Ралі-рейди та математична бюрократія

Кубок світу зі бах (тобто FIA World Cup for Cross-Country Bajas) продовжує свої спроби вижити в хаотичному коронавірусному сезоні 2020 року – в минулі вихідні ця серія нарешті дотягнула до позначки в три раунди, коли в Португалії відбулася популярна Baja Portalegre 500. Попри важкі часи, в заліку Кубка світу заявилися 45 екіпажів (з яких на старт вийшли 43), серед яких можна було побачити чимало добре відомих імен – Володимир Васільєв, Бернхард тен Брінке, Арон Домжала, Василь Грязін, брати Жіслен та Гійом де Мевіуси (цього року активно пробують свої сили в ралі-рейдах в категорії SSV/UTV), господарі траси Мігел Барбоза, Жуан Рамуш, Рікарду Порем… На жаль, попередня програма змагання повністю провалилася через примхи погоди – зливи, які напередодні ринули на Португалію, «змили» майже дві третини дистанції. Спочатку були заплановані пролог та три великих допи, у форматі 5+85 км (в п’ятницю) та 170+180 км (в суботу), або 440 км бойової дистанції. А залишилися тільки пролог (3,36 км) і дві скорочені спецділянки (всього лише 75,31 км у п’ятницю та 79,12 у суботу)… Так що загальний підсумок ніяк не тішив – всього лише 157,79 кілометра…

В умовах «напівповені» сюрпризів на трасі було безліч – найбільшою сенсацією став успіх Гійома де Мевіуса, який за підсумками п’ятниці (пролог плюс доп) на легкому багі Can-Am Maverick X3 примудрився стати лідером абсолютного заліку Baja Portalegre 500! На суботній спецділянці співвідношення сил начебто трохи змінилося – перемогу на португальській бахі святкував нідерландець Бернхард тен Брінке, на третю сходинку подіуму піднявся лідер Кубка світу Володимир Васільєв… Але масштаби сенсації анітрохи не зменшилися – в Топ-5 абсолюту фінішували відразу три екіпажі на легкій техніці SSV/UTV! Гійом де Мевіус опинився на другому ступеню подіуму, Арон Домжала на «серійному» Can-Am Maverick X3 групи Т4 впевнено влаштувався на четвертій позиції, а на п’ятому місці всі побачили Василя Грязіна! Якщо врахувати той факт, що цього року на португальській бахі у всіх заліках стартували понад сотня SSV/UTV, слід визнати – легкі багі остаточно добили колись масову та відносно дешеву групу T2. За останні кілька років SSV/UTV вже не раз переконливо довели, що на будь-якій дистанції вони є помітно швидшими за «серійні» Toyota, Nissan чи Mitsubishi…

Після фінішу Baja Portalegre 500 починається «найвеселіша» частина – підрахунок очок у залік Кубка світу. По-перше, з 2020 року FIA затвердила нову систему нарахування очок, з призовими бонусами (в розмірі 1,5-1-0,5 очок) для трьох кращих екіпажів за підсумками дня. Але із застереженням, що день повинен налічувати не менше 100 км спецділянок. Треба думати, нинішня Baja Portalegre 500 за цим показником однозначно пролітає – бо в п’ятницю було тільки 78,67 км бойової дистанції, а в суботу 79,12 км… По-друге, тотальне скорочення дистанції бахи через зливи змусило замислитися над питанням – а скільки ж очок повинні отримати учасники? Якщо зазирнути до регламенту, то там чорним по білому написано – якщо проведено не менше 25% дистанції від запланованого, але не більше 50% (у цьому році на Baja Portalegre 500 вдалося провести лише 35,86%), то екіпажі отримають лише третину очок від належного. Тобто згідно з цими правилами переможець бахи Тен Брінке повинен отримати 8 очок замість 25, другий призер де Мевіус 6 замість 18 і т.д. Напевно, вболівальникам доведеться почекати якийсь час, поки на офіційному сайті FIA не оновиться турнірна таблиця Кубка світу…

Baja Portalegre 500
1. Тен Брінке/Колсул (NL/B, Toyota Hilux Overdrive) 2:18.11
2. Де Мевіус/Відаге (B, Can-Am Maverick X3) +1.17
3. Васільєв/Циро (RUS/UA, Mini JCW Rally) +1.20
4. Домжала/Мартон (PL, Can-Am Maverick X3) +2.50
5. Грязін В./Уперенко (RUS, Can-Am Maverick X3) +3.54
6. Мартінш/Маркеш (P, Mini JCW Rally) +8.51

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Overdrive Racing, Facebook (Guillaume De Mevius/Rally Page, Aron Domżała)

11-11-2020 20087
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца