Перестановки та репетиції в ралі-рейдах

«Коронавірусна криза» суттєво пригальмував життя в ралі-рейдах – якщо на національних рівнях ще якось вдалося швидко перебудувати всі плани та провести низку змагань, то в міжнародних серіях втрати виявилися набагато більшим. Недавно FIA була змушена остаточно скасувала «великий» Кубок світу з ралі-рейдів – тут вдалося провести лише один раунд, лютневе Manateq Qatar Cross Country Rally… Всі інші етапи намагалися врятувати, перенести на інші дати, але без жодного успіху – одне за іншим «випали» змагання в Казахстані, Росії та Марокко… Крапку ж поставило остаточне скасування Abu Dhabi Desert Challenge, яке не врятувало навіть перенесення з весни на кінець листопада. Щось подібне загрожувало і «малому» Кубку світу з бах, який швидко втратив половину етапів – «мінус» Йорданія, Італія, Іспанія, Угорщина (недавно компанію їм склали також ОАЕ)… Але тут все ж тривають наполегливі спроби врятувати сезон – два етапи вже відбулися (в Росії та Польщі), на підході португальська Baja Portalegre 500. Але ключовими все ж повинні стати два нових раунди в Саудівській Аравії в грудні – фінал сезону в Кубку світу й одночасно репетиція перед «Дакаром»…

Закономірно, що після такого «переламаного» і хаотичного сезону, який поховав майже всі програми команд й екіпажів, зараз майже всі наявні сили кинуті на підготовку до «Дакару»-2021, який знову відбудеться цілком на території Саудівської Аравії. Ключовою подією стало проведення в Іспанії нового ралі-рейду Andalucia Rally – фактично, це було перенесення Rallye du Maroc з Африки до Європи, але вже не в статусі етапу Кубка світу. Хоча формат змагання цілком підходив – п’ять днів (пролог і чотири етапи), приблизно 850 кілометрів бойової дистанції… Однак цей факт не завадив зібрати в Андалусії насправді непогану компанію – 58 екіпажів у заліках автомобілів і SSV/UTV, а також 68 учасників у заліках мотоциклів і квадроциклів. І у всіх категоріях вистачало визнаних фаворитів – більшість заводських пілотів Honda, KTM, Yamaha, Husqvarna (мотоцикли), Карлос Сайнс, Нассер Аль-Аттія, Стефан Петерансель, Язід Аль-Раджі, Бернхард тен Брінке (автомобілі)… Плюс безліч сильних гравців у категорії легких багі SSV/UTV – в першу чергу, це представники фактично заводських команд Red Bull Off-Road JM Team (з новою технікою OT3 Overdrive) і Monster Energy Can-Am.

Звичайно, складно за підсумками іспанського ралі-рейду оцінювати шанси учасників на «Дакарі»-2021 (будуть інші умови), але деякі висновки можна зробити. По-перше, у мотоциклістів вже не спостерігається звичної гегемонії КТМ – в Андалусії жоден представник австрійської марки не потрапив на подіум (Тобі Прайс став четвертим), де розташувалися пілоти Honda, Yamaha та Sherco. Цікаво, чи зуміють КТМівці мобілізуватися до «Дакару» та взяти реванш за січневу поразку від Honda? По-друге, у заліку автомобілів компанія фаворитів все ще залишається незмінною – це екіпажі Toyota (Аль-Аттія, Аль-Раджі) та X-raid (Сайнс, Петерансель)… Оскільки команда Prodrive досі не виставила на якісь змагання свій новий прототип, то її перспективи на «Дакарі» оцінити неможливо – навіть з урахуванням того, що її пілотом стане Себастьян Льоб… По-третє, в заліку легких багі SSV/UTV може статися чимало цікаво – у гру включився поляк Арон Домжала (переможець Кубка світу 2016 року в категорії Т3), який нещодавно підписав контракт з Monster Energy Can-Am. І його впевнена перемога в Андалусії показала, що він може стати одним зі фаворитів «Дакара» в цій категорії…

Andalucia Rally (мотоцикли)
1. Бенавідес К. (RA, Honda CRF 450 Rally) 10:30.51
2. Ван Беверен (F, Yamaha WR 450F) +7.42
3. Сантоліно (E, Sherco 450 RTR) +7.54
4. Прайс (AUS, KTM 450 Rally) +12.22
5. Барреда (E, Honda CRF 450 Rally) +22.39

Andalucia Rally (квадроцикли)
1. Коннар (F, Yamaha Raptor 700) 13:22.53
2. Жиру (F, Yamaha Raptor 700) +4.29
3. Вісьнєвскі (PL, Yamaha Raptor 700) +8.45

Andalucia Rally (автомобілі)
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 8:54.09
2. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) +3.14
3. Аль-Раджі/Фон Зітцевітц (SA/D, Toyota Hilux) +10.31
4. Петерансель/Буланже (F, Mini JCW Rally) +25.26
5. Масіас/Конде (E, Toyota Hilux) +49.04

Andalucia Rally (SSV/UTV)
1. Домжала/Мартон (PL, Can-Am Maverick X3) 9:48.17
2. Фаррес/Монлеон (E, Can-Am Maverick X3) +12.57
3. Гатрі/Флоене (USA/N, OT3) +15.33
4. Хансен К./Казале (S/F, OT3) +25.58
5. Камейру/Рамуш (P, Can-Am Maverick X3) +28.32

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Overdrive Racing, Red Bull Content Pool, Facebook (Aron Domżała)

16-10-2020 34816
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца