Молодіжне питання в Чехії

Сезон в чеському національному чемпіонаті фінішував незвично рано – фінальним раундом стало добре відоме Barum Czech Rally Zlín в середині серпня. Сталося це тому, що жовтневе Rally Příbram було скасовано вже вдруге за останні п’ять років – подібна історія вже сталася у 2015 році… Жодних глобальних сенсацій нинішній сезон не приніс – Ян Копецкі вже в сьомий раз став чемпіоном Чехії і повторив абсолютний рекорд Вацлава Пеха за кількістю титулів. Напевно, вже зараз ніхто не сумнівається в тому, що в 2020 році Skoda Motorsport докладе всіх необхідних зусиль і намагатиметься зробити Копецкого одноосібним національним рекордсменом. А ось за кількістю виграних етапів Гонза вже давно опинився попереду – на його рахунку 48 перемог (проти 34 у Пеха і 26 у Романа Крести), тобто ювілей вже не за горами. Цікаво, що в даний момент історія чемпіонату Чехії налічує 26 сезонів (перший в 1994 році) – 19 з них виграло тріо Копецкі-Пех-Креста…

Однак така вражаюча статистика лише підкреслює факт, що в чеських ралі виникла дуже серйозна проблема зі зміною поколінь – час від часу з’являються перспективні пілоти-юніори, але вони майже миттєво застряють на рівні призерів чемпіонату Чехії. Прикладів цього чимало – можна згадати Яна Черни, якому багато років не було рівних в моноприводі (титули в Чехії плюс він двічі ставав чемпіоном Європи в заліку 2WD). П’ять років тому начебто почала сходити зірка Мірослава Якеша, але вище рівня віце-чемпіона Чехії в 2014 році він так і не стрибнув… Був ще Павел Валоушек, чемпіон Чехії 2010 року. Однак ніхто з цієї компанії не зміг досягти успіхів Романа Крести і Яна Копецкого на міжнародному рівні. Цікаво, що в Skoda Motorsport досі не знайшли нового чеського юніора, який міг би піти тим же шляхом, що Креста з Копецкім 15-20 років тому. Зараз багатьох насправді тішить прорив Філіпа Мареша – все ж в 2017 році він був третім призером ERC Junior U27 (на техніці R2), а три дні тому у фантастичній битві виборов вищий титул в ERC1 Junior. Але що буде далі?

Barum Czech Rally Zlín (чемпіонат Чехії)
1. Копецкі/Дреслер (CZ, Skoda Fabia R5 Evo) 2:05.17,4
2. Мареш/Глоушек (CZ, Skoda Fabia R5) +1.31,5
3. Костка/Кучера (CZ, Skoda Fabia R5 Evo) +1.51,1
4. Тарабус/Трункат (CZ, Skoda Fabia R5) +3.15,4
5. Поспішілік/Говорка (CZ, Skoda Fabia R5) +5.38,5
6. Руйбр/Швец (CZ, Skoda Fabia R5) +5.50,0

Чемпіонат Чехії
1. Копецкі – 311
2. Мареш – 252 (262)
3. Пех – 155 (167)
4. Черни – 153
5. Штайф – 128 (134)

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Ondra Beneda, Jan Šmerda

21-08-2019 9954
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца