Ралі з подвійним статусом

У норвезькому ралійному календарі є одне дуже цікаве змагання, статус якого зазвичай дуже важко оцінити однозначно – це Romjulsrally, яке практично завжди проводять 29 грудня (незалежно від дня тижня). Часом бувають варіанти, коли Romjulsrally відбувається 25, 27 або 28 грудня, але організатори все одно прагнуть дотримуватися дати 29 грудня… Формально, це ралі закриває сезон і його можна було б вважати одним з тих ралі-шоу, які зазвичай відбувається в різних країнах Європи під час різдвяних канікул в грудні. Однак є пара суттєвих особливостей… По-перше, маршрут Romjulsrally налічує шість різноманітних спецділянок та 79,25 км бойової дистанції – тобто гонка фактично має формат повноцінного раунду норвезької першості. По-друге, ралі під Ельверумом зазвичай відбувається за два-три тижні до старту чергового чемпіонату Норвегії – тобто, хоч воно зараз і датоване кінцем 2019 року, але насправді є важливим етапом підготовки до сезону 2020 року.

Склад учасників вийшов досить солідним для змагання, яке зазвичай проходить в самий розпал святкових канікул – сім десятків екіпажів, з яких шість стартували на техніці R5. Правда, зараз не було шведа Юхана Крістофферссона (дворазового чемпіона світу з ралі-кросу), який рік тому саме на трасах під Ельверум приніс першу в історії перемогу новому автомобілю VW Polo GTI R5. Але його цілком успішно замінив Андерс Грьондаль, неодноразовий чемпіон Норвегії, який вже майже півроку наполегливо опановує Ford Fiesta R5 Mk2 – він легко продемонстрував свою перевагу, виграв п’ять допів з шести й майже на півтори хвилини випередив Тронда Свейнсволля (той дебютував на Citroen C3 R5). Очевидно, що Грьондаль знов буде одним з фаворитів майбутнього чемпіонату Норвегії… Цікаво, хто складе йому конкуренцію? У 2019 це був Оле Хрістіан Вейбю, який завоював титул. Зараз всі чекають появи Мадса Остберга в складі команди Citroen Norge…

Romjulsrally
1. Грьондаль/Фуглеруд (N, Ford Fiesta R5 Mk2) 49.11,9
2. Свейнсволль/Нордхаген (N, Citroen C3 R5) +1.21,6
3. Фрьослід/Лістеруд (N, Subaru Impreza WRX) +2.22,8
4. Ольссон/Густафссон (S, Ford Fiesta R5) +3.11,1
5. Брьодеруд/Стенсбьоль (N, Skoda Fabia R5) +3.14,2
6. Фрустьоль/Спіллінг (N, Ford Fiesta R5) +3.17,2

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Jan Erik Thaulow, Kåre Granfeldt

31-12-2019 12038
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца