,3
5. Туохіно/Хямяляйнен (FIN, Skoda Fabia R5) +2.29,9
6. Хуттунен/Ліннакето (FIN, Hyundai i20 R5) +5.02,1

Залік WRC-2 (після двох етапів)
1-2. Копецкі (CZ) – 25
1-2. Кацута (J) – 25
3-4. Шьєссере (I) – 18
3-4. Тідеманд (S) – 18
5-6. Сунінен (FIN) – 15
5-6. Вейбю (N) – 15

Командний залік WRC-2 (після двох етапів)
1-2. Skoda Motorsport II – 25
1-2. Tommi Mäkinen Racing – 25
3-4. M-Sport Ford WRT – 18
3-4. Skoda Motorsport – 18
5. Toksport WRT – 15

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota GAZOO Racing, Skoda Motorsport

19-02-2018 14959
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца