Ралісти поза конкуренцією!

Минуло менше чотирьох тижнів після фінішу «Дакара», як вже стартував черговий Кубок світу з ралі-рейдів – вже в п’ятий раз поспіль сезон відкриває зимова Baja Russia Northern Forest. І вчергове на снігових трасах Карелії можна було зустріти дійсно цікаву компанію учасників – цього разу центральною фігурою гонки був катарець Нассер Аль-Аттія, який став найбільш титулованим учасником в історії цієї бахи (нагадаємо, тільки в ралі-рейдах на його рахунку два виграних «Дакара» і чотири Кубки світуЮ а про ралі нема що й казати). Однією з причин раптової появи Нассера на Baja Russia Northern Forest стала минулорічна політична криза на Близькому Сході, через яку він може пропустити відразу два етапи Кубка світу в ОАЕ (Dubai International Baja і Abu Dhabi Desert Challenge) – адже дипломатичні відносини між Катаром і ОАЕ зараз розірвані…

За таких умов лишається лише намагатися якось компенсувати можливі очкові втрати (все ж у випадку успіху на двох етапах в ОАЕ можна було набрати до 90 очок) – і 30 очок в разі перемоги в Карелії зайвими точно не будуть! І навряд чи Нассера міг зупинити той прикрий факт, що його досвід виступів на снігу зовсім невеликий – за 15 років він лише п’ять разів стартував на зимових ралі (чотири старти на Rally Sweden і один на Rallye de Monte-Carlo)… На пролозі катарець показав другий час (поступився минулорічному переможцю гонки поляку Арону Домжалі), але після цього виграв всі чотири великі спецділянки і святкував перемогу! Цікаво, що карельська баха в п’ятий раз пройшла в ранзі етапу Кубка світу – і у всіх випадках в міжнародному заліку обов’язково перемагав пілот, який має солідний досвід виступів в класичних ралі (аж до рівня WRC) – Язід Аль-Раджі (2014), Тапіо Суомінен (2015), Маріс Нейкшанс (2016), Арон Домжала (2017).

Успіх класичних ралістів закріпив також чеський екіпаж Мартіна Прокопа і Яна Томанек на Ford F-150 Evo (його побудовою і підготовкою з самого початку займалася команда Мартіна MP-Sports), який фінішував другим, програвши близько шести хвилин переможцю. Між іншим чехи встигли на СУ3 допомогти поляку Арону Домжале, який на цій спецділянці поклав на бік свою Toyota Hilux Overdrive – згодом судді після перегляду бортового відео компенсували Прокопу і Томанеку ті витрачені сім хвилин… Ще однією важливою подією став дебют Ясіра Сейдана (торішнього володаря Кубка світу в «серійній» категорії T2) на техніці Т1 – саудівець вивів на старт Toyota Hilux Overdrive і з першої ж спроби фінішував п’ятим! Взагалі-то, Сейдан планував піти на «підвищення» ще минулої осені, але через тривалу боротьбу за титул у заліку Т2 саудівець змушений був постійно відкладати свою прем’єру на Т1 – і довідкладався аж до початку наступного сезону.

Baja Russia Northern Forest
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux Overdrive) 5:14.07
2. Прокоп/Томанек (CZ, Ford F-150 Evo) +5.55
3. Васільєв/Жільцов (RUS, Mini All4 Racing) +11.24
4. Пшигоньскі/Колсул (PL/B, Mini JCW Rally) +22.20
5. Сейдан/Кузьміч (SA/RUS, Toyota Hilux Overdrive) +27.02
6. Рудской/Загороднюк (RUS, G-Force BARS) +46.49

Кубок світу з ралі-рейдів
1. Аль-Аттія (Q) – 30
2. Прокоп (CZ) – 21
3. Васільєв (RUS) – 16

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Overdrive Racing, Facebook (Martin Prokop)

20-02-2018 14001
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца