Подвійна партія в Балтії

Так вийшло, що в найближчі вихідні в Балтії пройдуть відразу два етапи місцевих національних чемпіонатів – естонське Grossi Toidukaubad Viru Rally та литовське Rally Žemaitija. Звичайно, можна здивуватися тому, що обидві гонки так незручно збіглися за термінами… Але все ж доводиться враховувати місцеві зв’язки тих чи інших федерацій – якщо Естонія і Латвія дуже тісно взаємодіють між собою (мінімум пара спільних раундів в сезон, а з минулого року взагалі перейшли на чотири спільних етапи, по два в кожній країні), то ось Литва останнім часом все більше тяжіє до союзу з Польщею – варто згадати, як у 2014 році частина маршруту Rajd Polski (етапу WRC) проходила на литовських спецділянках. А цього року у литовців і поляків заплановані два спільних раунди – спочатку на знаменитому Rajd Polski в кінці червня в Міколйках, потім на Rally Elektrėnai в середині липня (до речі, черговий збіг у часі з естонським чемпіонатом – цього разу з Shell Helix Rally Estonia).

У чемпіонаті Естонії після двох зимових етапів (обидва відбулися в Латвії) склалася цікава ситуація – в Топ-5 абсолютного заліку немає жодного естонського екіпажу! Нема нічого дивного в тому, що естонці мають намір якомога швидше виправити це непорозуміння – поки мало не єдиною їх надією на реванш залишається Георг Гросс, який рік тому озброївся потужною «артилерією головного калібру», тобто Ford Fiesta WRC у версії 2017 року (з рестриктором 36 мм і потужністю 380 к.с.). Його головними суперниками залишаються українець Валерій Горбань (Mini JCW WRC в версії 2011-2016 років) і норвежець Олівер Сольберг (VW Polo GTI R5). Але якщо українсько-естонський екіпаж Валерія Горбаня і Сергія Ларенса ми побачимо на трасах Viru Rally, то Олівер Сольберг вирішив взяти паузу – скоріш за все, якраз до липневого Rally Estonia. Правда, є реальний шанс, що юний норвежець збереже лідерство в чемпіонаті Естонії, незважаючи на цей «прогул» – зміна лідера відбудеться тільки в тому випадку, якщо Горбаню вдасться стати переможцем Grossi Toidukaubad Viru Rally.

Литовський чемпіонат в цьому році дуже довго «розгойдувався». Адже стартовий раунд, Winter Rally в Утені, відбувся ще в січні, після чого настала тривала перерва – якраз до середини червня, коли прийшла черга Rally Žemaitija. Пауза між першим і другим етапами склала майже п’ять місяців – здається, це абсолютний рекорд всіх національних серій… Але все ж така перерва принесла певну користь учасникам литовської першості – більшість команд встигли спокійно сформувати бюджети, підготувати техніку і визначитися з планами на сезон. Звичайно, центральною подією ралі в Жемайтії стане литовська прем’єра новітнього Volkswagen Polo GTI R5 – на ньому стартує Вітаутас Швядас, який до того півтора десятиріччя виступав тільки на Mitsubishi Lancer Evo різних поколінь (з рівнем підготовки згідно вимог міжнародних класів N4/R4 або національної категорії L8). І суперники у Швядаса знайдуться – як мінімум, Вайдотас Жала, який ще рік тому пересів на Skoda Fabia R5. Можуть підключитися також польські екіпажі на R5 – наприклад, Арон Домжала або Маріуш Запала. А ще на литовські траси повертається латвієць Яніс Воробьйовс на Mitsubishi Mirage RS Proto Evo II…

P.S. Плани Вітаутаса Швядас в останній момент змінилися – на Rally Žemaitija він буде пілотувати орендовану Skoda Fabia R5. Причина цілком зрозуміла – доведеться почекати, коли його VW Polo GTI R5 отримає необхідні зміни в конструкції.

Чемпіонат Естонії (після двох етапів)
1. Сольберг О. (N) – 200
2. Блумс (LV) – 115
3. Ростілов (RUS) – 115
4. Горбань (UA) – 104
5. Шаймієв (RUS) – 100
…8. Гросс (EE) – 79

Чемпіонат Литви, 4WD (після першого етапу)
1. Жала (LT) – 52,8
2. Ноткус (LT) – 39,6
3. Чапкаускас (LT) – 26,4
4. Вязовіч (BY) – 26,4
5. Вашкіс (LT) – 16,8

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Eurolamp WRT, Photo Rally Team, Facebook (Vytautas Švedas)

13-06-2019 19885
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца