M-Sport: перемога зі штрафом

Турецький етап чемпіонату світу надовго запам’ятається британській команді M-Sport Ford WRT – все ж не так часто буває, коли екіпаж розбиває автомобіль після летючого фінішу передостанньої спецділянки ралі, але все одно примудряється вибратися з цієї халепи, проїхати фінальний доп і здобути перемогу у своєму заліку! Якраз саме подібне сталося з молодим британцем Гасом Грінсмітом, який на повній швидкості перекинувся в глибокий придорожній рів, дивом вибрався з нього (причому без сторонньої допомоги!) і на покаліченій машині став переможцем ралі в заліку WRC-2 Pro! Між іншим, це була перша велика перемога для нового Ford Fiesta R5 Mk2 – до того на його рахунку була тільки перемога на невеликому національному ралі (Андерс Грьондаль на Rally Torn), два других місця в WRC-2 Pro (Ерік Камійї в Фінляндії та Німеччини), друге місце в ERC (Сімоне Кампеделлі на Rally di Roma Capitale), другі позиції на етапах чемпіонатів Норвегії та Бельгії… Проте цей переможний успіх в Туреччині був захмарений грошовим штрафом через невідповідність омологації.

Ретельна перевірка автомобіля Гаса Грінсміта після фінішу Rally Turkey Marmaris виявила, що два поперечних важелі задньої підвіски важать більше, ніж вказано в омологаційнних документах – лівий важіль важив 3247,6 г, правий 3237,8 г (при максимально допустимій вазі 3215,1 г). У підсумку, M-Sport змушений буде заплатити 30 тисяч євро штрафу за це порушення – 5 тисяч повинні бути виплачені негайно, решта 25 тисяч євро отримають «відкладений статус» (тобто будуть виплачені у випадку повторного порушення вимог омологації протягом 12 найближчих місяців). Треба визнати, подібна скрупульозність технічної комісії вражає – можна згадати, як цього літа на етапі ERC в Італії вимірювали колісну базу в Олексія Лукьянюка. Або як у 2015 році на сардинському етапі WRC зловили Паоло Андреуччо на тому, що впускний колектор його Peugeot 208 T16 важив на 3 грами менше, ніж зазначено в карті (плюс ще колір і вага дроту відрізнялися від вказаних). Але виникає питання – чому в інших випадках така скрупульозність не приносить результату? Наприклад, коли у 2016 році заводські Hyundai i20 WRC півроку їздили з «нелегальними» склами задніх дверей (не відповідали омологаційній карті). Або коли в FIA тільки на третій рік застосування WRC останнього покоління раптом помітили, що команди дуже по різному трактують вимоги технічного регламенту до заднього антикрила…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter (@GreensmithGus)

18-09-2019 10848
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца