Rally Liepāja: кілька рівнів

Недавнє Rally Liepāja виявилося насправді «універсальним» змаганням, яке було не тільки етапом чемпіонату Європи, але також носило статус раунду цілої низки інших серій – чемпіонату Латвії з ралі (подвійний етап), чемпіонату Латвії з ралі-спринту (в його залік пішла перша недільна секція, яка налічувала 46 км бойової дистанції), міжнародного FIA Baltic Rally Trophy. І в кожній з цих категорій теж вистачало різних подій… У «великому» національному заліку був лише один дійсно помітний сюрприз – коли в суботу на фінальній спецділянці дня екіпаж Миколи Грязіна несподівано вилетів з траси та серйозно пошкодив свій Hyundai i20 R5. Цей прикрий епізод завадив Миколі виграти обидва етапи національного чемпіонату і набрати повний комплект очок за сумою трьох раундів… Але навіть з цієї неприємною «осічкою» екіпаж Грязіна спромігся у трьох стартах завоювати 70 очок з 105 можливих і зберегти лідерство в загальному заліку чемпіонату Латвії.

Зараз в латвійській першості можна виділити відразу дві основні тенденції, які сформувалися в останні кілька років. По-перше, на тутешніх трасах постійно з’являється чимало «гостьових» екіпажів, які вели боротьбу з латвійцями за вищий титул – фін Калле Рованперя, українець Валерій Горбань, естонець Ранно Бундсен, швед Олівер Сольберг… Зараз на провідні позиції вийшли відразу два «гостя» на техніці категорії R5/Rally2 – росіянин Микола Грязін (Hyundai i20 R5) й естонець Рауль Йєетс (Skoda Fabia Rally2 evo). Якщо восени не буде жодних раптових змін в календарях національних чемпіонатів, на фінальному етапі (естонському Rally Saaremaa в жовтні) саме ця пара і може з’ясувати, хто ж стане чемпіоном Латвії 2020 року. По-друге, останнім часом вже добре помітно, що вже й у країнах Балтії монопривід класу R2/Rally4 починає потроху тіснити традиційну техніку категорії Production (вона ж група N). Принаймні, після трьох етапів у Топ-5 абсолюту можна побачити два екіпажі на R5/Rally2 плюс трьох юніорів на R2/Rally4 – особливо цікаво було побачити в одній компанії з Мартіньшем Сесксом та Грегором Йєетсом також ралі-кросовіка Рейніса Нітішса.

Зі заліком FIA Baltic Rally Trophy теж склалася цікава картина – було прийнято рішення провести в Лієпаї подвійний раунд серії (як і в чемпіонаті Латвії, кожен день ралі є окремим етапом), завдяки чому балтійський кубок зміг набрати в цьому році три залікових етапи. Як і в заліку ERC, тут взагалі не було рівних Оліверу Сольбергу, який за два дні впевнено «настріляв» повний комплект з 70 очок і негайно став лідером FIA Baltic Rally Trophy (а також, можливо, його переможцем за підсумками сезону). Не обійшлося і без присутності українців. По-перше, естонсько-український екіпаж Георга Ліннамяе і Володимира Корсі на Peugeot 208 R2 за підсумками Rally Liepāja фінішував шостим у міжнародному заліку групи RC4 (техніка R2/Rally4), а також набрав 28 очок у моноприводному заліку FIA Baltic Rally Trophy. По-друге, українець Костянтин Бевз уього року на Rally Liepāja виконував обов’язки стюарда FIA – це вже вихід на насправді серйозний рівень!

Rally Liepāja (чемпіонат Латвії, день 1)
1. Йєетс Р./Тоом (EE, Skoda Fabia Rally2 evo) 46.15,5
2. Бергманіс/Грінс (LV, Mitsubishi Lancer Evo IX) +1.11,1
3. Сескс/Франціс (LV, Ford Fiesta Rally4) +2.09,1
4. Воробьйовс/Пукіс (LV, Mitsubishi Lancer Evo IX) +2.16,6
5. Нітішс/Малнієкс (LV, Ford Fiesta Rally4) +3.02,0
6. Йєетс Г./Сікк (EE, Ford Fiesta Rally4) +3.14,9

Rally Liepāja (чемпіонат Латвії, день 2)
1. Грязін/Александров (RUS, Hyundai i20 R5) 43.29,7
2. Воробьйовс/Пукіс (LV, Mitsubishi Lancer Evo IX) +1.07,7
3. Йєетс Р./Тоом (EE, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.35,2
4. Йєетс Г./Сикк (EE, Ford Fiesta Rally4) +3.54,2
5. Нітішс/Малнієкс (LV, Ford Fiesta Rally4) +4.04,9
6. Ейджюнас/Сайдаргас (LT, Mitsubishi Lancer Evo IX) +4.57,6

Чемпіонат Латвії (після трьох етапів)*
1. Грязін (RUS) – 70
2. Йєетс Р. (EE) – 59
3. Йєетс Г. (EE) – 53
4. Нітішс (LV) – 51
5. Сескс (LV) – 45
6. Воробьйовс (LV) – 44
* – попередні дані

FIA Baltic Rally Trophy (після трьох етапів)
1. Сольберг (S) – 70
2. Грязін (RUS) – 61
3. Остберг (N) – 56
4. Лукьянюк (RUS) – 48
5. Пієтарінен (FIN) – 32

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

21-08-2020 20023
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца