«Кубок Лиманів»: фінал серпневого марафону

В останній уїк-енд серпня під Харковом відбулося Ралі XADO DRC (четвертий етап чемпіонату України з міні-ралі «Кубок Лиманів»), яке завершило унікальну для українських ралі серію – протягом трьох тижнів поспіль було проведено три змагання національного рівня, два раунди «Кубка Лиманів» плюс етап «великого» чемпіонату України. І нехай нікого не вводить в оману статус «міні-ралі» – насправді всі три змагання (тобто Ралі «Куяльник», Ралі «Маріуполь» та Ралі XADO DRC) налічували від 96 до 120 км бойової дистанції. Будь-яка команда або екіпаж, які ризикнули реалізувати таку насичену програму стартів, отримали колосальне навантаження на людей та техніку – стрімка подорож за маршрутом Одеса-Маріуполь-Харків, майже 330 км спецділянок (в середньому по 110 км на кожне ралі). Однак подібний темп все ж зуміли витримати (в тому чи іншому ступеню) п’ять екіпажів – Валерія Горбаня, Антона Корзуна, Сергія Потійка, Вадима Ільясова і Надії Соболєвої. На додачу ще поважна частина екіпажів успішно реалізувала програму «Два старти зі трьох»…

Як і на попередніх етапах «Кубка Лиманів» у Миколаївській та Одеській областях, на Харківщині перемогу в черговий раз відсвяткував українсько-естонський дует Валерія Горбаня і Сергія Ларенса на Mini JCW WRC – це дозволило екіпажу Eurolamp WRT записати на свій рахунок 30 очок у трьох стартах і очолити загальний залік «Кубка Лиманів». А ось два інших претенденти на титул поки поза грою – недавній лідер серії Руслан Топор взяв технічну паузу у виступах (його Mitsubishi Lancer Evo IX на сьогодні подолав вже понад 1000 км без перебудови), Антона Корзуна знову підстерегли технічні проблеми (на жаль, його тритижневе турне принесло лише три сходи у трьох стартах). Зате дійсно потішив стабільністю екіпаж Сергія Потійка та Івана Мішина, які у всіх трьох серпневих ралі успішно фінішували – треті на Ралі «Куяльник», четверті на Ралі «Маріуполь» (треті в заліку чемпіонату України) та другі на Ралі XADO DRC. Ще однією помітною подією стало третє місце Дмитра Реля й Олександра Донського – вперше за чотири роки глядачі знову побачили VW Polo Proto на подіумі в абсолюті. Востаннє це сталося на Ралі «Зимові Вершини» аж в березні 2016 року…

У моноприводі до самого фінішу відбувався справжній «фестиваль» сюрпризів, де екіпажі на техніці малих класів P5 і P6 (техніка з об’ємом двигуна до 1400 і до 1600 куб.см відповідно) довго й успішно билися з представниками більш потужного класу Р7 (з об’ємом двигуна до 2000 куб. см). Першим відзначився Сергій Івченко на ВАЗ-2108, який на СД1 став найшвидшим у моноприводі – на жаль, вже на наступному допі він зійшов через проблеми з КПП. Але відразу після цього дива почав творити екіпаж Ігоря Білоусова, який на скромному 1,4-літровому ВАЗ-2113 на рівних йшов з Михайлом Горшковим на дволітровій Honda Civic Type-R FN2 – перед фінальним СД Горшков випереджав Білоусова всього лиш на 0,9 секунди! Важко сказати, чим завершилася б така затята «рубка», але на останньому допі Білоусов спіймав повільний прокол, доїжджав на «розшматованому» колесі та відкотився на третє місце в моноприводі (пропустив вперед також Олексія Кобзєва). Цікаво, що Михайло Горшков та Ігор Бєлоусов залишаються єдиними представниками категорії 2WD, які на всіх чотирьох етапах «Кубка Лиманів» 2020 року регулярно фінішували в Топ-10 абсолюту!

Варто відзначити ще одна цікаву подію – як і тижнем раніше на Ралі «Маріуполь», на старті Ралі XADO DRC з’явилися кілька екіпажів на ралі-рейдовій техніці. Але якщо в Маріуполі стартували звичні позашляховики (такі, як Chevrolet Niva, Mitsubishi Pajero, Mitsubishi L200, Toyota FJ Cruiser), то на харківських трасах глядачі побачили легкі баггі SSV/UTV і отримали чудову нагоду порівняти їх на одній трасі зі традиційною ралійною технікою. Результати в цій категорії нарешті дозволили отримати хоч якесь початкове уявлення про потенціал SSV/UTV у класичних ралі… Отже, найшвидший учасник на SSV/UTV (екіпаж Петра Ліфшиця та Олексія Овчарова на BRP Maverick X3 XRS RR) показав чудовий час проходження дистанції 1:07.08,51 – це лише на 2,1 секунди гірше, ніж у переможців моноприводу, Михайла Горшкова і Станіслава Прусса на Honda Civic Type-R. Схоже, що на гравії екіпажі SSV/UTV здатні боротися з більшістю лідерів моноприводних класів.

Ралі XADO DRC (Топ-10)
1. Горбань/Ларенс (UA/EE, Mini JCW WRC) 56.52,69
2. Потійко/Мішин (UA, Mitsubishi Lancer Evo X) +3.48,12
3. Рель/Донський (UA, VW Polo Proto) +6.26,23
4. Петренко/Дембіцька (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +6.42,15
5. Фельдман/Філатова (UA, Subaru Impreza WRX STI N11) +9.17,39
6. Горшков/Прусс (UA, Honda Civic Type-R FN2) +10.13,72
7. Кобзєв/Бєліков (UA, Lada Kalina 1119) +10.43,55
8. Білоусов/Арич (UA, ВАЗ-2113) +11.27,14
9. Курбатов/Книш (UA, ВАЗ-2108) +11.55,16
10. Попов/Лєвін (UA, Honda Civic) +12.02,99

«Кубок Лиманов», абсолют (після чотирьох етапів)
1. Горбань – 30
2. Топор – 24
3. Потійко – 18
4. Петренко – 14
5. Корзун – 11
6. Горшков – 11

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Антон Реуцький (R&G Project, з архіву Ралі «Куяльник»)

01-09-2020 52736
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца