«Дакар»-2018, авто, день 2: катастрофа X-raid

Перший же великий етап нинішнього «Дакара» (відбувся в пустелі біля Піско по замкненому маршруту) здивував вже на самому старті. Всі давно звикли до того, що на трасу найпершими вирушають мотоциклісти, потім йдуть квадроцикли, автомобілі, багі SSV/UTV, вантажівки… Але вчора все було інакше – першими пішли як раз автомобілі і SSV/UTV, а потім вже мотоцикли, квади, вантажівки. Втім, довго дивуватися такому «перетасуванню» порядку старту не довелося – те, що відбувалося на трасі, швидко змусило забути про це невеличке недотримання традицій.

Часом навіть складалося враження, що за останні роки на «Дакарі» багато хто вже добряче забув, що таке справжній етап в пустелі, коли екіпаж може потрапити в будь-яку халепу – полетіти шкереберть з якоїсь дюни, не розпізнати ступінь рихлості піску, прогавити якийсь «стик» покриттів… І події не змусили на себе чекати – однією з перших жертв вчорашнього дня став американець Брайс Мензіс, чий Mini JCW Buggy на повній швидкості підкинуло і буквально жбурнуло шкереберть. Наслідки невеселі – машина перетворилася на купу великих і дрібних уламків, штурман Пітер Мортенсен зламав ногу, X-raid втратив один з трьох своїх новеньких багі… Нічого не скажеш, дуже «вдало» Мензіс дебютував на «Дакарі»…

Але наступна новина викликала справжнє очманіння – десь в районі сімдесятого кілометра зіткнулися два екіпажі X-raid, саудівця Язіда Аль-Раджі (Mini JCW Buggy) і чилійця Бориса Гарафуліка (Mini JCW Rally), після чого обидва залишилися на місці і чекають на технічки! Як таке могло статися?! Подільші подробиці трохи розвіяли це спантеличення, але нагадали – в дюнах може статися що завгодно, тому ловити гав і розслаблятися нікому не варто… Сталося саме те, чого слід було очікувати, коли кілька десятків машин починають кружляти в пісках – Аль-Раджі з Гарафуліком намагалися видертися на дюну з протилежних напрямів, обидва опинилися в «мертвій зоні» за гребенем бархана і відбулося майже чолове зіткнення!

Взагалі-то, це був неймовірно кепський день для X-raid. Починаємо невеселий підрахунок – Мензіс вибув з гонки, Аль-Раджі з Гарафуліком втратили відповідно 7 і 12 годин… Тобто майже половина складу вже поза великою грою. На додачу ще й Хоан Нані Рома застряг в пісках, а потім впав в якусь западину між дюнами, внаслідок чого витратив близько 20 хвилин на швидкий ремонт (прилаштував на місце відірваний капот). Не було особливих радощів і в Toyota – Нассер Аль-Аттія йшов першим по трасі, втратив чимало часу на пошуки вірного напряму в пісках, на додачу ще й у його штурмана погіршилося самопочуття. Єдина втіха – Гініель де Вільєрс вийшов на третє місце в гонці. В цілому ж, неділя однозначно стала днем Peugeot Sport – хет-трик на етапі і два перших місця в загальному заліку!

У заліку SSV/UTV теж вистачало своїх пригод – в серйозну аварію потрапив португальський екіпаж Педру де Меллу Брейнера, після якої штурман Педру Велозу був з травмами відправлений в госпіталь. За уїдливою іронією долі, інцидент стався майже в тому ж місці, де зіткнулися Язід Аль-Раджі з Борисом Гарафуліком. Перемогу святкував екіпаж Рейналдо Варели, який піднявся на друге місце в своїй категорії – новим лідером ж став перуанець Хуан Карлос Урібе. Поки ж лишається визнати – легкі багі, як і раніше, залишаються найповільнішою категорією спортивної техніки на «Дакарі». Для порівняння – на дистанції в 267 км Варела програв близько сорока хвилин Ігнасіо Касале, переможцю етапу в заліку квадроциклів …

Автомобілі, день 2 (Піско – Піско, СД 267 км)
1. Депре/Кастера (F, Peugeot 3008 DKR Maxi) 2:56.51
2. Петерансель/Коттре (F, Peugeot 3008 DKR Maxi) +0.48
3. Льоб/Елена (F/MC, Peugeot 3008 DKR Maxi) +3.08
4. Де Вільерс/Фон Зітцевітц (ZA/D, Toyota Hilux 2018) +7.26
5. Терранова/Грауе (RA, Mini JCW Rally) +12.53
6. Сайнс/Крус (E, Peugeot 3008 DKR Maxi) +13.09
7. Хірвонен/Шульц (FIN/D, Mini JCW Buggy) +13.50
8. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux 2018) +14.51
9. Шабо/Пілло (F, Toyota Hilux Overdrive) +16.13
10. Тен Брінке/Перен (NL/F, Toyota Hilux 2018) +19.54

Автомобілі, становище після двох етапів
1. Депре/Кастера (F, Peugeot 3008 DKR Maxi) 3:21.18
2. Петерансель/Коттре (F, Peugeot 3008 DKR Maxi) +0.27
3. Де Вільєрс/Фон Зітцевітц (ZA/D, Toyota Hilux 2018) +5.44
4. Льоб/Елена (F/MC, Peugeot 3008 DKR Maxi) +6.09
5. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux 2018) +12.15
6. Терранова/Грауе (RA, Mini JCW Rally) +12.50
7. Хірвонен/Шульц (FIN/D, Mini JCW Buggy) +12.50
8. Сайнс/Крус (E, Peugeot 3008 DKR Maxi) +13.12
9. Тен Брінке/Перен (NL/F, Toyota Hilux 2018) +17.43
10 Рома/Харо (E, Mini JCW Rally) +20.48

SSV/UTV, день 2 (Піско – Піско, СД 267 км)
1. Варела/Гугелмін (BR, Can-Am Maverick X3 Turbo) 4:18.44
2. Урібе Х.-К./Урібе Х. (PE, Can-Am Maverick X3 Turbo) +8.59
3. Гарруст/Грінер (F/CH, Polaris RZR 1000 XP) +21.57

SSV/UTV, становище після двох етапів
1. Урібе Х.-К./Урібе Х. (PE, Can-Am Maverick X3 Turbo) 5:17.45
2. Варела/Гугелмін (BR, Can-Am Maverick X3 Turbo) +12.08
3. Альяга/Кільоніс (PE, Polaris RZR 1000 XP) +25.05

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter, Peugeot Sport

08-01-2018 25384
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца