«Дакар»-2020, авто/SSV, день 5: етап для трьох

Чим більше кілометрів залишається позаду, тим помітнішою стає «розшарування» в заліку автомобілів… Що і наочно продемонстрував сьогоднішній етап – цього разу вже не було жодних ігор з «перестрибуванням» через голови та стрімкими перестановками в турнірній таблиці. Відразу визначилася трійка найсильніших екіпажів, які жорстко розбиралися між собою до самого фінішу – практично ніхто не зміг вклинитися в битву цього тріо (Сайнс, Аль-Аттія та Петерансель). Хоча мінімум одна спроба була, коли Язід Аль-Раджі на Toyota Hilux на початку спецділянки навіть пройшов третину дистанції з кращими часами. Але потім відбулося «відкочування» назад більш ніж на вісім хвилин… А далі все пішло за класичним «пустельним» сценарієм – Стефан Петерансель стартував першим, по його слідах в гонитву кинулися Нассер Аль-Аттія та Карлос Сайнс. Ближче до фінішу всі три фаворити вже йшли в межах прямої видимості один від одного. У підсумку, «Матадор» здобув свою 34-ту перемогу на етапах «Дакара» в заліку автомобілів й ділить за цим показником третє місце з Нассером Аль-Аттіей. Попереду тільки двоє – легендарний Арі Ватанен (50 виграних етапів) і Стефан Петерансель (44).

Після п’яти днів «Дакара»-2020 вже встигло скластися таке враження, що головні екіпажі X-raid зараз трохи перевершують у швидкості своїх опонентів з Toyota Gazoo Racing – і справа не тільки в кількості виграних етапів (марка Mini зараз лідирує з мало не розгромним рахунком 4:1). Просто майже після кожного етапу дуже важко позбутися відчуття, що Карлос Сайнс зі Стефаном Петеранселем завжди мають якийсь певний резерв швидкості й готові за потреби негайно ввімкнути «форсаж». У той час як Нассер Аль-Аттія постійно йде якщо не на межі можливостей своєї Toyota Hilux, то десь поруч з ним… Тим більше, два інших «ударних» екіпажі Toyota Gazoo Racing, Бернхарда тен Брінке та Гініеля де Вільєрс, суттєво програють у швидкості – адже нідерландець тримається лише восьмим в загальному заліку (понад годину відставання), південноафриканець замість боротьби за подіум воює за шосте місце з приватником Матьє Серрадорі (багі Century CR6). Втім, у тойотовців є ще Фернандо Алонсо, але іспанець в основному опановує науку ралі-рейдів і лідирує в заліку новачків.

У більшості екіпажів приватних команд зараз на перший план вийшло завдання – з мінімальними втратами доїхати до Ер-Ріяда і нарешті отримати день відносного перепочинку. Але далеко не всім вдається уникнути проблем…. Автор сенсаційної перемоги на стартовому етапі, литовський екіпаж Вайдотаса Жали, сьогодні був змушений лагодити свій Mini JCW Rally в польових умовах, втратив близько двох годин і відразу відкотився з 12-го на 20-е місце в загальному заліку. Вилетів з Топ-10 Мартін Прокоп – на його Ford Raptor RS CC раптом спалахнула пожежа. На щастя, чеху вдалося уникнути повторення долі Ромена Дюма і Володимира Васільєва (чиї машини згоріли вщерть), полум’я встигли вчасно погасити, але солідна втрата часу (десь година) відразу відкинула Мартіна на п’ять позицій назад (з дев’ятого на чотирнадцяте місце). Тим часом Матьє Серрадорі продовжує свою битву – француз на Century CR6 вже в четвертий раз фінішував в Топ-10 і тримається шостим в абсолюті. Попри цілу низку пригод (старт в одній компанії з вантажівками, пілотування мало не наосліп в клубах пилу, пробите колесо), литовець Бенедіктас Ванагас все ж увійшов до Топ-10 загального заліку!

Найбільш непередбачувана і хаотична боротьба досі спостерігається в заліку SSV/UTV – майже ніколи не вгадаєш, хто саме стане найшвидшим на етапі й як саме буде виглядати група лідерів в загальному заліку. І якщо більшості екіпажів доводиться час від часу згадувати про необхідну обережність, то дехто з них вже не особливо переймаються з цього приводу – сьогодні за перемогу на етапі рубалися Сіріль Депре (француз якраз продовжує свій виступ в рамках Dakar Experience) та Арон Домжала (поляк просто надолужує майже чотири години відставання). У підсумку, день став тріумфальним для нових прототипів SSV/UTV – Депре приніс вже другу поспіль перемогу Overdrive OT3, Конрад Раутенбах на PH Sport Zéphyr фінішував третім. У загальному заліку ж триває «розгардіяш» з черговою зміною лідера – тепер на першу позицію пересунувся Сергій Карякін (переможець «Дакара»-2017 у заліку квадроциклів). Але його перевага невелика – Кейсі Кьюррі та Франсіско Лопес відстають від нового лідера менш ніж на дві хвилини. Що буде завтра з лідерами – цього не знає ніхто!

Автомобілі, день 5 (Аль-Ула – Хаіль, СД 353 км)
1. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) 3:52.01
2. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) +2.56
3. Петерансель/Фіуза (F/P, Mini JCW Buggy) +6.11
4. Аль-Раджі/Жільцов (SA/RUS, Toyota Hilux) +8.29
5. Терранова/Грауе (RA, Mini JCW Rally) +8.52
6. Де Вільєрс/Аро (ZA/E, Toyota Hilux) +11.46
7. Алонсо/Кома (E, Toyota Hilux) +12.23
8. Сейдан/Кузьміч (SA/RUS, Mini JCW Rally) +12.39
9. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Mini JCW Rally) +12.47
10. Серрадорі/Люркуен (F/B, Century CR6) +17.49

Автомобілі, становище після п’яти етапів
1. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) 19:04.13
2. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) +5.59
3. Петерансель/Фіуза (F/P, Mini JCW Buggy) +17.53
4. Аль-Раджі/Жільцов (SA/RUS, Toyota Hilux) +31.39
5. Терранова/Грауе (RA, Mini JCW Rally) +32.05
6. Серрадорі/Люркуен (F/B, Century CR6) +44.44
7. Де Вільєрс/Аро (ZA/E, Toyota Hilux) +46.26
8. Тен Брінке/Колсул (NL/B, Toyoya Hilux) +1:04.54
9. Сейдан/Кузьміч (SA/RUS, Mini JCW Rally) +1:43.04
10. Ванагас/Палмейру (LT/P, Toyoya Hilux Overdrive) +2:08.09

SSV/UTV, день 5 (Аль-Ула – Хаіль, СД 353 км)
1. Депре/Хорн (F, Overdrive OT3) 4:40.43
2. Домжала/Мартон (PL, Can-Am Maverick X3) +0.41
3. Раутенбах/Бианши (ZW/P, PH Sport Zéphyr) +4.14

SSV/UTV, становище після п’яти етапів
1. Карякін/Власюк (RUS, Can-Am Maverick X3) 23:21.52
2. Кьюррі/Беррімен (USA, Can-Am Maverick X3) +1.10
3. Лопес/Латрак (RCH, Can-Am Maverick X3) +1.47

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото X-raid, Red Bull Content Pool, Rytis Šeškaitis, Facebook (Aron Domżała)

09-01-2020 17719
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца