ERC-2021: що далі?

Нинішній чемпіонат Європи хоч і стартував з помітним, тримісячним запізненням (спочатку перший етап ERC-2021 повинен був відбутися в березні, однак після цілої низки перенесень змагань сезон відкрив Rajd Polski в червні), але після цього швидко пройшов чималу частину дистанції – протягом п’яти тижнів відбулися три раунди, в Польщі, Латвії та Італії… Зараз європейська першість візьме паузу на цілий місяць, до кінця серпня, коли повинне відбутися відоме Barum Czech Rally Zlín. Тепер всі учасники та вболівальники можуть перевести подих і замислитися мінімум над двома новими питаннями… Перше – яким буде подальший перебіг подій у всіх основних заліках ERC? Друге – як складеться осіння частина сезону? Поки що найбільше хвилює доля португальської пари гравійних етапів, на Азорах (16-18 вересня) і в Фафі (1-3 жовтня). Все ж три тижні тому всі отримали тривожний сигнал, коли несподівано оголосили про скасування етапу Кубка світу з ралі-рейдів, BP Ultimate Portugal Cross-Country Rally (був запланований якраз на 16-21 вересня)… Чи не вийде так, що подібний «снаряд» прилетить також до португальських раундів ралійного чемпіонату Європи?

Після непередбачуваного римського раунду зараз можна нарахувати мінімум чотирьох претендентів на титул – Олексія Лукьянюка, Андреаса Міккельсена, Ефрена Льярену, Міколая Марчика (всі четверо втиснулися в інтервал тільки 7 очок, від 67 у Лукьянюка до 60 у Марчика). При цьому в «засідці» поки залишаються Крейг Брін (ірландець поки що чергує непогану швидкість на гравії з відвертими провалами на асфальті) та Микола Грязін (тут все залежить від того, продовжить він виступи в ERC чи зосередиться на WRC-2). Зараз потрібно постійно тримати в пам’яті той факт, що в загальний залік сезону йдуть вже не шість, а сім кращих результатів зі восьми – якщо нікому з фаворитів не вдасться використати свою перевагу у швидкості, то все вирішить їх стабільність і здатність набирати максимум очок на всіх етапах. Цілком може повторитися історія 2019 року, коли вісім етапів виграли вісім різних екіпажів, а титул сенсаційно завоював британець Кріс Інгрем, який при цьому не здобув жодної перемоги… Поки перевага на стороні Лукьянюка, який у 2015-2020 роках вже п’ять разів фінішував у Топ- 3 за підсумками сезону. А ось як складуться справи у Міккельсена після зміни штурмана (якраз недавно було оголошено про чергове розставання з Олою Флоене) – передбачити важко…

Неоднозначна картина склалася не тільки в абсолютному заліку чемпіонату Європи, але і в більшості інших категорій. Напевно, тільки в оновленому Junior WRC можна впевнено ставити на титул Кена Торна на Ford Fiesta Rally3 – суперників у естонця практично немає, він вже виграв два раунди з трьох і лідирує з майже триразовою перевагою за очками. Набагато цікавіше порівнювати його часи на спецділянках зі результатами учасників ERC2 на техніці R4/Rally2-Kit, Production і RGT – наприклад, на асфальті в Італії Торн на Ford Fiesta Rally3 все ж програв майже 50 секунд Хав’єру Пардо на заводському прототипі Suzuki Swift R4LLY S, але при цьому йшов практично на рівних з іншим представником Suzuki Motor Ibérica, досвідченим ветераном Хоаном Віньєсом. Помітно, що в ERC2 зараз перевага поступово переходить до екіпажів на R4/Rally2-Kit (причому на всіх видах покриття) і RGT (на асфальті). Поки залишається відкритим питання, яку програму реалізує Suzuki Motor Ibérica цього року – якщо іспанці виступлять ще мінімум на чотирьох етапах (наприклад, у Чехії, двічі в Португалії плюс на домашньому фіналі в Іспанії), то їх шанси на титул в ERC2 помітно зростуть…

У моноприводі поступово розгортається повноцінний трилер – як і очікувалося раніше, після переїзду на асфальт перевага миттєво опинилася на боці іспанців і французів. Під Римом отримали фантастичну битву відразу в обох основних моноприводних заліках… В ERC3 трійка лідерів затято рубалася між собою до самого фінішу, після чого екіпажі Хосепа Бассаса, Жан-Батіста Франческі й Алехандро Качона «втиснулися» в мізерний інтервал 2,8 с! У підсумку стабільний і швидкий Бассас (у трьох стартах фінішував на всіх щаблях подіуму) випередив фіна Самі Паярі та став новим лідером європейського монопривода. Набагато більш жорстка «рубка» була в молодіжній категорії ERC3 Junior, де Франческі з Качоном кілька разів змінювали один одного на позиції лідера – все вирішилося на фінальному допі, коли француз на останніх метрах дистанції вирвався вперед і здобув перемогу з мікроскопічним відривом 0,1 секунди! Поки в молодіжному моноприводі лідирує Паярі, який на римському ралі просто «пересидів» на трасі більшість суперників і зміг стати третім. Але помітно, що фіну на асфальті доводиться нелегко – він вже зараз віддав ініціативу Франческі з Качоном. Тепер багато що залежатиме від того, як тріо Паярі-Франческі-Качон впорається зі чеськими трасами…

Rally di Roma Capitale, абсолют
1. Бассо/Гранаі (I, Skoda Fabia Rally2 evo) 1:54.06,6
2. Круньола/Ометто (I, Hyundai i20 R5) +35,8
3. Херціг/Ференц (H, Skoda Fabia Rally2 evo) +40,4
4. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +40,7
5. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +56,2
6. Андольфі/Савола (I, Skoda Fabia R5) +1.04,8
7. Темпестіні/Іту (RO, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.06,5
8. Міккельсен/Флоене (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.18,9
9. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 R5) +1.29,1
10. Цайс/Жакова (CZ, Ford Fiesta Rally2) +1.31,6

Чемпіонат Європи, абсолют (після трьох етапів)
1. Лукьянюк (RUS) – 67
2. Міккельсен (N) – 66
3. Льярена (E) – 61
4. Марчик (PL) – 60
5. Херціг (H) – 46
6. Брін (IRL) – 43

Rally di Roma Capitale, залік ERC Junior
1. Торн/Паннас (EE, Ford Fiesta Rally3) 2:02.05,0

Залік ERC Junior (після трьох етапів)
1. Торн (EE) – 113
2. Армстронг (GB) – 39
3. Сольберг О. (N) – 32

Rally di Roma Capitale, залік ERC2
1. Пардо/Перес (E, Suzuki Swift R4LLY S) 2:01.14,1
2. Віньєс/Меркадер (AND/E, Suzuki Swift R4LLY S) +48,2
3. Полоньскі/Сітек (PL, Abarth 124 Rally RGT) +2.59,8
4. Феофанов/Кокінс (RUS/LV, Suzuki Swift R4) +7.50,3
5. Картьє/Краен (F, Toyota Yaris Rally2-Kit) +8.03,7

Залік ERC2 (після трьох етапів)
1. Феофанов (RUS) – 92
2. Пардо (E) – 80
3. Полоньскі (PL) – 61
4. Причек (PL) – 59
5. Віньес (AND) – 56

Rally di Roma Capitale, залік ERC3
1. Бассас/Коронадо (E, Peugeot 208 Rally4) 2:03.19,3
2. Франческі Ж.-Б./Горгуіло (F, Renault Clio Rally4) +2,7
3. Качон/Лопес (E, Peugeot 208 Rally4) +2,8
4. Паярі/Салмінен (FIN, Ford Fiesta Rally4) +3.32,9
5. Левандовскі/Садовскі (PL, Opel Corsa Rally4) +4.30,4

Залік ERC3 (після трьох етапів)
1. Бассас (E) – 93
2. Паярі (FIN) – 87
3. Франческі (F) – 69
3. Лооф (D) – 53
5. Левандовскі (PL) – 47

Rally di Roma Capitale, залік ERC3 Junior
1. Франческі Ж.-Б./Горгуіло (F, Renault Clio Rally4) 2:03.22,0
2. Качон/Лопес (E, Peugeot 208 Rally4) +0,1
3. Паярі/Салмінен (FIN, Ford Fiesta Rally4) +3.30,2
4. Ласло/Беренді (H, Peugeot 208 Rally4) +4.33,4
5. Лооф/Магальяйнш Х. (D/P, Ford Fiesta Rally4) +4.56,8

Залік ERC3 Junior (після трьох етапів)
1. Паярі (FIN) – 93
2. Франческі (F) – 77
3. Лооф (D) – 72
4. Майор (RO) – 51
5. Касарі (EE) – 43

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

29-07-2021 24884
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца