Rally Argentina: питання і припущення…

Аргентинське ралі в останні роки постійно радує своєю непередбачуваністю – ось хто зараз готовий з повною впевненістю заявити, що саме такий-то екіпаж має найкращі шанси на перемогу? Раніше все було набагато простіше – приїжджав Себастьян Льоб, який зазвичай в своєму неповторному фірмовому стилю буквально знищував суперників і забирав додому черговий переможний кубок (всього таких набралося цілих вісім штук). Але після 2013 року цей етап чемпіонату став одним з найбільш непередбачуваних – за чотири роки глядачі отримали чотирьох різних переможців (Ярі-Матті Латвала, Кріс Мік, Хейден Паддон і Тьєррі Ньовілль)! Найцікавіше, що Себастьян Ож’є, який зараз штампує чемпіонські титули в стилі свого легендарного тезка і співвітчизника, досі жодного разу не зумів виграти в Аргентині – навіть за часів виступів у непереможному Volkswagen Motorsport (хоча при цьому не раз фінішував на подіумі)… І не факт, що у нього зараз все вийде.

Коли починаєш оцінювати шанси тих чи інших претендентів на перемогу, слід постійно тримати в пам’яті одну головну і дуже важливу деталь – в Аргентині особливо важко доводиться тим екіпажам, які стартують на трасі першими. А цього року в п’ятницю заплановані майже 155 км бойової дистанції – подібні цифри здатні увігнати в тугу будь-якого «бульдозериста», якому доведеться чистити дорогу. Тому необхідно негайно бігти і ретельно досліджувати турнірну таблицю чемпіонату… Бо картина дійсно цікава виходить – адже Себастьян Ож’є вже вшосте поспіль стартує в Аргентині першим, за ним їдуть Тьєррі Ньовілль і Отт Тянак (бельгійцю і естонцю має бути трохи легше, ніж французу, але все одно приємного мало). Зате у інших претендентів на шматок ралійного «пирога» («І побільше, побільше!») з’являється чудова нагода в п’ятницю нав’язати лідерам чемпіонату свій темп – особливо варто придивитися до Кріса Міка і Ярі-Матті Латвали (і не тільки до них)…

Пройдемося ж по командах, як раз згідно їх позиціям в Кубку виробників – і цей список відкриває Hyundai Motorsport. Незважаючи на не найвигіднішу стартову позицію у Тьєррі Ньовілля, команду з Альценау скидати з рахунків ще зарано – все ж у них в резерві є Андреас Міккельсен і Дані Сордо, у яких стимулів і мотивації вистачить як мінімум на п’ятьох. Норвежцю час вже доводити своєму роботодавцеві, що він здатний боротися за перемоги в складі Hyundai Motorsport, а іспанцеві треба витиснути все можливе зі своєї короткої програми «третього номера», яка налічує лише сім стартів в 2018 році (адже за його спиною сидить в резерві амбітний Хейден Паддон). У M-Sport Ford WRT не все так чудово, як хотілося б – поки що майже весь тягне на собі Себастьян Ож’є, а торішній герой Елфін Еванс ніяк не може виборсатися зі свого тривалого спаду, в який поринув з січня. Не забуваймо про Теему Сунінена, але він ще залишається непередбачуваним «джокером». Є надія, що Ож’є все ж спробує створити диво в Аргентині – як здійснив це півтора місяці тому в Мексиці.

У Toyota Gazoo Racing ситуація майже така само, як у Hyndai Racing – є три екіпажі, які приблизно рівні між собою за швидкістю. Перш за все, це Отт Тянак – естонець хоч і стартує третім, але все ж здатний як слід «впертися всіма чотирма» і кинути виклик кому завгодно (головне, щоб без наслідків). З фінами ситуація складніша – Ярі-Матті Латвалу вже понад півроку постійно «лихоманить», а Есапекка Лаппі начебто намацав свій оптимальний темп, але періодично «ловить» якісь проблеми і пролітає повз подіум. Поки що у Ярі-Матті і Есапекки є непоганий козир – віддалені стартові позиції, що може дати їм деяку перевагу в п’ятницю. У Citroen Racing весь час йдуть «кадрові експерименти» (повна програма стартів є лише у Кріса Міка), тому шанси «Подвійного шеврона» на великий успіх постійно метляються в діапазоні від 0% до мало не 100%… Простіше кажучи, якщо ольстерець і ірландець зловлять кураж, то можуть влаштувати грандіозного прочухана кому завгодно. Але якщо заграються або нахапають проблем – французькій команді доведеться несолодко.

Залік WRC-2 – це взагалі окрема «пісня», зі своїми комбінаціями. По-перше, Skoda Motorsport продовжує вести свою фірмову партію з двома складами – зараз в бій кинуті Понтус Тідеманд, якого будуть старанно вести до другого поспіль вищого титула, і Калле Рованперя (фіну поки призначена «навчальна програма», але у випадку чого він цілком здатний чутливо і болісно стусонути свого одноклубника). По-друге, є чимала компанія південноамериканських грандів на чолі з парагвайцями Густаво Сабою і Дієго Домінгесом, які почнуть битися між собою як в заліку WRC-2, так і в CODASUR Rally Championship. По-третє, як і в Мексиці, очікується нова битва за участю юніорів – 17-річних фіна Калле Рованпері і болівійця Марко Буласії, а також 21-річного британця Гаса Грінсміта. До цього веселого переліку можна також додати 21-річного норвежця Оле Хрістіана Вейбю, який виступить в R5, але поза заліком WRC-2 (для подальшого накопичення досвіду).

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Rally Argentina, WRC, Citroen, Skoda

26-04-2018 22314
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца