ERC-2021: кінець епохи Eurosport

Фінальний раунд ралійного чемпіонату Європи 2021 року, безумовно, потішив чудовою інтригою на фініші сезону. Адже до останніх метрів дистанції ніхто не міг упевнено заявити, хто ж стане віце-чемпіоном ERC в абсолюті – поляк Міколай Марчик чи іспанець Ефрен Льярена? Крім того, між їхніми штурманами, Шимоном Господарчиком і Сарою Фернандес, паралельно точилася битва за вищий титул у категорії навігаторів. Але зараз, коли всі ці баталії вже стали надбанням історії, у багатьох уболівальників і спостерігачів дедалі частіше виникає питання – які зміни чекають на чемпіонат Європи найближчим часом? Адже зараз епоха патронату Eurosport, яка тривала з 2013 по 2021 рік, завершилася – тепер господарем ERC стала німецька компанія WRC Promoter GmbH, яка таким чином примудрилася стрімко «прихопити» відразу три з найбільших міжнародних автоспортивних серій FIA (чемпіонат світу з ралі, чемпіонат світу з ралік-кроссу, а тепер ще й ралійний чемпіонат Європи). І як нова «мітла» почне мести найближчим часом – питання залишається відкритим… Поки що більшість дотримується думки, що радикальних змін у 2022 році ще не буде. Але що буде далі?

Звичайно, взимку-навесні в FIA анонсували деякі зміни в структурі ERC (наприклад, відмова від заліку ERC2, через що просто була б ліквідована єдина «ніша» для Production, RGT і R4/Rally2-Kit). Однак усі ці подібні проекти були оприлюднені ще до повідомлення про передачу прав на проведення чемпіонату Європи новому промоутеру – тому не факт, що їх все ж реалізують. А поки що залишається підбивати підсумки останнього «євроспортівського» ERC в основних «молодших» дивізіонах. ERC2 цього року минув під знаком повної переваги R4/Rally2-Kit – до Топ-5 за підсумками сезону пробилися відразу чотири екіпажі на цій техніці (цю компанію трохи «розбавив» поляк Даріуш Полоньскі на Abarth 124 Rally RGT, який здобув «бронзу»). Колись популярний та швидкий Production виграв лише два раунди з восьми – у Латвії (Дмитро Феофанов) та Чехії (Тібор Ерді). Головним героєм однозначно є іспанець Хав’єр Пардо на Suzuki Swift R4LLY S, який не просто став чемпіоном ERC2, а також здобув шість перемог у шести стартах та набрав 237 очок із 240 можливих! Шкода, що подібний успіх категорії R4/Rally2-Kit явно запізнився – причому мінімум на пару років… А тепер перспективи R4/Rally2-Kit виглядають більш ніж туманно – тим більше зараз на підході приблизно такі ж швидкі Rally3.

У моноприводі (ERC3 та ERC3 Junior) уболівальникам довелося похвилюватися до самого фінішу канарського ралі – поки не стало ясно, що відносно спокійний фініш француза Жан-Батіста Франческі приніс йому рівно стільки очок, щоб вистачило для завоювання чемпіонських титулів в обох заліках. Особливо тішить успішний дебют нового Renault Clio Rally4 – адже тепер у моноприводі маємо мінімум три приблизно рівних за силами автомобіля Rally4, тобто Renault Clio Rally4, Peugeot 208 Rally4 і Ford Fiesta Rally4 (це якщо не рахувати Opel Corsa Rally4, який фактично є клоном Peugeot). Скоріш за все, структура монопривідних заліків в ERC поки залишиться незмінною – тобто збережуть загальний залік ERC3 плюс молодіжний ERC3 Junior, у які можна «підтягнути» відразу чотири різні марки (тобто Ford, Opel, Peugeot, Renault). Найголовніше, щоб зараз FIA та WRC Promoter GmbH просто старалися не чіпати монопривод і не намагалися «протягнути» до молодіжної категорії щось на зразок чергової концепції «монокласу» і «моношини» (як це зробили з Junior WRC ще у 2011 року). Інакше можна легко знищити навіть цей останній юніорський міжнародний залік для моноприводу.

Rally Islas Canarias
1. Лукьянюк/Арнаутов (RUS, Citroen C3 Rally2) 1:59.41,2
2. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +52,3
3. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +59,5
4. Кампеделлі/Кантон (I, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.13,9
5. Крус/Мухіка (F, VFord Fiesta Rally2) +1.19,2

Чемпіонат Європи
1. Міккельсен (N) – 191
2. Льярена (E) – 153
3. Марчик (PL) – 151 (161)
4. Лукьянюк (RUS) – 135
5. Херціг (H) – 87

Rally Islas Canarias, залік ERC2
1. Пардо/Перес (E, Suzuki Swift R4LLY S) 2:10.42,0
2. Гарсія/Гунельм (E, Abarth 124 Rally RGT) +24,2
3. Феофанов/Кокінс (RUS/LV, Suzuki Swift R4) +8.27,3
4. Полоньскі/Сітек (PL, Abarth 124 Rally RGT) +1:20.32,2
5. Ерді/Чоко (H, Skoda Fabia Rally2-Kit) +1:23.29,4

Залік ERC2
1. Пардо (E) – 237
2. Феофанов (RUS) – 197
3. Полоньскі (PL) – 136
4. Віньєс (AND) – 119
5. Картьє (F) – 111

Rally Islas Canarias, залік ERC3
1. Фотіа/Дюнан (F, Renault Clio Rally4) 2:08.22,1
2. Паярі/Салмінен (FIN, Ford Fiesta Rally4) +13,2
3. Бассас/Коронадо (E, Peugeot 208 Rally4) +24,9
4. Франческі Ж.-Б./Горгуіло (F, Renault Clio Rally4) +49,8
5. Кахіо/Бланко (E, Renault Clio Rally4) +1.21,0

Залік ERC3
1. Франческі (F) – 223
2. Бассас (E) – 197
3. Паярі (FIN) – 163
4. Левандовскі (PL) – 77
5. Ласло (H) – 71

Rally Islas Canarias, залік ERC3 Junior
1. Фотіа/Дюнан (F, Renault Clio Rally4) 2:08.22,1
2. Паярі/Салмінен (FIN, Ford Fiesta Rally4) +13,2
3. Франческі Ж.-Б./Горгуіло (F, Renault Clio Rally4) +49,8
4. Ласло/Берендіи (H, Peugeot 208 Rally4) +2.51,1
5. Соріа/Іту (RA/RO, Renault Clio Rally4) +4.43,7

Залік ERC3 Junior
1. Франческі (F) – 169
2. Паярі (FIN) – 164 (185)
3. Лооф (D) – 101
4. Ласло (H) – 97
5. Майор (RO) – 82

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

25-11-2021 31895
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца