Rally Chile: феєрверк в фіналі!

Більш ніж півторагодинна перерва між передостаннім допом та фінальним Power Stage багато кому здавалася майже нескінченою. Коли ж завершиться регрупінг? Коли екіпажі нарешті вирушать на старт спецділянки Bio Bio? Кого з учасників WRC-2 Pro і WRC-2 поставлять на перші стартові позиції для «розігріву»? Скільки ще доведеться почекати, коли всі проїдуть Power Stage і прийде черга на Себастьяна Льоба і Себастьяна Ож’є? Ажіотаж навколо битви двох чемпіонів за другу позицію виявився таким, що про лідера чилійського ралі Отта Тянака згадували лише час від часу – вистачало простої констатації того факту, що естонець продовжує йти першим і перед фінальною спецділянкою зберігає відрив у два десятка секунд. Дуже непогана перевага, якщо враховувати, що до фінішу гонки залишився тільки один доп і 12,52 км бойової дистанції – розгубити її можна хіба що у випадку серйозної помилки або безжального невезіння, коли ловиш прокол чи велику поломку…

В оновленій стартовій відомості судді без особливих роздумів принесли в жертву Лоренцо Бертеллі (Ford Fiesta WRC), якому і доручили «підмітати» трасу для решти. За ним пустили трьох лідерів заліку WRC-2 Pro – британця Гаса Грінсміта, норвежця Мадса Остберга і фіна Калле Рованперю. І лище після цього настала черга всіх заводських екіпажів на WRC – від Ярі-Матті Латвали до Отта Тянака, в зворотному порядку. Себастьян Льоб і Себастьян Ож’є в цій черзі стояли на одинадцятій і дванадцятій стартових позиціях. У перші хвилини всі поки орієнтувалися на ранковий результат Кріса Міка (8.14,5), а глядачі могли битися об заклад – хоч хтось зуміє на Power Stage виїхати з восьми хвилин? Завдання дійсно непросте – адже потрібно на дистанції лише 12,52 км скинути зі своїх персональних рекордів десь 15-20 секунд… Бертеллі нічим не здивував, пізніше «відстрілялися» всі лідери WRC-2 Pro – Калле Рованперя нарешті здобув першу перемогу в цьому сезоні.

Кумедно, але факт – восьмихвилинний бар’єр виявився набагато ближчим, ніж це усім здавалося на початку. Перший ж заводський екіпаж, фіна Ярі-Матті Латвали на Toyota Yaris WRC, прилетів на фініш з часом 8.00,4 – не вистачило лише маленької дещиці в вигляді неповної половини секунли! Наступна спроба належала Крісу Міку, але ольстерський колега Латвали виявився трохи повільнішим і мусив задовольнитися цифрами 8.01,3 – між іншим, Кріс встиг виграти ще одну позицію в загальному заліку чилійського ралі, тобто випередив Калле Рованперю і гарантував собі мінімум восьме місце. Андреас Міккельсен (Hyundai i20 Coupe WRC) як проїхав всю гонку без особливого блиску, так і приблизно в тому ж стилі завершив Power Stage – тільки 8.04,9. Чи вдасться йому зберегти місце в Топ-5 на цьому допі і отримати хоча б один бонусний бал? В якийсь момент здавалося, що першим вісім хвилин на Power Stage розміняє Есапекка Лаппі (Citroen C3 WRC). Фін спочатку навіть випереджав Латвалу на секунду, але потім його розвернуло – втрати часу, тільки 8.22,3 на фініші…

Наступними були обидва екіпажі M-Sport Ford WRT – Теему Сунінен та Елфін Еванс один за іншим здійснили подвійну атаку на магічні цифри 8.00,0. Але без особливого успіху – на табло з’явилися тільки 8.02,5 і 8.02,7… Тепер залишалося розраховувати на трійку лідерів гонки – чи буде вдалим їх штурм цієї поки що неприступної цитаделі? Першим з Топ-3 спробував Себастьян Льоб, який старанно намагався дотягнутися до Ярі-Матті Латвали, але все ж не зміг досягти успіху – тільки 8.01,1. Фін поки ще лідер в гонитві за бонусними очками. Потім були напружені хвилини, коли в бій кинувся Себастьян Ож’є – в якісь моменти здавалося, що француз йде буквально по лезу бритви, на межі вильоту з траси… Але і результат був чудовий – чемпіон світу все ж пробив цей «бар’єр» і зупинив цифри секундоміра на 7.58,6! А вже скільки адреналіну отримали всі глядачі… Однак французу так і не вдалося насолодитися цією «бонусної» перемогою – точку в цій битві поставив Отт Тянак, який перевершив усіх, показав 7.57,3 і здобув в Чилі повний комплект з 30 очок! Але Себастьян Ож’є при цьому досяг набагато важливішої мети – в загальному заліку WRC нарешті повернувся на місце лідера!

Power Stage
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) 7.57,3
2. Ож’є/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) +1,3
3. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +3,1
4. Льоб/Елена (F/MC, Hyundai i20 Coupe WRC) +3,8
5. Мік/Маршалл (GB, Toyota Yaris WRC) +3,9

Copec Rally Chile, попередні результати
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) 3:15.53,8
2. Ож’є/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) +23,1
3. Льоб/Елена (F/MC, Hyundai i20 Coupe WRC) +30,2
4. Еванс/Мартін (GB, Ford Fiesta WRC) +1.36,7
5. Сунінен/Салмінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +3.15,6
6. Лаппі/Ферм (FIN, Citroen C3 WRC) +3.45,4
7. Міккельсен/Йегер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +4.39,0
8. Мік/Маршалл (GB, Toyota Yaris WRC) +7.33,4
9. Рованперя/Халттунен (FIN, Skoda Fabia R5) +7.52,5
10. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 R5) +8.16,1

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ож’є (F) – 122
2. Тянак (EE) – 112
3. Ньовілль (B) – 110
4. Мік (GB) – 59
5. Еванс (GB) – 55
6. Льоб (F) – 39
7. Міккельсен (N) – 36
8. Лаппі (FIN) – 34
9. Латвала (FIN) – 32
10. Сунінен (FIN) – 30

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 178
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 149
3. Citroën Total WRT – 143
4. M-Sport Ford WRT – 100

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Toyota, Citroen, @voiceofrally

12-05-2019 14812
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца