«Дакар»-2021, SSV/UTV: новий фактор

Найбільше вражає, як в ралі-рейдах лише за кілька років все суттєво змінилося в заліку SSV/UTV – причому як сама категорія в технічному плані, так і ставлення до неї з боку учасників, глядачів та ЗМІ… Півсотні екіпажів на мотовсюдиходах на «Дакарі»-2021 у двох групах, Т3 і Т4, плюс їх результати на спецділянках – це вже наочна демонстрація, що залік SSV/UTV остаточно перестав бути дешевою та тихохідною категорією, яка зазвичай формувалася за залишковим принципом (тобто мінімальний бюджет та мінімальна швидкість). Зараз вже очевидно, що за швидкісними характеристиками нинішні легкі багі повністю перевершують набагато дорожчі «серійні» автомобілі групи Т2. У підсумку до SSV/UTV активно підтягуються безліч нових учасників – причому не тільки новачків-дебютантів з інших дисциплін (ралі, ралі-крос, кільцеві перегони), які вирішили «спробувати на смак» ралі-рейди за відносно невеликі кошти. Зараз залік легких багі почав «перетягувати» до себе все більше пілотів з інших заліків «Дакара» 2 – головним чином, з квадроциклів (чудовий «перехідний» варіант для них) й автомобілів (менший бюджет плюс більше можливостей боротися за вищі місця)…

Зараз особливо цікаво спостерігати, як буде розвиватися техніка SSV/UTV після її поділу на дві окремі групи. І якщо з «серійними» Т4 все очевидно (маса суворих обмежень, максимум серійних вузлів), то з Т3 (вони ж Light Proto) картина поки виглядає не надто однозначно – начебто більше свободи при підготовці техніки, але поки помітної переваги у швидкості та надійності не спостерігається… Але ж не випадково до групи Т3 зараз дружно рушили такі серйозні команди, як Overdrive Racing, PH Sport і X-raid, які активно допрацьовують свої проекти на базі різноманітних серійних мотовсюдиходів – таке враження, що FIA вже готова найближчим часом затвердити більш ліберальний технічний регламент для техніки групи Т3 (в першу чергу для того, щоб Т3 і Т4 за рівнем своєї підготовки відрізнялися між собою приблизно так само, як Т1 і Т2). Є інформація для роздумів – цього року переможець категорії SSV/UTV Франсіско Лопес на «серійному» Can-Am Maverick X3 групи Т4 фінішував з часом, який дозволив би йому посісти 22-е місце в загальному заліку автомобілів! А що ж буде, якщо в категорії «прототипів» Т3 конструкторам нарешті дадуть більше свободи при підготовці техніки?

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter, PH Sport

21-02-2021 35250
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца