Непомітна зміна лідера

Постійно випадає з поля зору той факт, що Rally de Portugal зазвичай є також етапом чемпіонату Португалії. Можна назвати мінімум три поважні причини такої «непомітності» португальської першості. По-перше, все ж приблизно 99,9% уваги всієї аудиторії зосереджені на заліку WRC (а також всіх його «сателітів», тобто WRC-2, WRC-3 і Junior WRC). По-друге, більшість португальців зазвичай їдуть лише скорочену дистанцію (четвер-п’ятниця плюс одна суботня секція), після чого в полі зору широкого загалу залишаються лише ті місцеві екіпажі, які «підписалися» паралельно і на виступ в заліку чемпіонату світу. По-третє, зазвичай найбільше з усіх португальських ралі традиційно не користується особливою популярністю у господарів траси – витрати для місцевих команд трохи менші, ніж потрібно для виступу на етапі WRC, а віддача приблизно така ж, як у інших етапів національної першості (тобто всі отримують той же стандартний набір очок, без жодних бонусів за підвищену складність). Тож не дивно, що в португальському чемпіонаті взяли участь лише 16 екіпажів…

Фаворитів і так було дуже небагато, а гонка негайно почала стрімко скорочувати їх кількість, дуже швидко «вирубавши» одного за іншим двох чемпіонів минулих років – Жозе Педру Фонтеш навіть не зміг стартувати на новенькому Citroen C3 R5, Педру Мейрелеш швидко прикінчив свою Skoda Fabia R5. У підсумку, все дуже швидко звелося до протистояння лідерів двох фірмових команд – Мігела Барбози (BP Ultimate Vodafone Škoda Team) і Армінду Араужу (Team Hyundai Portugal), які виграли по п’ять допів кожен. Невелика перевага весь час була на боці Араужу, а дощ на фінальному допі в португальському заліку остаточно віддав перемогу Армінду, який в один момент привіз дві з половиною хвилини Мігелу. При підведенні підсумків з’ясувалося, що в національному заліку фінішували лише сім екіпажів. Окремим «розвагою» стала чергова спроба обчислити, скільки ж бонусних очок нараховують за кожен виграний доп? Адже цей показник змінюється від гонки до гонки (0,45/0,33/0,55)! З’ясувалося, що цього року на Rally de Portugal одна спецділянка «коштує» рівно 0,42 очка…

Vodafone Rally de Portugal (чемпіонат Португалії)
1. Араужу/Рамалью (P, Hyundai i20 R5) 2: 40.54,8
2. Барбоза/Магальяйнш Х. (P, Skoda Fabia R5) +2.57,7
3. Салві/Енрікеш (P, Skoda Fabia R5) +14.01,4
4. Нунеш/Раймунду (P, Peugeot 208 R2) +20.40,7
5. Барруш А./Олівейра (P, Ford Fiesta R5) +26.58,5
6. Антунеш/Коррейа (P, Renault Clio R3T) +38.43,3
7. Тейпар/Блісс (GB, Peugeot 208 R2) +57.09,9

Чемпіонат Португалії (після чотирьох етапів)
1. Араужу – 65,75
2. Мора – 54,35
3. Барбоза – 53,65
4. Віейра – 42
5. Мейрелеш – 34

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai Portugal

25-05-2018 8986
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца