«Дакар»-2020, авто/SSV, день 8: тріумф «джокерів»

Сьогоднішня програма «Дакара» була суттєво скорочена – після вчорашньої трагедії в мотозаліку (загинув португалець Паулу Гонсалвеш, пілот індійської команди Hero MotoSports Team Rally) організатори марафону прийняли рішення анулювати етап в заліках мотоциклів та квадроциклів. Таким чином, в понеділок на трасі з’явилися тільки учасники в трьох категоріях з п’яти – на автомобілях, легких багі SSV/UTV та вантажівках. Маршрут восьмої спецділянки (велике «кільце» зі стартом й фінішем в Ваді-аль-Давасірі) налічував 477 км, з яких майже чверть перебігала в дюнах. Було також мінімум чотири різких переходи з одного покриття на інше, коли екіпажі миттєво «перестрибували» з піску на гравій та назад. Навігація теж виявилася непростою – як пізніше визнав Стефан Петерансель (X-raid), свою роль відіграла також відсутність мотоциклістів, оскільки всі учасники цього разу могли покладатися виключно на власні навички орієнтування на місцевості в пустелі, а не «кружляти» в пошуках чужих слідів і читати їх. Що, до речі, наочно характеризує рівень складності ралі-рейдів для учасників заліків мотоциклів і квадроциклів – бо їм доводиться поратися з усім цим самостійно…

Останнім часом ми вже якось встигли звикнути до того, що трійця лідерів, яка складається з Карлоса Сайнса, Нассера Аль-Аттіі та Стефана Петеранселя, зазвичай геть ігнорує свої незручні стартові позиції (чотири дні поспіль вони вирушали на трасу в першій трійці), протягом з’ясовує відносини тільки між собою і спокійно йде у відрив від всіх інших екіпажів… Але рано чи пізно подібний «парад переваги» повинен був завершитися – адже сьогодні всі три лідери займалися пошуками шляху, а решта спокійно йшли по їхніх слідах. На першій третині дистанції на проміжних контрольних пунктах найкращі часи показували Бернхард тен Брінке (Toyota Gazoo Racing) і Язід Аль-Раджі (Toyota Overdrive). Але на фініші етапу найкращим з усіх екіпажів Toyota став Фернандо Алонсо – дворазовий чемпіон світу у Формулі-1 оновив свій особистий рекорд і фінішував на етапі другим! Іспанець дійсно дуже швидко набирається досвіду і поступово покращує свої результати – він уже п’ять разів на цьому «Дакарі» фінішував на етапах в Топ-10 і за тиждень вже піднявся з 48-го на 13-е місце. Тепер від заповітного місця в Топ-10 Алонсо відокремлюють всього лише чотири з половиною хвилини…

Але головним героєм сьогоднішнього етапу став Матьє Серрадорі – француз на південноафриканському багі Century C6 стартував з дуже далекої шістнадцятої позиції (вчорашній день був не надто вдалим для нього), відразу почав перехоплювати ініціативу, лідирував майже дві третини дистанції та виграв спецділянку! Навіть і не згадаєш відразу, коли приватний екіпаж на багі ставав переможцем етапу «Дакара»… Звичайно, при дотриманні всіх формальностей, можна вважати, що таким «приватником» був Себастьян Льоб, який на екс-заводському Peugeot 3008 DKR від французької команди PH Sport рівно рік тому виграв чотири етапи та став третім в загальному заліку «Дакара» -2020. Але якщо все ж говорити про справжні приватні екіпажі, то в останній раз подібне відбулося в 2015 році, коли американець Роббі Гордон на своєму задньоприводному багі Hummer H3 виграв фінальний етап марафону… Зараз приватні екіпажі на багі дійсно чудово почуваються на «Дакарі». Серрадорі сьомий, а на десятому-дванадцятому місцях йдуть три екіпажі на багі – китайця Хань Вея (HanWey Motorsport 2WD), французів Жерома Пеліше (Optimus MD) та П’єра Ляшома (Peugeot 2008 DKR).

Найбільша катавасія, як звичайно, спостерігається в заліку легких багі, де вже мінімум два третини учасників постійно жбурляє вгору-вниз – відносну стабільність демонструють тільки екіпажі Франсіско Лопеса, Кейсі Кьюррі та Сергія Карякіна, які вже довго формують Топ-3 (правда, регулярно при цьому міняються місцями). Зате можна наочно переконатися в тому, що далеко не завжди найшвидші екіпажі можуть бути лідерами – наприклад, сьогодні американець Мітчелл Гатрі приніс прототипам Overdrive OT3 четверту перемогу на етапі, але при цьому жоден екіпаж команди Red Bull Off-Road Team USA не в змозі боротися за вищі місця. Сіріль Депре завершив виступ (після того, як вчора віддав свій двигун Гатрі замість пошкодженого), обидва юніори з США, Мітчелл Гатрі та Блейд Хілдебранд, продовжують виступ тільки в рамках Dakar Experience (тобто після сходів можуть боротися на окремих етапах, проте в загальному заліку марафону їх вже немає). У підсумку, найкращим на нових прототипах залишається Конрад Раутенбах на PH Zéphyr – він вже четвертий в змаганні.

Автомобілі, день 8 (Ваді-аль-Давасір – Ваді-аль-Давасір, СД 477 км)
1. Серрадорі/Люркуен (F/B, Century CR6) 3:48.23
2. Алонсо/Кома (E, Toyota Hilux) +4.04
3. Терранова/Грауе (RA, Mini JCW Rally) +6.19
4. Де Вільєрс/Аро (ZA/E, Toyota Hilux) +6.29
5. Аль-Раджі/Жільцов (SA/RUS, Toyota Hilux) +7.16
6. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Mini JCW Rally) +9.29
7. Тен Бринке/Колсул (NL/B, Toyota Hilux) +10.19
8. Ван Лон/Делоне (NL/F, Toyota Hilux Overdrive) +12.41
9. Петерансель/Фіуза (F/P, Mini JCW Buggy) +13.11
10. Рома/Оліверас (E, Borgward BX7 DKR Evo) +14.33

Автомобілі, становище після восьми етапів
1. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) 31:56.52
2. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) +6.40
3. Петерансель/Фіуза (F/P, Mini JCW Buggy) +13.09
4. Аль-Раджі/Жільцов (SA/RUS, Toyota Hilux) +32.25
5. Терранова/Грауе (RA, Mini JCW Rally) +43.02
6. Де Вільєрс/Аро (ZA/E, Toyota Hilux) +53.12
7. Серрадорі/Люркуен (F/B, Century CR6) +1:02.42
8. Тен Брінке/Колсул (NL/B, Toyota Hilux) +1:07.00
9. Сейдан/Кузьміч (SA/RUS, Mini JCW Rally) +2:37.18
10. Хань Вэй/Ляо Мінь (CN, HanWey Motorsport 2WD) +2:38.26

SSV/UTV, день 8 (Ваді-аль-Давасір – Ваді-аль-Давасір, СД 477 км)
1. Гатрі/Флоене (USA/N, Overdrive OT3) 4:48.21
2. Варела/Гугелмін (BR, Can-Am Maverick X3) +2.27
3. Лопес/Латрак (RCH, Can-Am Maverick X3) +2.49

SSV/UTV, становище після восьми етапів
1. Кьюрри/Берримэн (USA, Can-Am Maverick X3) 39:47.37
2. Лопес/Латрак (RCH, Can-Am Maverick X3) +15.40
3. Карякин/Власюк (RUS, Can-Am Maverick X3) +34.29

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото X-raid, Reuters, Red Bull Content Pool

13-01-2020 15468
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца