ERC-2021: ще два титули

Угорський раунд чемпіонату Європи 2021 року достроково, за етап до фінішу сезону, закрив щонайменше два ключових питання – Андреас Міккельсен остаточно став недосяжним для суперників і завоював вищий титул в абсолюті, а Toksport WRT забезпечила собі золото в командному заліку. Отже, норвежець зараз є володарем чемпіонських титулів відразу в трьох міжнародних серіях – в IRC (2011, 2012), WRC-2 (2021) і ERC (2021), причому всі вони були здобуті виключно на автомобілях марки Skoda (спочатку S2000, потім Rally2). Схожих успіхів свого часу досяг інший пілот чеської марки – фін Юхо Хяннінен ставав переможцем IRC (2010), Super WRC (2011) і ERC (2012)… Зараз інтрига в абсолютному заліку ERC-2021 зводиться до битви за титул віце-чемпіона між Миколаєм Марчиком та Ефреном Льяреною – тут рахунок поки 135:121 на користь поляка, але у нього «висять» 10 очок (за формулою «Сім кращих результатів зі восьми»). Не виключено, що на фінальному етапі на Канарах в їх битву може втрутитися Олексій Лукьянюк, у якого все ще є невеликий шанс завершити сезон в ERC на подіумі – за умови, що Saintéloc Junior Team дійсно готова виступити на острівному ралі…

У більшості молодших дивізіонів ERC-2021 картина теж почала прояснюватися. У категорії ERC2 майже нічого не змінилося – умови продовжують диктувати екіпажі на техніці R4/Rally2-Kit, які цього року виграли вже п’ять етапів зі семи (до яких додалися ще дев’ять подіумів). Досягнення техніки інших класів наступні – у колись популярних Production (клас N4) тільки дві перемоги та два подіуми, а у задньопривідних RGT три фініші на подіумі… Перед фінальним етапом залишилися лише два претенденти на титул – Хав’єр Пардо (іспанець у п’яти стартах за кермом заводського Suzuki Swift R4LLY S здобув п’ять перемог, набрав 199 очок з 200 можливих) і Дмитро Феофанов (не пропустив жодного раунду, шість разів стартував на Suzuki Swift R4, відстає від лідера на 25 очок). Очікується чимала битва за «бронзу», яку можуть завоювати відразу три екіпажі – поляка Даріуша Полоньского на Abarth 124 Rally RGT (115 очок), андоррця Хоана Віньєса на Suzuki Swift R4LLY S (114), француза Віктора Картьє на Toyota Yaris Rally2-Kit (111). У ERC Junior, переведеному в цьому на техніку Rally3, поки затишшя – естонець Кен Торн ще в серпні гарантував собі титул, в Угорщині вибув через технічні проблеми, а нові потенційні учасники поки не поспішають зі своїми програмами…

Дуже пожвавилася ситуація в моноприводі, де центральною фігурою досі залишається француз Жан-Батіст Франческі (Renault Clio Rally4) – у нього є шанс завоювати відразу два титули, в ERC3 і ERC3 Junior. Але тут склалася досить неоднозначна картина … З одного боку, Франческі за підсумками угорського раунду помітно відірвався від іспанця Хосепа Бассаса (той вкрай невпевнено виступив в Угорщині, в неділю ж взагалі вилетів зі траси і в підсумку не набрав очок) – перед фіналом француз виграє з рахунком 199:170. Жан-Батісту досить на Канарах набрати 12 очок, щоб стати чемпіоном Європи в моноприводі… А ось у молодіжному моноприводі набагато більше інтриги – адже тут на позицію лідера пробився фін Самі Паярі, який дуже прагне протягом одного сезону стати чемпіоном як у Junior WRC (цей титул був здобутий тижнем раніше в Каталонії), так і в ERC3 Junior. Тут фін, на перший погляд, помітно відірвався від француза – рахунок 154:141 на користь Паярі. Але з урахуванням того, що в залік ERC3 Junior йдуть п’ять кращих етапів зі шести, Самі Паярі все одно перебуває в ролі переслідувача – у нього можуть «згоріти» 21 пункт, в той час як Жан-Батіст Франческі взагалі нічого не втрачає. В принципі, фін може програти титул навіть у випадку своєї перемоги на Канарах…

Rally Hungary
1. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 Rally2) 1:38.43,4
2. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +21,8
3. Хадік/Кертес (H, Ford Fiesta Rally2) +26,1
4. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.14,1
5. Кампеделлі/Кантон (I, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.21,8
6. Міккельсен/Едмондсон (N/GB, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.30,4
7. Цайс/Жакова (CZ, Ford Fiesta Rally2) +1.49,6
8. Бонато/Буллу (F, Citroen C3 Rally2) +2.06,8
9. Чомош/Надь (H, Skoda Fabia R5) +2.14,8
10. Бодолай/Деак (H, Ford Fiesta Rally2) +4.48,3

Чемпіонат Європи, абсолют (після семи етапів)
1. Міккельсен (N) – 191
2. Марчик (PL) – 135
3. Льярена (E) – 121
4. Лукьянюк (RUS) – 95
5. Херціг (H) – 87

Rally Hungary, залік ERC2
1. Пардо/Перес (E, Suzuki Swift R4LLY S) 1:48.34,9
2. Феофанов/Кокінс (RUS/LV, Suzuki Swift R4) +6.23,6
3. Картьє/Краен (F, Toyota Yaris Rally2-Kit) +6.37,2
4. Полоньскі/Ситек (PL, Abarth 124 Rally RGT) +7.33,4
5. Гоббін/Грімальді (I, Abarth 124 Rally RGT) +18.16,1
6. Чаба/Бенч (H, Mitsubishi Lancer Evo X) +20.33,0

Залік ERC2 (після семи етапів)
1. Пардо (E) – 199
2. Феофанов (RUS) – 174
3. Полоньскі (PL) – 115
4. Віньєс (AND) – 114
5. Картьє (F) – 111

Rally Hungary, залік ERC3 і ERC3 Junior
1. Паярі/Салмінен (FIN, Ford Fiesta Rally4) 1:45.35,6
2. Армстронг/Холл (GB, Ford Fiesta Rally4) +23,2
3. Франческі Ж.-Б./Горгуіло (F, Renault Clio Rally4) +1.02,8
4. Качон/Лопес (E, Peugeot 208 Rally4) +1.16,4
5. Фотіа/Дюнан (F, Renault Clio Rally4) +2.08,6

Залік ERC3 (після семи етапів)
1. Франческі (F) – 199
2. Бассас (E) – 170
3. Паярі (FIN) – 133
4. Левандовскі (PL) – 77
5. Майор (RO) – 56

Залік ERC3 Junior (після п’яти етапів)
1. Паярі (FIN) – 154
2. Франческі (F) – 141
3. Лооф (D) – 86
4. Майор (RO) – 82
5. Ласло (H) – 76

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

25-10-2021 38917
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца