«Дакар»-2019, авто/SSV, день 2: «міксер» в пустелі

У другий день марафону організатори відмовилися від традиційної стартової схеми, коли на трасу етапу найпершими вирушали мотоциклісти і квадроціклісти, а потім вже приходила черга всіх інших… На цей раз честь відкривати маршрут належала автомобілістам, які стартували упереміш з SSV/UTV – і тільки після цього в бій нарешті пішли учасники на мото-квадроциклах. Швидко з’ясувалося, що стартувати одними з перших на пустельній спецділянці довжиною майже три з половиною сотні кілометрів – не найвигідніший варіант… Нассер Аль-Аттія (Toyota Hilux) втратив понад п’ять хвилин і відразу ж втратив лідерство, Карлос Сайнс (Mini JCW Buggy) і Якуб Пшигоньскі (Mini JCW Rally) зловили по два проколи кожен. Крім того, також з’ясувалося, що команда X-raid втратила один з своїх екіпажів – аргентинець Орландо Терранова (Mini JCW Rally) зійшов через болі в спині, після чого був негайно відправлений у госпіталь на ретельне обстеження…

Не обійшлося без кумедних збоїв в системі хронометражу, коли на першій же проміжній контрольній точці з’явилися просто запаморочливі цифри – нібито найшвидшим виявився американець Роббі Гордон на багі Textron Wildcat XX, який раптом привіз всім заводським екіпажам мало не десяток хвилин! Був навіть момент розгубленості – невже американцеві на базі вдалося створити звичайного SSV/UTV справжнього «монстра»?! Але потім все стало на свої місця – спецділянку виграв Себастьян Льоб на Peugeot 3008 DKR (машина у версії 2017 року виявилася дуже навіть ефективною навіть через два роки), за ним щільним натовпом примчали всі «безпроблемні» екіпажі Toyota і X-raid (Гініель де Вільєрс, Бернхард тен Брінке, Хоан Нані Рома, Язід Аль-Раджі)… Але за сумою двох етапів перші позиції все одно залишилися за представниками Toyota Gazoo Racing SA, тільки Аль-Аттію на позиції лідера змінив де Вільєрс (цікаво, що південноафриканець знову виступає зі своїм давнім штурманом Дірком фон Зітцевітцем, хоча восени розрив цього дуету здавався остаточним). Поки що щільність результатів колосальна – розрив між першим і десятим місцем менше чотирьох хвилин…

Не бракувало й інших подій – наприклад, Стефан Петерансель (Mini JCW Buggy) несподівано потрапив в піщану пастку, втратив десь чверть години і вибрався з допомогою одноклубника Сіріля Депре. Цікаво було ще спостерігати за діями приватних екіпажів та команд – в першу чергу, за Мартіном Прокопом і Ніколасом Фуксом… Чех після свого невдалого старту (втратив на першому етапі майже двадцять хвилин через технічні проблем) зараз намагається потроху надолужити згаяне – принаймні, він без особливої метушні піднявся з 46-го на 18-е місце і тепер уже потроху примірюється до Топ-10. Зате продовжує радувати своїх шанувальників перуанець – Фукс на FRT Proto підтримує дуже пристойний темп і наполегливо претендує на десяте місце! У центрі уваги опинилися також литовці – адже Бенедіктас Ванагас (Toyota Hilux Overdrive) піднявся вже на 16-ю позицію, Вайдотас Жала (Toyota Hilux) йде 23-м. На жаль, для Антанаса Юкневічюса (Toyota Hilux Overdrive) другий етап склався вкрай невдало – проблеми, тривалий ремонт і втрата більше чотирьох годин…

У заліку SSV/UTV теж йде жорстка битва, чому дуже сприяє велика кількість учасників в цій категорії (аж три десятки) – варіант «Втратити пару годин і після цього все одно залишитися в Топ-3» вже не працює. Поки що ситуацію контролює минулорічний переможець цього заліку Рейналду Варела, але на бразильця зараз активно насідає чилієць Франсіско Лопес – екс-мотоцикліст вже виграв спецділянку і чіпко тримається за друге місце в загальному заліку, відстаючи від Варелі трохи більше ніж на хвилину. Якщо в черговий раз відволіктися від «чистого» заліку SSV/UTV, то в поле зору знову потрапляє Роббі Гордон, якому організатори «пов’язали руки» – всі три супер-мінібагі, підготовані командою американця, дуже жорстко обмежили по максимальній швидкості (дозволено розганятися не більше ніж до 130 км/год). Можливо, є якісь тонкощі в регламентах, які ми всі не беремо до уваги, але все одно виникає питання – навіщо створювати окремий клас типу Open 1, будувати круті машини, якщо після всього цього техніку все одно обмежать на рівні звичайних SSV/UTV ?

Автомобілі, день 2 (Піско – Сан-Хуан де Маркона, СД 342 км)
1. Льоб/Елена (F/MC, Peugeot 3008 DKR) 3:26.53
2. Рома/Харо (E, Mini JCW Rally) +0.08
3. Тен Брінке/Пансері (NL/F, Toyota Hilux) +1.20
4. Де Вільєрс/Фон Зітцевітц (ZA/D, Toyota Hilux) +1.31
5. Аль-Раджі/Готтшальк (SA/D, Mini JCW Rally) +2.33
6. Депре/Коттре (F, Mini JCW Buggy) +3.14
7. Хант/Розегар (GB/NL, Peugeot 3008 DKR Maxi) +3.24
8. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) +4.40
9. Фукс/Муссано (PE/RA, FRT Proto) +5.01
10. Васільєв/Жільцов (RUS, Toyota Hilux Overdrive) +5.36

Автомобілі, становище після двох етапів
1. Де Вільєрс/Фон Зітцевітц (ZA/D, Toyota Hilux) 4:32.45
2. Тен Брінке/Пансері (NL/F, Toyota Hilux) +0.28
3. Рома/Харо (E, Mini JCW Rally) +0.42
4. Аль-Раджі/Готтшальк (SA/D, Mini JCW Rally) +0.50
5. Льоб/Елена (F/MC, Peugeot 3008 DKR) +1.50
6. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) +2.28
7. Хант/Розегар (GB/NL, Peugeot 3008 DKR Maxi) +2.38
8. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) +3.26
9. Депре/Коттре (F, Mini JCW Buggy) +3.28
10. Васільєв/Жільцов (RUS, Toyota Hilux Overdrive) +3.43

SSV/UTV, день 2 (Піско – Сан-Хуан де Маркона, СД 342 км)
1. Лопес/Леон (RCH, Can-Am Maverick X3) 4:09.47
2. Варела/Гугелмін (BR, Can-Am Maverick X3) +0.19
3. Карякін/Власюк (RUS, Can-Am Maverick X3) +1.51

SSV/UTV, становище після двох етапів
1. Варела/Гугелмін (BR, Can-Am Maverick X3) 5:21.19
2. Лопес/Леон (RCH, Can-Am Maverick X3) +1.08
3. Карякін/Власюк (RUS, Can-Am Maverick X3) +6.35

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото sportlive.com.ve, Toyota SA, Rytis Šeškaitis, Twitter (Motorsport Things)

09-01-2019 14124
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца