Нассер Аль-Аттія і Toyota Yaris WRC

Катарець планує здійснити вже третю за рахунком спробу пробитися у вищу лігу ралі – тобто отримати в своє розпорядження техніку WRC заводського рівня підготовки. Дві такі спроби були в 2012-2013 роках, коли Нассер спочатку підключився до заводcької програмі Citroen Racing (вісім стартів в 2012 році за кермом Citroen DS3 WRC), а в 2013 році співпрацював з M-Sport WRT, коли фактично став титульним спонсором британської команди (п’ять стартів на Ford Fiesta RS WRC). Більш того, тоді ж молодий бельгієць Тьєррі Ньовілль за ініціативи Нассера отримав підтримку з боку Катару, завдяки чому провів два повних сезони в чемпіонаті світу – в 2012 (Citroen Junior Team, сьоме місце) і 2013 (Qatar WRT, віце-чемпіон) роках…

Але після цього Нассеру довелося радикально переглянути свої програми – катарець зосередився на інших напрямках, де теж здобув чимало яскравих успіхів. Перераховувати можна довго – чемпіон WRC-2 в 2014-2015 роках, триразовий переможець Кубка світу з ралі-рейдів в 2015-2017 роках, перемога (2015) плюс три подіуми на «Дакарах» (третій у 2014 році, другий у 2016 і 2018 роках)… І це не рахуючи його нескінченого домінування в FIA Middle-East Rally Championship, де в 2017 році він став вже тринадцятиразовим чемпіоном серії. Однак для Нассера, попри все, мало не найважливішою метою була можливість виступів в WRC на заводський техніці. І ось зараз у нього з’явився шанс стати своєрідним «четвертим номером» Toyota GAZOO Racing – сторони вже уклали попередню угоду про співпрацю, Нассер Аль-Аттія тепер планує програму з п’яти стартів на Toyota Yaris WRC минулорічної версії (Мексика або Португалія, Сардинія, Німеччина, Уельс, Каталонія).

Взагалі-то, катарець зараз намагається повернутися у вищу лігу світового ралі через «двері» ралі-рейдів – все ж Нассер вже два роки тісно пов’язаний з маркою Toyota (з якою виграв два Кубки світу з ралі-рейдів і двічі стартував на «Дакарі», де здобув друге місце в 2018 році). Найцікавіше, що схожий маневр Аль-Аттія вже намагався здійснити сім років тому, коли був заводським пілотом VW Motorsport в ралі-рейдах (перемога на «Дакарі»-2011) і розраховував на місце в майбутній ралійній команді WRC. Але все переговори на цю тему завершилися серйозним конфліктом, причому з цілої низки питань – німецька команда різко відхилила всі пропозиції катарца (причому відмовилася як запросити його в свою ралійну програму, так і передати йому VW Race Touareg для подальших виступів в ралі-рейдах в якості «приватира»). І ось тепер спроба з Toyota GAZOO Racing – здається, з Томмі Мякіненом в цьому питанні набагато простіше домовлятися…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Henri Vuorinen

06-02-2018 14268
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца