Rally Australia: свято Ож’є і Toyota!

Після такого тихого жаху на фінальній секції, коли за два допа один за іншим стрімко вибули Тьєррі Ньовілль та Отт Тянак, залишалося тільки здивовано запитувати себе – і чого тепер чекати від Power Stage? Ще кілька годин тому всі з нетерпінням очікували, що саме на фінальному допі може вирішитися доля чемпіонського титулу в абсолюті, коли кожен призовий бонус-бал буде буквально на вагу золота – і раптом отримали такий достроковий «фінал», коли Себастьян Ож’є прибув на старт спецділянки Wedding Bells18 вже в ранзі чемпіона світу 2018 року… Здається, єдине, що могло б хоч якось пожвавити фінал австралійського ралі – це щось на кшталт грандіозного провалу двох вцілілих екіпажів Toyota Gazoo Racing WRC, після якого команда Hyundai Motorsport за допомогою Хейдена Паддона раптом стала б володарем ніби вже програного Кубка виробників!

Коли перед Power Stage на ходу залишається тільки шістнадцять екіпажів в гонці, досить важко придумати якийсь незвичайний порядок старту на фінальному допі. Але австралійським організаторам це все ж вдалося – найпершим на трасу відправився Андреас Міккельсен (Hyundai i20 Coupe WRC), потім за ним прийшла черга австралійців на Skoda Fabia R5 (Стів Гленні і Елі Еванс), греко-бельгійця Журдена Сердерідіса (Ford Fiesta WRC) плюс чилійця Альберто Еллера, лідера WRC-2 (Ford Fiesta R5). І тільки після цього в гру нарешті ввійшли всі інші заводські екіпажі на WRC, строго в зворотному порядку – від Крейга Бріна (Citroen C3 WRC) до Ярі-Матті Латвали (Toyota Yaris WRC). Таким чином, результат Міккельсена відразу і надовго (майже на 15 хвилин) став головним орієнтиром для всіх інших учасників… Отже, як розподіляться 15 бонусних очок?

Гонка все ж доклала чимало зусиль, щоб ніхто не зміг занудьгувати навіть на такому «вистиглому» Power Stage – спочатку Крейга Бріна раптом розвернуло в одному з поворотів, і він втратив більше двадцяти секунд. Потім прилетіла несподівана новина про те, що зійшов Теему Сунінен – фін через технічні проблем в останній момент втратив сьоме місце і шість очок в чемпіонаті… Як з’ясувалося в подальшому, після того, як за кілька годин з Топ-10 один за іншим випали відразу три заводських екіпажі, на десяту позицію несподівано виповз Журден Сердерідіс – завдяки цьому він вже другий рік поспіль в Австралії здобуває очки в абсолюті! Після цього знову настало невелике затишшя, яке трохи пожвавила сутичка Себастьяна Ож’є (Ford Fiesta WRC) і Есапекки Лаппі (Toyota Yaris WRC) за кращий час на Power Stage – француз виявився швидшим на 0,1 с.

На цьому всі залишки сюрпризів остаточно вичерпалися… Перемогу відсвяткував Ярі-Матті Латвала, який нарешті досяг подібного успіху після цілої серії неприємностей, а також гарантував своїй команді Toyota Gazoo Racing WRC вищий титул в Кубку виробників. На другу сходинку подіуму злетів Хейден Паддон – новозеландець успішно закрив сезон і трохи підняв свою цінність на ринку пілотів (в принципі, було б цікаво, якщо йому запропонують повний сезон в M-Sport). Третім фінішував Мадс Остберг – непоганий фініш для Citroen Racing (особливо напередодні майбутнього повернення Себастьяна Ож’є до «Подвійного шеврону»). Але головною подією гонки і всього чемпіонату все ж став шостий поспіль вищий титул для Себастьяна Ож’є та Жюльєна Інграссії – ще кілька місяців тому мало хто вірив, що французький екіпаж зможе викрутитися з такої складної ситуації! Відмінний прощальний подарунок Себастьяна Ож’є та Малкольма Уілсона один одному – француз приніс команді ще один заповітний чемпіонський титул в особистому заліку, а шеф M-Sport Ford WRT доклав усіх можливих зусиль, щоб забезпечити своєму прем’єр-пілотові ще один такий успіх!

Результати Power Stage
1. Ож’є/Інграссія (F, Ford Fiesta WRC) 4.16,2
2. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) +0,1
3. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 WRC) +2,7
4. Еванс/Баррітт (GB, Ford Fiesta WRC) +3,0
5. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +4,2

Kennards Hire Rally Australia (попередні результати)
1. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) 2:59.52,0
2. Паддон/Маршалл (NZ/GB, Hyundai i20 Coupe WRC) +32,5
3. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 WRC) +52,2
4. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) +1.02,3
5. Ож’є/Інграссія (F, Ford Fiesta WRC) +2.30,8
6. Еванс/Баррітт (GB, Ford Fiesta WRC) +3.05,1
7. Брін/Мартін (IRL/GB, Citroen C3 WRC) +8.59,0
8. Еллер А./Діас (RCH, Ford Fiesta R5) +22.28,5
9. Гленні/Сарандіс (AUS, Skoda Fabia R5) +27.01,8
10. Сердерідіс/Ваннесте (GR/B, Ford Fiesta WRC) +35.14,1

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ож’є (F) – 219
2. Ньовілль (B) – 201
3. Тянак (EE) – 181
4. Латвала (FIN) – 128
5. Лаппі (FIN) – 126
6. Міккельсен (N) – 84
7. Еванс (GB) – 80
8. Паддон (NZ) – 73
9. Сордо (E) – 71
10. Остберг (N) – 70

Кубок виробників
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 368
2. Hyundai Motorsport – 341
3. M-Sport Ford WRT – 324
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 237

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото M-Sport, Toyota, Hyundai

18-11-2018 13093
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца