«Дакар»-2018, вантажівки, день 13: катастрофа Team de Rooy

Легко уявити, з яким нетерпінням всі чекали передостаннього етапу в заліку вантажівок. По-перше, коли ще таке бувало в історії «Дакара», щоб за два дні до фінішу марафону двох лідерів розділяла лише одна секунда?! По-друге, повинна ж було щось з’ясуватися в «Справі Вільягри» (аргентинця напередодні зловили на тому, що він в зоні нейтралізації здійснив дозаправку свого Iveco Powerstar, що взагалі-то заборонено правилами) – бо суддям не варто відкладати своє рішення з цього питання, інакше фінал гонки був б безнадійно зіпсований гучними скандальними розбірками і війнами протестів. А вже якщо ще й підсумки «Дакара» в черговий раз оголосять попередніми – якраз до того часу, поки вищий спортивний трибунал не оголосить своє рішення…

Але так вже вийшло, що практично всі питання були зняті протягом кількох годин – з тієї простої причини, що Федеріко Вільягра вчора капітулювавна етапі і зійшов з дистанції. Хоча спочатку ситуація загострилася до краю – на першій контрольній точці «Ель Койот» показував кращий час і готовий був перехопити лідерство в марафоні у Едуарда Ніколаєва. Але потім стався збій – аргентинець різко втратив швидкість, на якийсь час зупинився, після чого дістався до зони нейтралізації з відставанням приблизно в півтори години… Все вже було ясно – за будь-яких обставин Федеріко на перемогу розраховувати не міг. Та й проблема, схоже, виявилася надто серйозною – на Iveco Powerstar працювала лише одна передача, швидкість вантажівки не перевищувала 45 км/год (щось таке вже було на фініші попереднього етапу). І сход Вільягри , можна сказати, врятував суддів від зайвих клопотів – «обвинувачений» вже вибув з боротьби, про що ще перейматися?

У підсумку, десятка лідерів змінилася найрадикальнішим чином. Перш за все, подіум миттєво став червоно-блакитним – Едуард Ніколаєв (КАМАЗ-мастер) лідер гонки з колосальною перевагою, за ним йдуть Сергій Вязовіч (МАЗ-СПОРТавто) і Айрат Мардєєв (КАМАЗ-мастер). Взагалі-то, рейд до Кордови став фатальним для Team de Rooy – спочатку був сход Вільягри, потім жорстокий провал Тона ван Генугтена (вийшов з ладу гідропідсилювач керма, довелося лагодити в польових умовах), який спромігся дістатися до бівуака лише о четвертій годині ранку… Але тепер як фантастично виглядає Топ-10 перед фінальним днем. Вязовіч близький до найбільшого успіху для білоруської команди МАЗ-СПОРТавто – друге місце на «Дакарі»! Артур Ардавічус (Iveco Powerstar) злетів на четверте місце, п’ятим йде Терухіто Сугавара на легкій вантажівці Hino 500 Series (правда, йому сьогодні ще доведеться відбиватися від чеха Мартіна Маціка на LIAZ 111.154, який відстає на три хвилини), Мартін Коломи (Tatra Phoenix) за один етап відіграв чотири позиції і став сьомим…

Вантажівки, день 13 (Сан-Хуан – Кордова, СД 369 км)
1. Ніколаєв/Яковлев/Рибаков (RUS, KAMAZ 4326) 5:59.02
2. Мардєєв/Свістунов/Беляєв (RUS, KAMAZ 4326) +0.50
3. Коломи/Стросс/Плни (CZ, Tatra Phoenix) +6.06
4. Вязовіч/Гаранін/Жигулін (BY, MAZ 5309 RR) +27.45
5. Сотніков/Ахмадєєв/Мустафін (RUS, KAMAZ 43509) +32.54
6. Сугавара/Такахаші (J, Hino 500 Series) +39.16
7. Мацік/Томашек/Мрква (CZ, LIAZ 111.154) +52.30
8. Шолтис/Каліна/Шікола (CZ, Tatra Phoenix) +57.50
9. Ардавічус/Брьойнкенс/Хьойсман (KZ/B/NL, Iveco Powerstar) +1:00.12
10. Вишневський/Новіков/Неверович (BY, MAZ 5309 RR) +1:22.21

Вантажівки, становище після тринадцяти етапів
1. Ніколаєв/Яковлев/Рибаков (RUS, KAMAZ 4326) 53:13.33
2. Вязовіч/Гаранін/Жигулін (BY, MAZ 5309 RR) +3:53.59
3. Мардєєв/Свістунов/Беляєв (RUS, KAMAZ 4326) +5:21.05
4. Ардавічус/Брьойнкенс/Хьойсман (KZ/B/NL, Iveco Powerstar) +6:36.37
5. Сугавара/Такахаші (J, Hino 500 Series) +7:59.48
6. Мацік/Томашек/Мрква (CZ, LIAZ 111.154) +8:02.51
7. Коломи/Стросс/Плни (CZ, Tatra Phoenix) +9:01.18
8. Хузінк/Бурсен/Русінк (NL, Renault K520) +9:18.45
9. Ван Генугтен/Дер Кіндерен/Віллемсен (NL/NL/B, Iveco Powerstar) +9:29.11
10. Ван ден Хьовел/Ван Орт/Ван Рой (NL, Scania Torpedo) +9:41.02

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Team de Rooy, МАЗ-СПОРТавто (Денис Бушковський)

20-01-2018 31352
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца