«Дакар»-2020, анонс: SSV/UTV

Напевно, вже зараз можна назвати одне з найбільш вдалих рішень організаторів «Дакару» за останні п’ять років – коли з 2017 року легкі багі SSV/UTV виділили в окремий залік (раніше вони були одним з класів в категорії автомобілів, причому одним з найповільніших). І процес «розкрутки» цього заліку негайно пішов набирати обертів – досить поглянути, в якому темпі зростає кількість екіпажів на SSV/UTV. Якщо в 2017-2018 роках були досить скромні цифри (відповідно 8 та 11 учасників), то рік тому на старті «Дакару» з’явилися вже 30 одиниць техніки цієї категорії! Але і цей рекорд був побитий – в списку учасників нинішнього марафону в Саудівській Аравії можна нарахувати вже 46 екіпажів на SSV/UTV! У підсумку, легкі багі-тарадайки зараз стали насправді ідеальною «нішею» в ралі-рейдах, в яку постійно стікаються учасники як з мотоциклістів-квадроциклістів, так і з автомобілістів. Вартість виступу на SSV/UTV все ж помітно нижча, ніж на «серійній» автомобільній техніці групи Т2, а за швидкістю ці багі зараз зазвичай навіть перевершують машини Т2.

У нинішньому списку учасників «Дакара» в заліку SSV/UTV можна побачити велику компанію пілотів, які вже давно відомі за виступами в інших категоріях та дисциплінах. Досить подивитися, хто з цих гонщиків раніше стартував на мотоциклах чи квадроциклах – Франсіско Лопес (торішній тріумфатор «Дакару» в SSV/UTV), Герард Фаррес Гуелль, Сергій Карякін, Йозеф Махачек, Камелія Ліпароті, Патрік Сірежоль, Кес Колен… Плюс з автомобільної компанії (серед них і з класичних ралі) теж «набігло» чимало відомих пілотів – Рейналду Варела, Конрад Раутенбах, Денис Березовський, Арон Домжала, Хесус Пурас… Але кульмінацією, безумовно, стала поява Сіріля Депре, який в останній момент замінив 17-річного американця Сета Куінтеро в складі Red Bull Off-Road Team USA (команда вирішила не поспішати кидати в бій такого молодого пілота) й стане «граючим тренером» для Блейда Хілдебранда і Мітчелла Гатрі. Після такої новини уболівальникам довелося негайно переглянути всі свої прогнози та пересунути француза на перше місце в списку фаворитів.

Цілком закономірно, що таке стрімке зростання популярності нового заліку змусило багатьох задуматися над наступним питанням – чи можна вийти за рамки серійної техніки та створити свого роду «прототип» на базі звичного SSV/UTV? У підсумку, на нинішньому «Дакарі» можемо побачити мінімум сім таких машин від трьох різних компаній. Першою стала бельгійська Overdrive Racing з її власним прототипом OT3, причому його розробили практично з нуля – всі три екземпляри цього SSV/UTV потрапили Red Bull Off-Road Team USA (тобто одну з машин буде пілотувати якраз Сіріль Депре). Іншу концепцію запропонували в PH Sport, де здійснили глибоку модернізацію традиційного Can-Am Maverick X3, завдяки чому на світ з’явився PH Sport Zéphyr – поки попит обмежився тільки одним екземпляром, на якому стартує Конрад Раутенбах. Найцікавіший і найбільш оригінальний проект прототипу Т3 народився в іспанській команді GPR Sport, яка зараз виставила відразу три Extreme GPR20 – зовні вони майже нічим не нагадують звичні SSV/UTV. Єдине порівняння, яке приходить до голови – Extreme GPR20 більше схожі на якусь зменшену копію багі Schlesser або Optimus MD.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото South Racing Can-Am, Red Bull, PH Sport

04-01-2020 8257
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца