Непереможний король «Барбурки»

Польським ралі цілком вистачило одного року, щоб нарешті повернулися до звичного життя з усіма давніми традиціями – у минулі вихідні відбувся фінал великого ралійного сезону в Польщі, популярне варшавське змагання Rajd Barbórka, яке «воскресло» після торішньої летаргії (тоді змагання довелося скасувати через пандемію коронавірусу). Загалом формат «Барбурки» залишився незмінним – основна частина змагання (шість коротких спецділянок загальною довжиною 23,84 км) плюс окремий фінальний Rajd Barbórka – Kryterium Karowa на нічних вулицях Варшави. Але деякі зміни в маршруті все ж таки сталися – адже з програми випали допи на спортивно-тренувальній кільцевій трасі Tor Modlin (на базі цього автодрому рік тому народилося нове Tor Modlin Rally Show). Натомість організатори додали зовсім нову спецділянку на вулицях невеликого міста Прушков під Варшавою, яке відкривало програму змагання вже в п’ятницю ввечері – SZNAJDER Batterien Pruszków довжиною 3,6 км. Потім у суботу на всіх учасників чекали звичні заїзди на добре відомих трасах Tor Słomczyn (3,85 км, два проїзди), Tor Służewiec (5,38 км, два проїзди), Autodrom Bemowo (1,78 км).

Навіть після дворічної перерви організаторам вдалося зібрати дійсно пристойний склад учасників – на старті з’явилися 96 екіпажів (приблизно стільки, скільки в середньому за останнє десятиліття). Як завжди, цей список очолював Каєтан Каєтановіч, якого нікому не вдавалося перемогти на трасах Rajd Barbórka аж з 2013 року – цього разу найтитулованіший раліст Польщі стартував на звичному Skoda Fabia Rally2 evo (до того у 2014-2019 роках він виступав спочатку на прототипі Ford Fiesta R5+, потім на Ford Fiesta WRC). Щоправда, зараз трохи здивувало, що протягом усього Rajd Barbórka Кайто пілотував Skoda Fabia Rally2 evo без заднього антикрила… Можна тільки здогадуватися про причини такого незвичного «тюнінгу» – чи машину все ж трохи «допрацювали» перед ралі-шоу, чи цю аеродинамічну деталь відбили вже на перших метрах дистанції, ще в Прушкові? Цікаво, що цього року склад учасників вищої категорії R1 (автомобілі з повним приводом) вийшов набагато рівнішим і збалансованим – здебільшого складався з екіпажів на автомобілях R5/Rally2, різних Mitsubishi та Subaru, прототипів класу Open N… Цього разу вже не було чогось виняткового, на кшталт того ж 380-сильного Ford Fiesta WRC або 500-600-сильних монстрів, позичених з гірських перегонів та ралі-кросу.

Жодних сенсацій у Варшаві не сталося – Каєтан Каєтановіч (чотириразовий чемпіон Польщі, триразовий чемпіон Європи, триразовий призер чемпіонату світу у заліках WRC-2 і WRC-3) знову довів усім, що досі залишається першим номером у польських ралі. Перевага Кайто не викликала жодних сумнівів – цього року він знову взяв «ва-банк» на столичних трасах – виграв усі шість спецділянок Rajd Barbórka, на 20 секунд випередив Міколая Марчика (чемпіона Польщі та бронзового призера ERC у 2021 році), після чого додав до цього ефектного переліку черговий тріумф на Kryterium Karowa! У підсумку Каєтан Каєтановіч «загнав» усі рекорди «Барбурки» на якийсь абсолютно недосяжний рівень – адже на його рахунку вісім перемог на Rajd Barbórka (2013-2021) та дев’ять тріумфів на Kryterium Karowa (2012-2021), причому здобутих поспіль! На другій позиції як за підсумками всього Rajd Barbórka, так і Kryterium Karowa фінішував Міколай Марчик, завдяки чому продемонстрував, що зараз він є найсильнішим після Каєтановіча ралістом Польщі. Цікаво, чи вдасться Марчику наступного сезону перевершити всі свої недавні досягнення на міжнародній арені?

Rajd Barbórka
1. Каєтановіч/Щепаняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) 18.35,42
2. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +21,09
3. Ратайчик/Щесьняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +39,76
4. Хухала/Розвадовскі (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +41,37
5. Шея Я./Шея М. (PL, Hyundai i20 R5) +42,10

Rajd Barbórka – Kryterium Karowa
1. Каєтановіч/Щепаняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) 1.54,14
2. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +1,45
3. Ратайчик/Щесьняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +2,63
4. Шея Я./Шея М. (PL, Hyundai i20 R5) +4,09
5. Кабаціньскі/Кусьнєж (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +5,57

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Facebook (Kajetan Kajetanowicz, Miko Marczyk Motorsport)

06-12-2021 24254
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца