Латвія: битва за «срібло» і «бронзу»

Недавнє Rally Liepāja принесло 17-річному Оліверу Сольберг не тільки блискучий успіх на етапі ERC (виграв десять допів з тринадцяти, лідирував від старту до фінішу, здобув повний комплект очок, тобто 25 за перемогу плюс 14 бонусів за два виграних дня), але ще і впевнене домінування в національному заліку. І якщо в суботу Олівер фінішував другим в латвійському заліку і програв чотири секунди естонцю Георгу Гроссу, у якого було колосальна перевага в потужності (адже його Ford Fiesta WRC видає шалені 380 к.с. проти 270-280 к.с. у VW Polo GTI R5 юного норвежця), то в неділю Сольберг вже ефектно і невимушено переграв всіх своїх суперників – в фінальний день найближчий переслідувач (латвієць Мартіньш Сескс) відстав на півхвилини, а Гросс цього разу задовільнився третьої позицією. Таким чином, дві третини сезону (чотири раунди з шести) в латвійському чемпіонаті вже позаду і шанси Олівера Сольберга на вищий титул стрімко наближаються до вищої позначки – все ж норвезький вундеркінд виграв три етапи з чотирьох і набрав 63 очки з 68 максимально можливих!

Теоретично, Сольберга ще можна випередити за підсумками сезону, але відіграти 34 очка фори за решту дві гонки – завдання, м’яко кажучи, непросте… Особливо враховуючи той факт, що два фінальних раунди, які пройдуть в Естонії, можуть принести максимум 45 очок – 17 на Shell Helix Rally Estonia (12-14 липня) і 28 на фінальному Lõuna-Eesti Ralli (30-31 серпня). Тобто норвезького юніора можна посунути лише при дотриманні двох основних умов – його опонент виграє обидві естонські гонки (разом з Power Stage), а сам Олівер здобуде не більше 7-10 очок (в залежності від суперника). Так що вболівальникам більше доводиться налаштовуватися на боротьбу за другу і третю сходинки подіуму за підсумками сезону – тим більш, претендентів тут набагато більше, ніж на чемпіонську корону. Принаймні, мінімум три-чотири фаворити в цій боротьбі точно знайдуться – Мартіньш Сескс (за умови, що йому зможуть організувати ще два старти на техніці R5), Георг Гросс (у нього найпотужніша техніка плюс виступи на «своєму полі»), Валерій Горбань (минулорічний чемпіон Латвії і Естонії), Емілс Блумс (але йому на Mitsubishi Lancer Evo IX доводиться більше розраховувати на свою стабільність та проблеми суперників).

Rally Liepāja, день 1
1. Гросс/Милдер (EE, Ford Fiesta WRC) 48.09,1
2. Сольберг О./Джонстон (N/GB, VW Polo GTI R5) +4,1
3. Сескс/Цауне (LV, Skoda Fabia R5) +29,0
4. Хабай/Димурскі (PL, Skoda Fabia R5) +1.06,3
5. Горбань/Ларенс (UA/EE, Mini JCW WRC) +1.58,6

Rally Liepāja, день 2
1. Сольберг О./Джонстон (N/GB, VW Polo GTI R5) 52.18,7
2. Сескс/Цауне (LV, Skoda Fabia R5) +32,5
3. Гросс/Милдер (EE, Ford Fiesta WRC) +33,2
4. Горбань/Ларенс (UA/EE, Mini JCW WRC) +1.10,5
5. Жала/Малнієкс (LT/LV, Skoda Fabia R5) +1.15,3

Чемпіонат Латвії (після чотирьох етапів)*
1. Сольберг О. (N) – 63
2. Сескс (LV) – 29
3. Гросс (EE) – 28
4. Горбань (UA) – 26
5. Хабай (PL) – 24
* – попередні дані

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, Henri Rump

29-05-2019 12508
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца