Rally Estonia, СУ11: Hyundai «блокує» Toyota

«Форсований» формат естонського ралі, коли всю програму змагання довелося втиснути у два з половиною дні, вимагав нових рішень – наприклад, в суботу вже після першої секції був змінений порядок старту для заводських екіпажів на WRC. Якщо вранці вони відправлялися на трасу згідно зі своєю поточною позицією в загальному заліку чемпіонату світу (лідер Ож’є йде до бою першим, за ним всі інші), то вдень порядок старту був визначений за підсумками ранкової секції – після сервісу одинадцять заводських WRC «ранжовані» у зворотній послідовності, тобто від Гаса Грінсміта на Ford Fiesta WRC (11-я позиція в загальному заліку) до лідера Отта Тянака… Було цікаво поспостерігати, як це вплине на темп тих чи інших екіпажів, яким вранці довелося відкривати трасу – в першу чергу, мова йде про Себастьяна Ож’є, Елфіна Еванса та Тьєррі Ньовілля. Відповіді були отримані, але досить несподівані – Еванс зловив повільний прокол і втратив кілька секунд, а Ньовілль «вдало» зрізав поворот і просто відірвав колесо! Сход бельгійця та 28 хвилин «баласту» по Rally2…

Однак цей інцидент за участю одного з лідерів Hyundai Motorsport практично не вплинув на інших пілотів корейсько-німецької команди – Отт Тянак з Крейгом Бріном виграли ще три допи й за підсумками суботи впевнено здобули два перших місця! Майже всі атаки екіпажів Toyota Gazoo Racing були акуратно блоковані, після чого відставання Себастьяна Ож’є (третє місце) від Отта Тянака склало майже півхвилини… Більш того, шестиразовому чемпіону світу доведеться постійно озиратися на Калле Рованперю – адже 19-річний фін після ранкового проколу поступово повернув собі впевненість, успішно «виштовхав» свого одноклубника Елфіна Еванса зі четвертої позиції й тепер відстає від Ож’е лише на 6,2 секунди… Себастьяну доведеться вирішувати непросте завдання – без зайвого ризику відбити атаки Рованпері та доїхати третім (це гарантує йому лідерство в загальному заліку) чи все ж спробувати атакувати Бріна? Найсумніша картина спостерігається у M-Sport Ford WRT… Якщо вже Такамото Кацута на Toyota Yaris WRC, який завжди програвав у швидкості Есапеккі Лаппі та Теему Сунінену, сьогодні спокійно відривається від них на 40-50 секунд – це, м’яко кажучи, дуже неприємні симптоми для британської команди. Може, їм завтра все ж вдасться хоч щось змінити на краще?

В інших дивізіонах особливих сюрпризів не спостерігалося – в заліку WRC-2 Мадс Остберг з його досвідом спокійно переграв всіх юніорів (Миколу Грязіна, Адрієна Фурмо) і вже більш ніж на півхвилини відірвався від них. Вкрай невдало склався день для Оле Хрістіана Вейбю (Hyundai Motorsport N), який на СД8 зловив відразу подвійний прокол – за наявності всього лише одного запасного колеса це гарантоване припинення боротьби на сьогодні. У «приватному» дивізіоні WRC-3 трійка лідерів не змінилася – Олівер Сольберг поступово збільшує свою перевагу, Егон Каур тримається другим і більш ніж на десять секунд відірвався від Каєтана Кєєтановіча. Не обійшлося без помітних втрат – майже одночасно «розхитали» свої підвіски Еерік Пієтарінен (п’яте місце) і Георг Ліннамяе (йшов сьомим)… Найпомітніші зміни відбулися в юніорському заліку – господар траси Кен Торн спочатку пропустив два чутливих випади від Мартіньша Сескса й віддав йому другу позицію, після чого повторив «досягнення» Вейбі й теж пробив два колеса поспіль… Лідерство в категорії J-WRC досі утримує інший естонець, Роберт Вірвес, але його постійно намагаються атакувати Мартіньш Сескс і Самі Паярі.

Становище після СД11 (абсолют)
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) 1:15.08,4
2. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +11,7
3. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +28,7
4. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +34,9
5. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +26,9
6. Кацута/Баррітт (J/GB, Toyota Yaris WRC) +1.01,9
7. Лаппі/Ферм (FIN, Ford Fiesta WRC) +1.41,7
8. Сунінен/Лехтінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +1.50,9
9. Лубе/Ланде (F, Hyundai i20 Coupe WRC) +2.15,2
10. Грінсміт/Едмондсон (GB, Ford Fiesta WRC) +3.03,1

Становище після СД11 (залік WRC-2)
1. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 R5) 1:20.34,8
2. Грязін/Александров (RUS, Hyundai i20 R5) +37,8
3. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta Rally2) +45,5

Становище після СД11 (залік WRC-3)
1. Сольберг О./Джонстон (S/IRL, VW Polo GTI R5) 1:20.11,3
2. Каур/Сімм (EE, Skoda Fabia Rally2 evo) +17,8
3. Каєтановіч/Щепаняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +28,9

Становище після СД11 (залік Junior WRC)
1. Вірвес/Пруул (EE, Ford Fiesta Rally4) 1:28.47,2
2. Сескс/Франціс (LV, Ford Fiesta Rally4) +11,2
3. Паярі/Салмінен (FIN, Ford Fiesta Rally4) +27,4

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Toyota, Twitter (Oliver Solberg)

05-09-2020 30580
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца