«Дакар»-2018, авто, день 4: чергові провали

Напевно, жоден з «Дакарів» останніх років не матиме стільки суперечливих відгуків, як гонка 2018 року. Найчастіше можна зустріти дві абсолютно протилежні думки. Першу можна викласти приблизно таким чином – «О! Ось це справжня пригода! Пустеля, піски, дюни! Ця гонка повинна бути не для хирляків!» У відповідь зазвичай же лунає не менш обгрунтований аргумент – «Нам потрібна справжня боротьба, в якій перемагає найкращий і найшвидший! Нам не потрібна гонка, в якій переможе той, хто взагалі зумів доїхати до фінішу!» Чия точка зору візьме гору, дізнаємося не раніше осені, коли буде представлений маршрут «Дакара»-2019 – спростять організатори маршрут після недавніх подій чи все ж будуть дотримуватися нинішнього курсу?

А поки що лишається взяти грубий зошит і акуратно записувати до нього всі пригоди і події – за чотири дні таких подій набралося стільки, що вистачило б на пару попередніх «Дакарів» або навіть на два-три сезони в Кубку світу з ралі-рейдів. Після того, як німецька команда X-raid напередодні хапнула цілу торбу пригод (сходи Брайса Мензіса і Хоана Нані Роми, «копирсання» Мікко Хірвонена в пісках, колосальні втрати часу у Язіда Аль-Раджі з Борисом Гарафуліком), були величезні сумніви в тому, що запас подібних подій вже вичерпався – ця «зараза» рано чи пізно перекинеться і на інших… Не буває такого, щоб все це «щастя» припало лише одній команді, а решта каталися як сир у сметані! Питання було лише в одному – хто стане наступним і коли саме потрапить «під роздачу»?

Відповідь на це питання отримали вже на четвертий день – неприємності почала «колекціонувати» Toyota GAZOO Racing SA. Якщо Бернхард тен Брінке ще якось видряпався («лише» 40 хвилин програшу), то Нассер Аль-Аттія з Гініелем де Вільєрсом наче змовилися – кожен пробив по два колеса і двічі застряг в пісках… Різниця між ними полягала лише в тому, що катарець завдяки цій халепі втратив приблизно 55 хвилин, а південноафриканець – годину з чвертю. Слабкою втіхою для тойотовців міг стати хіба тільки той факт, що всі три заводських екіпажі втрималися в Топ-10, а Нассер Аль-Аттія навіть залишився четвертим в загальному заліку – правда, з майже годинним відставанням від лідера Стефана Петеранселя (Peugeot 3008 DKR Maxi) .

У Peugeot Sport начебто все було чудово – Себастьян Льоб виграв етап (до речі, це був його десятий подібний успіх на «Дакарах»), Стефан Петерансель спокійно лідирує, Карлос Сайнс йде третім. Але був і недобрий сигнал – Сіріль Депре буквально розвалив задню частину свого багі Peugeot 3008 DKR Maxi, після чого його відтягнули до фінішу на линві. Змагання-то він зможе продовжити, але вже з відставанням в 16 годин… Що дійсно вразило і навіть порадувало, так це успіх італійця Еудженіо Амоса, який на Buggy SMG показав п’ятий час! Спробуйте без архівних даних під рукою згадати, коли востаннє екіпаж на приватному, незаводському багі рівня SMG або MD заїжджав в Топ-10 на «Дакарі»? Шейха Халіда Аль-Кассімі або француза Ромена Дюма не рахуємо – все ж вони мали напівзаводські Peugeot, а це вже техніка зовсім іншого рівня…

Коли спостерігаєш за подіями в заліку малих багі SSV/UTV, постійно переконуєшся – в цій категорії екіпажі намагаються проїхати етап не якомога швидше, а з мінімальною кількістю поломок і проблем. Принаймні, коли вивчаєш часи SSV/UTV на проміжних контрольних пунктах, майже ніколи не вгадаєш, хто на якому місці опиниться вже через кілька десятків кілометрів… Можна на одній точці лідирувати з відривом в півгодини, на наступній програвати вже 15-20 хвилин, а на фініші несподівано стати переможцем і випередити найближчого переслідувача на годину-півтори. Ось тут точно виграє той, хто має найвищу «живучість»…

Автомобілі, день 4 (Сан-Хуан де Маркона – Сан-Хуан де Маркона, СД 330 км)
1. Льоб/Елена (F/MC, Peugeot 3008 DKR Maxi) 3:57.53
2. Сайнс/Крус (E, Peugeot 3008 DKR Maxi) +1.35
3. Петерансель/Коттре (F, Peugeot 3008 DKR Maxi) +3.16
4. Хірвонен/Шульц (FIN, Mini JCW Buggy) +34.36
5. Амос/Делоне (I/F, Buggy SMG) +35.46
6. Аль-Кассімі/Пансері (UAE/F, Peugeot 3008 DKR Maxi) +40.29
7. Альварес/Хауї (RA/ZA, Toyota Hilux Overdrive) +41.05
8. Тен Брінке/Перен (NL/F, Toyota Hilux 2018) +42.22
9. Аль-Раджі/Готтшальк (SA/D, Mini JCW Buggy) +43.05
10. Прокоп/Томанек (CZ, Ford F-150 Evo) +47.04

Автомобілі, становище після чотирьох етапів
1. Петерансель/Коттре (F, Peugeot 3008 DKR Maxi) 10:36.07
2. Льоб/Елена (F/MC, Peugeot 3008 DKR Maxi) +6.55
3. Сайнс/Крус (E, Peugeot 3008 DKR Maxi) +13.06
4. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux 2018) +58.48
5. Тен Брінке/Перен (NL/F, Toyota Hilux 2018) +1:10.24
6. Амос/Делоне (I/F, Buggy SMG) +1:19.42
7. Аль-Кассімі/Пансері (UAE/F, Peugeot 3008 DKR Maxi) +1:21.09
8. Де Вільєрс/Фон Зітцевітц (ZA/D, Toyota Hilux 2018) +1:21.47
9. Прокоп/Томанек (CZ, Ford F-150 Evo) +1:22.44
10. Пшигоньскі/Колсул (PL/B, Mini JCW Rally) +1:35.30

SSV/UTV, день 4 (Сан-Хуан де Маркона – Сан-Хуан де Маркона, СУ 330 км)
1. Гарруст/Грінер (F/CH, Polaris RZR 1000 XP) 5:43.45
2. Варела/Гугелмін (BR, Can-Am Maverick X3 Turbo) +25.33
3. Альяга/Кільоніс (PE, Polaris RZR 1000 XP) +1:45.05

SSV/UTV становище після чотирьох етапів
1. Гарруст/Грінер (F/CH, Polaris RZR 1000 XP) 16:17.51
3. Урібе Х.-К./Урібе Х. (PE, Can-Am Maverick X3 Turbo) +1:43.53
3. Варела/Гугелмін (BR, Can-Am Maverick X3 Turbo) +1:56.22

© Павел Скобленко/Rally.UA
© Фото Two Wheels Drive, Motorsport.com, Twitter, andina.pe

10-01-2018 20109
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца