«Дакар»-2019, авто/SSV, день 4: війна нервів

Якраз відразу після фінішу четвертої спецділянки караван «Дакара» повинен на якийсь час розділитися – мотоцикли та квадроцикли прямують на бівуак в Мокегуа, зате всіх інших (автомобілі, вантажівки, SSV/UTV) чекає шлях зовсім в інше місто, Такну. Після такого розставання на «роздоріжжі» на п’ятий день обом групам доведеться підкорювати дві абсолютно різні спецділянки – пілотів на мото- і квадротехніці чекають 345 км бойової дистанції, а ось всім іншим доведеться ретельно «прасувати» аж 517 км (до речі, це буде найдовший доп нинішнього «Дакара»). Причому це випробування на них чекає в режимі «марафон», тобто коли вночі між етапами всім учасникам доведеться своїми силами приводити свою гоночну техніку до ладу… І одночасно з тим сподіватися, що запасу міцності техніки (плюс везіння екіпажів) вистачить до повернення до Арекіпи – де всіх буде з нетерпінням чекати основний техперсонал. А ще там можна хоч трохи відпочити в день перерви…

Напевно, багато хто перед стартом четвертого етапу зі співчуттям поглядав на Нассера Аль-Аттію – адже було очевидно, що катарцю доведеться мало не в гордій самоті відбиватися від цілої вовчої зграї екіпажів X-raid… Та й його друга стартова позиція теж виглядала не надто оптимістично – ранковий приклад втрати темпу у чилійця Пабло Квінтанільі в мотозаліку красномовно натякав, що Нассеру теж буде дуже і дуже непереливки. Перші новини з траси оптимізму не додали – проблеми підкосили вже другий з трьох екіпаж Toyota Gazoo Racing SA… Бернхард тен Брінке успішно розламав підвіску своєї Toyota Hilux, отримав «бонус» у вигляді пошкодження приводу – у підсумку, проблему усували силами вже двох екіпажів (на допомогу примчав також Гініель де Вільєрс). Картина була невесела – голландець втратив три години, південноафриканець програв на етапі ще півтори години… Єдиний «позитив» у всій цій історії – тепер Toyota Gazoo Racing SA може без жодних сумнівів працювати на одного Аль-Аттію, а де Вільєрс з тен Брінке прикриватимуть свого лідера.

Однак всі скептики, які пророкували Нассеру Аль-Аттіе серйозну поразку на вчорашньому етапі, були осоромлені – катарець просто віртуозно вирішив цю проблему, причому фактично скористався послугами свого головного суперника. Простіше кажучи, Нассер миттєво «впав на хвіст» Стефану Петеранселю (той стартував першим) і намагався ні на мить не випускати його з виду – француз занадто досвідчений, щоб так легко потрапити в якісь навігаційні пастки… Ось і вийшло, що Петерансель не тільки задавав темп гонці, а ще і тягнув за собою Аль-Аттію, тим самим зміцнюючи його лідерську позицію. Правда, навряд чи Стефан був занадто сильно засмучений цим… По-перше, він все ж вийшов на другу позицію в загальному заліку. По-друге, в таку гру завжди можуть грати мінімум двоє – адже на п’ятому етапі вже катарцю доведеться думати, як скинути з хвоста чіпкого француза. Навіть важко уявити, що чекає Нассера Аль-Аттію – адже в п’ятницю йому доведеться тікати від цілої «зграї гончих» з семи екіпажів (шість представників X-raid і Себастьян Льоб)!

Для екіпажів SSV/UTV цей етап став дійсно серйозним випробуванням – все ж понад чотири сотні кілометрів бойової дистанції (причому мало не з усіма видами покриття, від жорсткого гравію до м’якого піску, де можна якщо не застрягти, то добряче «надірвати» двигун або трансмісію). Крім того, ця спецділянка поки що стала найшвидшою на нинішньому марафоні – адже навіть на легких багі SSV/UTV середня швидкість лідерів легко перевищила позначку в 80 км/год (якось миттєво згадується, що пару років тому «кибитки» зазвичай долали дистанцію з показником приблизно 55-65 км/ч)… Мало кому вдалося уникнути проблем – одним з перших постраждав лідер гонки, чилієць Франсіско Лопес, який втратив годину з чвертю і негайно звалився з першого на п’яте місце в загальному заліку. Дісталося і Рейналду Варелі – бразилець більшу частину дистанції йшов в пристойному темпі, але під фініш різко здав і відстав майже на півгодини… У підсумку, відбулася чергова зміна лідера – на першу позицію висунувся Сергій Карякін, переможець «Дакара»-2017 на квадроциклі.

Автомобілі, день 4 (Арекіпа – Такна, СД 405 км)
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 3:48.49
2. Петерансель/Кастера (F, Mini JCW Buggy) +1.52
3. Пшигоньскі/Колсул (PL/B, Mini JCW Rally) +8.32
4. Рома/Харо (E, Mini JCW Rally) +8.49
5. Льоб/Елена (F/MC, Peugeot 3008 DKR) +12.23
6. Аль-Раджі/Готтшальк (SA/D, Mini JCW Rally) +18.11
7. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) +24.44
8. Депре/Коттре (F, Mini JCW Buggy) +25.51
9. Гарафулік/Палмейру (RCH/P, Mini JCW Rally) +32.33
10. Хант/Розегар (GB/NL, Peugeot 3008 DKR Maxi) +37.58

Автомобілі, становище після чотирьох етапів
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 12:12.57
2. Петерансель/Кастера (F, Mini JCW Buggy) +8.55
3. Рома/Харо (E, Mini JCW Rally) +20.51
4. Пшигоньскі/Колсул (PL/B, Mini JCW Rally) +22.17
5. Аль-Раджі/Готтшальк (SA/D, Mini JCW Rally) +24.59
6. Льоб/Елена (F/MC, Peugeot 3008 DKR) +50.22
7. Депре/Коттре (F, Mini JCW Buggy) +50.31
8. Домжала/Мартон (PL, Toyota Hilux Overdrive) +1:28.37
9. Гарафулік/Палмейру (RCH/P, Mini JCW Rally) +1:36.52
10. Хант/Розегар (GB/NL, Peugeot 3008 DKR Maxi) +1:37.37

SSV/UTV, день 4 (Арекіпа – Такна, СД 405 км)
1. Карякін/Власюк (RUS, Can-Am Maverick X3) 4:23.59
2. Морено/Аража (RCH, Can-Am Maverick X3) +14.26
3. Фаррес/Оліверас (E, Can-Am Maverick X3) +16.08

SSV/UTV, становище після чотирьох етапів
1. Карякін/Власюк (RUS, Can-Am Maverick X3) 14:32.33
2. Фаррес/Оліверас (E, Can-Am Maverick X3) +3.24
3. Морено/Аража (RCH, Can-Am Maverick X3) +30.00

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото motorsportweek.com, syfeed.com, X-raid, autosport.pt

11-01-2019 12450
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца