Rally Mexico: Себастьян Ож’є – знову лідер!

За традицією, перед Power Stage змінюють порядок старту для учасників – в першу чергу, з прицілом на те, щоб майже всі найсильніші екіпажі йшли як «десерт» для глядачів і при цьому не брали на себе додаткові обов’язки «пилососа» на трасі. Тому на фінальному допі зазвичай на перші стартові позиції ставлять тих, хто їде за допомогою Rally2 (таких сьогодні набралося відразу чотири екіпажі), а якщо учасників на WRC зовсім небагато, то додають ще одного-двох представників заліку WRC-2. Саме це і сталося на фінальному допі Rally Guanajuato Mexico – трасу відкривав заводський пілот Skoda Motorsport Понтус Тідеманд на Skoda Fabia R5, а вже слідом за ним ламанулися всі три екіпажі Toyota GAZOO Racing (Отт Тянак, Есапекка Лаппі, Ярі-Матті Латвала), до компанії яких вклинився Теему Сунінен з M-Sport Ford WRT. А потім вже пішли і лідери…

За початковий орієнтир був прийнятий переможний результат Отта Тянака під час його першого заїзду на Las Minas (6.42,7) – до цієї поперечки так і не зуміли дотягнутися ні Тідеманд (що не дивно, враховуючи різницю в технічному рівні між автомобілями R5 і WRC), ні Сунінен (це значить, що у фіна майже нульові шанси на хоч якісь призові очки в Мексиці). Відразу ж з’ясувалося, що Тянак явно вирішив повторити фінт Себастьяна Ожьє, який той провернув три тижні тому в Швеції – естонець навмисне спізнюється на старт Power Stage, щоб отримати набагато вигіднішу стартову позицію, ніж нинішня друга. А що йому втрачати? Припустимо, Отт схопить ще три-чотири хвилини штрафу за запізнення. Так у нього 56 хвилин «баласту» по Rally2! Трохи пізніше з’ясувалося, що за прикладом Отта пішов Тьєррі Ньовілль – у бельгійця є ще резерв в 3-4 хвилини.

Поки вболівальники намагалися розібратися в цих тактичних маневрах, на трасі поступово розгорталася досить запекла боротьба – найкращий час показав Ярі-Матті Латвала (6.34,4), після чого йому залишалося спостерігати за діями інших екіпажів. Себастьян Льоб так і не «долетів» до фіна – відстав на 4,5 секунди… Набагато більш швидшим виявився став Андреас Міккельсен – норвежець атакував в повну силу, але все ж програв Латвалі 1,6 секунди. Хто ще? Кріс Мік після всіх своїх пригод не надто порадував – програв відразу чверть хвилини… Однак ольстерець може вже не сумніватися в тому, що за будь-яких обставин завершить гонку на подіумі – тобто як мінімум третім. Змусив всіх похвилюватися Даніель Сордо – іспанець спіймав прокол заднього колеса і втратив понад п’ятнадцять секунд! Але головну задачу він теж виконав – фінішував на фінальному допі і зберіг за собою мінімум другу позицію. Залишається дочекатися Себастьяна Ож’є…

Француз атакував в блискучому стилі, показав час 6.33,5 і став першим, хто зумів випередити Латвалу – вже не має значення, скільки призових очок він візьме на Power Stage! Головне, що Ож’є здобув перемогу на Rally Guanajuato Mexico і знову став лідером чемпіонату світу! Ну і між іншим візьме не менше трьох бонусних очок до свого багажу… Далі залишалося спостерігати, наскільки успішними виявляться «тактичні» маневри Отта Тянака і Тьєррі Ньовілля, які отримали в своє розпорядження повністю розчищену трасу. Естонець все ж дійсно зробив успішний хід – випередив на 0,4 секунди Себастьяна Ож’є, після чого з особливим нетерпінням чекав на Ньовілля… Бельгієць теж витиснув із ситуації все можливе, але за швидкістю все ж поступився – лише четвертий час на Power Stage, з відставанням майже півтори секунди від Тянака. Але, взагалі-то, Тьєррі взяв майже все можливе в такій важкій і невдалій для нього гонці – шосте місце плюс два бонусних бали.

Rally Guanajuato Mexico (попередні підсумки)
1. Ож’є/Інграссія (F, Ford Fiesta WRC) 3:53.58,0
2. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.13,6
3. Мік/Нейгл (GB/IRL, Citroen C3 WRC) +1.29,2
4. Міккельсен/Йєгер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.48,4
5. Льоб/Елена (F/MC, Citroen C3 WRC) +2.34,6
6. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +9.13,0
7. Тідеманд/Андерссон (S, Skoda Fabia R5) +10.34,7
8. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +15.47,1
9. Грінсміт/Перрі (GB, Ford Fiesta R5) +17.19,3
10. Еллер/Олмос (RCH/RA, Ford Fiesta R5) +24.28,1

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ож’є (F) – 60
2. Ньовілль (B).– 51
3. Міккельсен (N) – 34
4. Мік (GB) – 32
5. Латвала (FIN) – 30
6. Тянак (EE) – 26
7. Лаппі (FIN) – 23
8. Брін (IRL) – 20
9. Сордо (E) – 18
10. Паддон (NZ), Льоб (F) – по 10

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 84
2. M-Sport Ford WRT – 72
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 71
4. Toyota GAZOO Racing WRT – 67

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото DPPI, Twitter (Sébastien Ogier), Toyota

11-03-2018 18051
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца