Rally Estonia: позаплановий дебют

Уже в п’ятницю естонський раунд-дебютант нарешті «розблокує» ралійний чемпіонат світу після майже шестимісячної перерви. Нагадаємо, що попередній етап WRC, Rally Guanajuato México, фінішував 14 березня, а Rally Estonia стартує 4 вересня – таким чином, пауза у світовій першості склала аж 5 місяців 21 день або 174 дні. Схоже, цей показник є абсолютним рекордом в історії ралійного чемпіонату світу. Щось подібне можна згадати тільки в далекому 1974 році, коли автоспорт накрили потужні наслідки сумнозвісної нафтової кризи 1973 року… Тоді повністю провалився початок сезону (були скасовані етапи в Монте-Карло і Швеції, перерва в те міжсезоння склала 3 місяці 19 днів), а потім весняно-літня частина чемпіонату (пауза між етапами в Кенії та Фінляндії налічувала 3 місяці 18 днів). Але пандемія коронавірусу у 2020 році все ж допомогла «оновити» ці антирекорди… Напевно, мало не єдиний плюс у всій цій халепі – стрімка і несподівана поява естонського ралі-«рятувальника» в календарі WRC-2020. За інших обставин ми не скоро б побачили етап WRC в Естонії.

З урахуванням всіх обставин, Rally Estonia відбудеться у «кризовому» форматі – два з половиною дні (пролог в п’ятницю ввечері, два повноцінних гоночних дні в суботу-неділю), 17 допів і всього лише 233 км бойової дистанції. Порадувала кількість заявлених учасників – 59 екіпажів, з яких майже чверть (14) представляють Естонію. Цікаво, що вся техніка представлена тільки трьома категоріями – WRC (10 заводських екіпажів плюс 3 приватники), R5/Rally2 (30 екіпажів) та Rally4 (16 екіпажів, з них 12 учасників Junior WRC). Не видно навіть колись звичних R2 – зараз ніша класу RC4 була повністю заповнена Ford Fiesta Rally4 нового покоління. Як виняток, попередній огляд Rally Estonia почнемо якраз з молодших категорій – в цьому випадку з заліку J-WRC. Тут знову очікується чималий балтійсько-скандинавський бій, за участю естонця Кена Торна, латвійця Мартіньш Сескса, шведа Тома Крістенссона, фіна Самі Паярі… Плюс є кілька «темних конячок», які здатні влаштувати сюрприз – наприклад, румун Рауль Бадю, естонець Роберт Вірвес або італієць Фабіо Андольфі.

У нечисленній категорії WRC-2 (тільки шість екіпажів) спостерігається найвища «концентрація» фаворитів, бо на перемогу можуть претендувати мінімум троє – Мадс Остберг (PH Sport), Микола Грязін й Оле Хрістіан Вейбю (обидва з Hyundai Motorsport N). Тим більше це тріо встигло протягом серпня виступити на кількох різних ралі, в тому числі й у Балтії… Втім, інші три екіпажі теж здатні за нагоди поборотися за місця на подіумі – в першу чергу, Понтус Тідеманд (в березні виграв етап WRC-2 в Мексиці) і Адрієн Фурмо (пілот M-Sport в липні-серпні встиг виступити на різних ралі в Італії, Великобританії та Франції). У «приватній» категорії WRC-3 своє окреме свято – 22 екіпажі, третина з них представляють Естонію (серед господарів траси можна побачити Рауля Йєетса, Егона Каура, Карла Крууду, Райнера Ауса, а також Георга Ліннамяе, який вже два роки виступає з українським штурманом Володимиром Корсею). Фаворитів у боротьбі за перемогу тут теж вистачає – Ярі Хуттунен, Олівер Сольберг, Еерік Пієтарінен, Марко Буласія, Каєтан Каєтановіч…

У вищій лізі головним фаворитом цього уїк-енду однозначно вважається чинний чемпіон світу Отт Тянак на Hyundai i20 Coupe WRC. По-перше, у нього просто шалена мотивація – коли він ще отримає реальну нагоду виграти домашній етап WRC? По-друге, Hyundai Motorsport влітку продемонстрував небачену активність – команда не тільки добряче попрацювала на тестах, але і відправляла свої екіпажі на майже всі доступні змагання (її заводські та напівзаводські пілоти протягом місяця встигли «засвітитися» мінімум на восьми різних ралі). Поки що єдиним реальним суперником корейсько-німецької команди з Альценау вважається Toyota Gazoo Racing – підопічні Томмі Мякінена хоч і не стартували на всіх «доступних» ралі, але досить активно працювали на тестах. Та й на недавньому Lõuna-Eesti Ralli тойотівці продемонстрували непогану швидкість – особливо 19-річний Калле Рованперя, який переграв своїх колег Себастьяна Ожьє та Елфіна Еванса. А ось перспективи M-Sport Ford WRT, м’яко кажучи, виглядають дуже туманними – крім мізерного бойового накату в Есапекки Лаппі та Теему Сунінена, команда за півроку майже не проводила тестів…

Чемпіонат світу, пілоти (після трьох етапів)
1. Ож’є (F) – 62
2. Еванс (GB) – 54
3. Ньовілль (B) – 42
4. Рованперя (FIN) – 40
6. Тянак (EE) – 38
7. Сунінен (FIN) – 26
5. Лаппі (FIN) – 24
8. Льоб (F) – 8
9. Тідеманд (S) – 8
10. Кацута (J) – 8

Кубок виробників (після трьох етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 110
2. Hyundai Motorsport – 89
3. M-Sport Ford WRT – 65

Залік WRC-2 (після трьох етапів)
1. Остберг (N) – 50
2. Грязін (RUS) – 41
3. Тідеманд (S) – 40
4. Вейбю (N) – 33
5. Фурмо (F) – 30

Залік WRC-3 (після трьох етапів)
1-3. Камійї (F) – 25
1-3. Хуттунен (FIN) – 25
1-3. Буласія (BOL) – 25

Залік Junior WRC (після одного етапу)
1. Крістенссон (S) – 28
2. Сескс (LV) – 19
3. Торн (EE) – 15

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Edgars Leonovs, Marleen Maask

03-09-2020 23677
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца