Rally de Portugal: три дивізіони

Зараз майже у всіх основних дивізіонах WRC розпочинається величезна розвага – рівно половина сезону (сім раундів з чотирнадцяти) вже позаду, попереду ще шість поспіль європейських етапів… І поки що явного лідера не видно ні в абсолюті, ні в WRC-2 Pro і WRC-2. У заводській категорії WRC-2 Pro про ясність поки не доводиться говорити – в велику гру нарешті почала втягуватися Skoda Motorsport, яка кинула в бій відразу два екіпажі на нових Skoda Fabia R5 Evo. Перший «залп» нової зброї вийшов насправді успішним – переможний дубль в Португалії плюс 18-річний Калле Рованперя став новим лідером в цій категорії, випередивши Мадса Остберга з Citroen Racing. Однак про якусь явну і беззаперечну перевагу фіна говорити поки ще не доводиться – відрив від норвежця становить лише три очки (при тому, що у Остберга на одну гонку в запасі більше). Але є ще такий фактор, як минулорічний чемпіон WRC-2 Ян Копецкі – чех здатний, як мінімум, активно заважати Остбергу в його боротьбі з Рованперею. А може і сам пред’явити свої претензії на вищий титул в цьому році.

Але якщо в WRC-2 Pro картина більш-менш зрозуміла (Skoda Motorsport рубається з Citroen Racing, тим часом M-Sport Ford WRT постарається ще хоча б пару раз підніжку зробити комусь із фаворитів), то в «приватній» категорії WRC-2 поки спостерігаємо справжній «вінегрет». У групі лідерів претенденти використали вже від двох до п’яти залікових стартів, тому починаються великі математичні гри – адже в залік за підсумками сезону підуть шість кращих гонок з семи номінованих. Поки продовжує лідирувати Беніто Гуерра, але мексиканець зараз візьме тривалу паузу на все літо – решту три гонки заплановано на осінь (Уельс, Каталонія і Австралія). І тепер багато що залежить від того, як його опоненти подолають літню частину сезону і з якими показниками почнуть осінню частину… При цьому японець Такамото Кацута та норвежець Оле Хрістіан Вейбю зараз вже не вважаються явними фаворитами – вже забагато залікових гонок використали. Доведеться придивитися до інших претендентів, а таких зараз як мінімум троє – Микола Грязін, Еміль Бергквіст та П’єр-Луї Лубе…

За інших обставин події в моноприводі не привернули б особливої уваги (учасників Junior WRC в Португалії не було, залік WRC-3 в міжсезоння просто ліквідований за непотрібністю), але не зараз – на Rally de Portugal стартував естонсько-український екіпаж Георга Ліннамяе і Володимира Корсі, який в цьому році виступає в регіональному монокубку Peugeot Rally Cup Ibérica. Перший день португальського ралі входив до заліку іберійського монокубку, після чого всі його учасники були вільні в своєму виборі – завершити після п’ятниці виступ чи «підписатися» на всі три дні гонки. Дует Ліннамяе-Корся вибрав другий варіант – спочатку відіграв свою партію в Peugeot Rally Cup Ibérica (п’яте місце в залік серії), після чого продовжив боротьбу за призові місця в міжнародному заліку класу RC4 (техніка класу R2). Тут естонсько-український дует добився більшого успіху, навіть з 28 хвилинами Rally2 – друге місце на етапі WRC в класі RC4 (офіційно) і друге в моноприводі.

Rally de Portugal (залік WRC-2 Pro)
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Skoda Fabia R5 Evo) 3:30.57,0
2. Копецкі/Дреслер (CZ, Skoda Fabia R5 Evo) +1.07,7
3. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 R5) +19.08,6
4. Пєньонжек/Гербер (PL, Ford Fiesta R5) +30.55,1

Залік WRC-2 Pro (після семи етапів)
1. Рованперя (FIN) – 86 (5 стартов)
2. Остберг (N) – 83 (4 старта)
3. Пєньонжек (PL) – 74 (4 старта)
4. Грінсміт (GB) – 73 (4 старта)
5. Копецкі (CZ) – 18 (1 старт)

Rally de Portugal (залік WRC-2)
1. Лубе/Ланде (F, Skoda Fabia R5) 3:33.09,1
2. Бергквіст/Барт (S, Ford Fiesta R5) +1.42,1
3. Сольберг Х./Майнор (N/A, Skoda Fabia R5) +2.08,2
4. Пієтарінен/Райтанен (FIN, Skoda Fabia R5) +2.23,5
5. Грязін/Федоров (RUS, Skoda Fabia R5) +2.24,3
6. Гуерра/Сапата (MEX, Skoda Fabia R5) +3.22,8

Залік WRC-2 (після семи етапів)
1. Гуерра (MEX) – 69 (4 старти)
2. Кацута (J) – 47 (5 стартів)
3. Вейбю (N) – 40 (4 старти)
4. Грязін (RUS) – 38 (3 старти)
5. Еллер А. (RCH) – 33 (4 старти)
6. Бергквіст (S) – 30 (2 старти)

Rally de Portugal (залік класу RC4)
1. Белл/Геррод (GB, Peugeot 208 R2) 4:05.18,6
2. Ліннамяе/Корся (EE/UA, Peugeot 208 R2) +26.53,8
3. Тейпар/Фрімен (GB, Peugeot 208 R2) +35.29,4

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Skoda, Twitter, Peugeot Rally Cup Ibérica

06-06-2019 15587
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца