Новий клас R4 дешевшає

Концепція оновленого класу R4 була запропонована десь півтора-два роки тому – якщо раніше R4 становив собою лише більш високий рівень підготовки звичної техніки N4 (менша вага, більший хід підвіски, збільшена потужність і т.д.), то зараз він повинен стати свого роду «спрощеною» версією R5, з максимальною кількістю уніфікованих вузлів (єдиний двигун Prince engine від PSA, трансмісія від Sadev і т.д.). У FIA тоді навіть заздалегідь «призначили» фірму-монополіста, яка має право випускати кіт-набір для техніки R4 і продавати його всім бажаючим – відому французьку компанію ORECA (рік тому вона побудувала ходовий прототип на базі моделі Toyota Etios R4). Свого часу на нашому сайті був опублікований великий матеріал, в якому ми намагалися якось розібратися в нинішній ситуації з класами і оцінити загальні перспективи нової концепції R4 (Частина 1, Частина 2). Однак наявної інформації було не так вже й багато, тому безліч питань залишилися відкритими. Особливо турбувало фінансове питання – чи готовий хтось купувати кіт R4 за 108 тисяч євро?

А коли процес омологації R4 капітально затягнувся (дата «запуску» нового класу постійно пересувалася з літа 2017 року на «пізніше»), то про новий класі останнім часом почали потроху забувати. Одного-єдиного старту Стефана Сарразена на Toyota Etios R4 в якості «нуля» на одному з французьких ралі було замало, щоб надовго зацікавити ралійний світ – особливо коли такий «пробний заїзд» не давав ні найменшого уявлення про істинні можливості автомобіля в порівнянні з технікою N4 і R5. Тому недавнє повідомлення про те, що кіт-набір R4 від ORECA нарешті отримав міжнародну омологацию, стало невеликою несподіванкою – причому реакція майже у всіх більше була в стилі «О, невже щось нарешті зробили?!» В цій ситуації найбільший інтерес викликав навіть не сам факт омологації (яка, до речі, відбулася ще в квітні, але про це було оголошено лише зараз), а скромна згадка ORECA про те, що французи змогли істотно знизити ціну кіт-набору. Якщо вимоги FIA встановили планку в 108 тисяч євро (без урахування ПДВ), то в ORECA Racing оцінили свій кіт в 85 тисяч євро, тобто збили ціну більш ніж на 20%! Якраз такі цифри вже дійсно можуть зацікавити багатьох…

Отже, перший етап заходів по впровадженню нового класу R4 завершено – вже є міжнародна омологация і визначена основна ціна кит-набору. А тепер завдання для ORECA – як привернути увагу клієнтів і переконати їх у перевагах нової техніки? Не забуваємо, що в багатьох національних серіях Європи активно просувають автомобілі категорії Proto (особливо в Східній Європі) і N5 (іспанський варіант Maxi Rally) – тобто в цій ніші вже є певна конкуренція. За ідеєю, R4 повинен бути майже вдвічі дешевшим за R5 – як за ціною техніки, так і за її експлуатаційними витратами (максимум однакових вузлів, від двигуна і КПП до диференціалів і підвіски, використання звичайного бензину з октановим числом 98). Чи спрацює це – побачимо протягом найближчого року, тоді і будемо робити якісь висновки. Замовлень ж на техніку R4 поки не надто багато… Є пара проектів в Іспанії – Renault Clio R4 (для Renault España) і можливий Renault/Dacia Sandero R4 (команда ARoblesCompetición). У Польщі Evolve Motorsport вже кілька місяців будує Mini Cooper R4. Є згадки про такі проекти в Латинській Америці (Toyota Etios, Renault/Dacia Sandero) і Південній Африці (Hyundai i20 R4). Що з цього вийде?

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото autosport.pt, autohebdo.fr, ORECA

05-07-2018 37134
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца