«Дакар»-2020, авто/SSV, день 1: литовська сенсація!

Як виявилося, ранкові події в заліках мотоциклів та квадроциклів стали лише прелюдією до тих чудасій, які почали творити автомобілісти. Досить тільки переглянути стрічку новин в перші півтори години після старту Нассера Аль-Аттіі – катарець відразу помчав вперед, а за його спиною почала розгортатися якась своєрідна хаотична баталія… Одним з перших під удар потрапив Якуб Пшигоньскі, на чиєму Mini JCW Rally вийшла з ладу коробка передач – поляк змушений був чекати на свою «бойову техничку», що гарантує йому мінімум кілька годин відставання та зовсім невеликі шанси на успішний фініш в Топ-10. Потім раптом з’явилося повідомлення про пожежу на новому багі-прототипі RD Limited DXX, яка поставила жирний хрест на подальшому виступі Ромена Дюма – для француза «Дакар» завершився вже після 65 км спецділянки. Майже відразу ж зіткнувся з проблемами Язід Аль-Раджі – саудівець втратив десять хвилин на перших 45 км допа, після чого намагався надолужити втрачене і в підсумку все ж спромігся пробитися на восьму позицію.

Дивовижні «вензелі» показували дані проміжного хронометражу у Халіда Аль-Кассімі – спочатку пілот з ОАЕ за кермом Peugeot 3008 DKR програвав двадцять хвилин лідеру, десь через півтори сотні кілометрів раптом опинився на першому місці, а в підсумку фінішував з 18-хвилинним відставанням. Нічого доброго не чекало і Нассера Аль-Аттію (Toyota Hilux), який стрімко мчав до дійсно вірогідної перемоги на етапі, але на останніх ста кілометрах «підібрав» один за іншим три проколи й втратив понад десять хвилин – через що у нього тільки четверта позиція за підсумками стартового дня. Все йшло до того, що переможний дубль зроблять два екіпажі на задньопривідних Mini JCW Buggy – Стефана Петеранселя і Карлоса Сайнса, які якийсь час красувалися на двох перших позиціях. Француз напередодні переймався, що однією з основних проблем може стати взаємодія з його новим штурманом Паулу Фіузою – адже англійська мова не є рідною для обох членів екіпажу. Але, як показали події сьогоднішнього дня, франко-португальський дует досить швидко впорався з цим питанням…

А десь через півгодини після фінішу головних фаворитів (Аль-Аттія, Петерансель, Сайнс) вибухнула сенсація – найкращий час показав литовський екіпаж Вайдотаса Жали та Саулюса Юргеленаса на клієнтському Mini JCW Rally (правда, в списку учасників їх автомобіль чомусь вперто позначають як Mini All4 Racing), які на дві хвилини з гаком випередили Стефана Петеранселя з Паулу Фіузою та Карлоса Сайнса з Лукасом Крусом! У підсумку, марка Mini взагалі зробила хет-трик на стартовому етапі, а литовський екіпаж вперше в історії став переможцем спецділянки на «Дакарі»! Частина вболівальників чекали, як проявить себе Хоан Нані Рома на Borgward BX7 DKR Evo, але надалі інтерес почав згасати – іспанець нічим не здивував і фінішував 16-м, відставши від Вайдотаса Жали майже на півгодини… Зате був приємний сюрприз від Матьє Серрадорі – француз за півроку непогано опанував нове для себе багі Century CR6 (з 7,0-літровим двигуном Chevrolet V8) і показав шостий час на етапі. Причому в заліку багі він пропустив вперед тільки заводські Mini JCW Buggy.

Чимало знайомих імен можна було побачити і в групі лідерів заліку SSV/UTV – поляк Арон Домжала негайно нагадав усім, що свого часу став переможцем Кубок світу з ралі-рейдів в заліку групи Т3, і виграв етап. Зовсім трохи відстав від нього американець Кейсі Кьюррі, який теж продемонстрував свої претензії на перемогу – рік тому він фінішував на «Дакарі» четвертим. Два перших переможці марафону в заліку SSV/ UTV сьогодні не надто порадували своїх вболівальників – якщо чилієць Франсіско Лопес показав четвертий час і все ж готовий боротися за вищі місця, то бразилець Рейналду Варела провалився і втратив майже два з половиною години… Дебют «прототипів» поки не вражає – кращим став американець Мітчелл Гатрі на Overdrive OT3, який доїхав до фінішу десятим і відстав майже на 22 хвилини. На одинадцятій позиції розташувався Конрад Раутенбах на PH Sport Zéphyr. Ще два екіпажі на Overdrive OT3, Блейда Хілдебранда та Сіріля Депре, часом показували дійсно непогану швидкість, але зіткнулися з проблемами і втратили від 30 до 50 хвилин. Зовсім вже невесела ситуація склалася з іспанськими Extreme GPR20 – жоден з цих прототипів не подолав і півсотні кілометрів.

Автомобілі, день 1 (Джидда – Ель-Ваджх, СД 319 км)
1. Жала/Юргеленас (LT, Mini JCW Rally) 3:19.04
2. Петерансель/Фіуза (F/P, Mini JCW Buggy) +2.14
3. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) +2.50
4. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) +5.33
5. Тен Брінке/Колсул (NL/B, Toyoya Hilux) +6.30
6. Серрадорі/Люркуен (F/B, Century CR6) +6.55
7. Терранова/Грауе (RA, Mini JCW Rally) +7.15
8. Аль-Раджі/Жільцов (SA/RUS, Toyota Hilux) +11.46
9. Васільєв/Євтехов (RUS/UA, Mini JCW Rally) +13.25
10. Ван Лон/Делоне (NL/F, Toyota Hilux Overdrive) +13.58
11. Алонсо/Кома (E, Toyota Hilux) +15.27
12. Прокоп/Хитка (CZ, Ford Raptor RS CC) +15.37
13. Аль-Кассімі/Пансері (UAE/F, Peugeot 3008 DKR) +18.05
14. Де Вільєрс/Аро (ZA/E, Toyota Hilux) +23.16
15. Ванагас/Палмейру (LT/P, Toyota Hilux) +23.26

SSV/UTV, день 1 (Джидда – Ель-Ваджх, СД 319 км)
1. Домжала/Мартон (PL, Can-Am Maverick X3)
2. Кюррі/Беррімен (USA, Can-Am Maverick X3) +1.51
3. Інохо/Ортега (E, Can-Am Maverick X3) +5.49
4. Лопес/Латрак (RCH, Can-Am Maverick X3) +6.47
5. Карякін/Власюк (RUS, Can-Am Maverick X3) +8.52

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото KTM, Honda, Marcelo Maragni (Red Bull Content Pool), wrc.net.pl

05-01-2020 17676
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца