«Політична математика» в Кубку світу

Цього року Кубок світу з ралі-рейдів може стати одним з найбільш захоплюючих за останні роки – правда, це стало можливим виключно через великі політичні проблеми, які минулого року накрили більшість країн Перської затоки. «Катарська криза» призвела до того, що чимало арабських країн розірвали або значно обмежили відносини з Катаром – після чого у пілотів-катарців виникли серйозні проблеми з участю відразу на двох етапах Кубка світу в ОАЕ (Dubai International Baja і Abu Dhabi Desert Challenge)… Це питання довелося вирішувати шляхом складних переговорів на вищому політичному рівні, після чого катарські екіпажі все-таки отримали дозвіл на в’їзд в Емірати (наприклад, Адель Абдулла, один з лідерів категорії Т2). А ось Нассер Аль-Аттія, схоже, це питання для себе закрив – принаймні, як мінімум на етапі в Дубаї його не буде…

У попередньому списку учасників Dubai International Baja налічуються 31 екіпаж, з яких не менше п’яти можуть стати головними гравцями в абсолютному заліку – господар траси Халід Аль-Кассімі (Peugeot 3008 DKR), чех Мартін Прокоп (Ford F-150 Evo), росіянин Владімір Васільєв (Mini All4 Racing), поляк Якуб Пшигонські (Mini JCW Rally) і саудівець Ясір Сейдан (Toyota Hilux Overdrive). Цікава компанія буде також в категорії Т3 (малі багі SSV/UTV), де знову зустрінуться два призери цього дивізіону в Кубку світу минулого року – чемпіон серії француз Клод Фурньє і віце-чемпіон українець Вадим Притуляк (в черговий раз буде стартувати сам за кермом свого Polaris RZR 1000, без допомоги штурмана). З огляду на відносно невелику кількість учасників бахи, у фаворитів категорій Т2 («серійні» автомобілі) і Т3 є відмінний шанс фінішувати також в Топ-10 абсолютного заліку. У порівнянні з минулим роком маршрут ралі-рейду трохи скоригували – три спецділянки було переформатовано в подвійній проїзд одного СД довжиною 173,69 км (всього 347,38 км).

Через відсутність Нассера Аль-Аттії, який здатний миттєво вбити всю інтригу в Кубку світу (для цього він зазвичай виграє три-чотири гонки поспіль і негайно йде у відрив), починаються великі «математичні» гри – яку фору отримають суперники завдяки двом стартам в ОАЕ (максимум можна набрати 90 очок, при тому, що у Нассера вже є 30 очок за перемогу на Baja Russia Northern Forest) і як Аль-Аттія планує відігравати таке відставання? Поки що головним фаворитом є Халід Аль-Кассімі з ОАЕ – він вже добре знає можливості такої першокласної техніки, як заводське багі Peugeot 3008 DKR, плюс буде виступати у себе вдома, на рідних трасах. Дуже навіть можливо, що після Abu Dhabi Desert Challenge в боротьбі між Аль-Кассімі і Аль-Аттією рахунок буде 90:30 на користь Халіда. Однак відразу виникають два питання «з підступом»… Перший – чи поїде шейх Аль-Кассімі на етап в Катарі? Якщо ні, то у Нассера є відмінний шанс зрівняти рахунок. Другий – скільки етапів Кубка світу осилять Аль-Аттія і Аль-Кассімі, які цього року будуть виступати також в WRC?

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото autosportme.com, Overdrive Racing, Facebook (Вадим Притуляк)

08-03-2018 14531
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца