«Дакар»-2019, авто/SSV, день 9: добивання…

Передостанній етап «Дакара»-2019 можна назвати яким завгодно, але тільки не нудним – різних інцидентів за вчорашній день набралося стільки, що вистачило б на кілька попередніх спецділянок… Все почалося з того, що на старт через технічні проблеми не змогли вийти Бернхард тен Брінке (Toyota Hilux) і Карлос Сайнс (Mini JCW Rally) – у голландця, як і рік тому, накрився двигун, а у іспанця довго не могли привести до ладу вбитий гідропідсилювач керма (правда, Карлос потім все ж стартував, але вже з тригодинним запізненням). Потім прилетіло шокуюче повідомлення – Mini JCW Rally Стефана Петерансель дуже жорстко приземлився після стрибка з дюни, штурман Давід Кастера отримав травму спини, після чого екіпаж змушений був припинити подальше виступ і чекати медичний гелікоптер… Щось схоже було рік тому, коли Себастьян Льоб на Peugeot 3008 DKR Maxi звалився в глибочезну яму і його навігатор Даніель Елена теж отримав травму. На щастя, обстеження в госпіталі показало, що Давід Кастера не отримав ніяких серйозних травм хребта – тільки забій…

Тим часом події на трасі начебто увійшли в звичну колію – Нассер Аль-Аттія був зайнятий тільки тим, щоб спокійно доїхати до фінішу і зберегти своє лідерство, Гініель де Вільєрс прикривав катарця, а Себастьян Льоб негайно ввімкнув найвищу передачу і стрімко помчав у відрив. Все ж у ельзасьця був потужний стимул – від другого місця (яке займав Хоан Нані Рома на Mini JCW Rally) його відокремлювали лише 16 секунд. І Льоб цей розрив ліквідував майже миттєво – ближче до фінішу допа його перевага над Ромою становила майже десять хвилин… Здавалося б, можна вже приймати поздоровлення з другим місцем в марафоні, але «Дакар» негайно і дуже жорстко нагадав, що неприємності і капості можуть підстерегти в будь-який момент – Peugeot 3008 DKR раптово зупинився, хвилин за двадцять відновив рух, після чого встав вже надовго. Спочатку була думка, що Себастьяна раптом занесло кудись в дюни, де він і надовго залишився викопувати машину з піску. Насправді причина була набагато сумнішою – не витримала техніка (поломка карданного валу), після заміни нова запчастина теж не витримала. Довелося чекати допомоги П’єра Ляшома, колеги по команді PH Sport…

Після всіх цих подій практично не залишилося сумнівів у підсумковому успіху Нассера Аль-Аттіі – катарець спокійно виграв етап, а в загальному заліку вже більш ніж на п’ятдесят хвилин відірвався від Хоана Нані Роми. Як не дивно, навіть після втрати години з чвертю Себастьян Льоб все ж примудрився втриматися на третій позиції – ельзасцю «допомогли» сход Стефана Петерансель і проблеми Сіріля Депре, який все ж встиг хвилин сорок «відсидіти» в піщаній пастці. Але найяскравішою подією вчорашнього дня став успіх литовсько-польського екіпажу Бенедіктаса Ванагаса і Себастьяна Розвадовського (Toyota Hilux Overdrive), які примчали на фініш допа з п’ятим часом – тобто пройшли по трасі приблизно в одному темпі з Якубом Пшигоньскім! Їм не вистачило лише зовсім трохи, щоб повернутися в Топ-10 – від десятої позиції (зайнятої Ронаном Шабо) їх відокремили трохи більше трьох з половиною хвилин! Спробує Бенас відіграти цю фору в фіналі чи вже ні? Цікаво, що в Топ-10 за підсумками дня фінішував також Денис Кротов (Mini JCW Rally), який виступає з українським штурманом Дмитром Циро – в загальному заліку «Дакара» екіпаж займає чотирнадцяте місце.

У категорії малих баггі SSV/UTV теж було досить «спекотно», хоч і не з такими яскравими «спецефектами», як в заліку автомобілів – з боротьби за місця на подіумі вибув чилієць Родріго Хав’єр Морено, який втратив майже дві з половиною години і звалився зі другої на п’яту позицію… Але лідером загального заліку досі залишається інший чилієць – екс-мотоцикліст Франсіско Лопес, який все ж зберіг майже годинну перевагу. Найцікавіші події розгорталися в протистоянні бразильця Рейналду Варела і іспанця Герарда Фарреса Гуелля – минулорічний переможець «Дакару» в цій категорії вперто атакував всю дистанцію, але битва завершилася більш-менш внічию… Варела хоч і виграв етап та повернувся в Топ-3, але Фаррес Гуелль став другим.

Автомобілі, день 9 (Піско – Піско, СД 313 км)
1. Аль-Аттия/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 3:53.22
2. Рома/Харо (E, Mini JCW Rally) +4.58
3. Де Вильерс/Фон Зитцевитц (ZA/D, Toyota Hilux) +7.15
4. Пшигоньски/Колсул (PL/B, Mini JCW Rally) +14.01
5. Ванагас/Розвадовски (LT/PL, Toyota Hilux Overdrive) +15.45
6. Прокоп/Томанек (CZ, Ford Raptor RS CC) +22.59
7. Аль-Раджи/Готтшальк (SA/D, Mini JCW Rally) +33.25
8. Депре/Коттре (F, Mini JCW Buggy) +39.46
9. Гарафулік/Палмейру (RCH/P, Mini JCW Rally) +40.20
10. Кротов/Циро (RUS/UA, Mini JCW Rally) +46.42

Автомобілі, становище після дев’яти етапів
1. Аль-Аттия/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 33:09.12
2. Рома/Харо (E, Mini JCW Rally) +51.27
3. Лёб/Элена (F/MC, Peugeot 3008 DKR) +2:02.37
4. Пшигоньски/Колсул (PL/B, Mini JCW Rally) +2:33.51
5. Депре/Коттре (F, Mini JCW Buggy) +2:55.13
6. Прокоп/Томанек (CZ, Ford Raptor RS CC) +3:29.06
7. Аль-Раджи/Готтшальк (SA/D, Mini JCW Rally) +4:28.22
8. Де Вільерс/Фон Зітцевітц (ZA/D, Toyota Hilux) +7:08.16
9. Гарафулік/Палмейру (RCH/P, Mini JCW Rally) +8:01.06
10. Шабо/Пілло (F, Toyota Hilux Overdrive) +8:11.46

SSV/UTV, день 9 (Піско – Піско, СД 313 км)
1. Варела/Гугелмин (BR, Can-Am Maverick X3) 4:20.02
2. Фаррес/Оливерас (E, Can-Am Maverick X3) +3.03
3. Лопес/Леон (RCH, Can-Am Maverick X3) +11.26

SSV/UTV, становище після дев’яти етапів
1. Лопес/Леон (RCH, Can-Am Maverick X3) 40:47.46
2. Фаррес/Оливерас (E, Can-Am Maverick X3) +59.46
3. Варела/Гугелмин (BR, Can-Am Maverick X3) +1:11.29

© Павел Скобленко/Rally.UA
© Фото AP Photo (Carlos Jasso), Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool, Marian Chytka, Can-Am Off-Road

17-01-2019 32953
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца