«Дакар»-2018, авто, день 13: «феєрверк» біля подіуму

Пригадується, в минулі роки учасники «Дакара» (та й чимало вболівальників також) одностайно з обуренням волали про те, як їм усім страшенно набридли фірмові аргентинські спецділянки «а ля ралі-класик» в пампасах – безмежний степ мало не з однією-єдиною дорогою, по якій треба дубасити на повній швидкості до самого фінішу… Ось тепер їх думку почули. Напевно, вчора багато хто чекав саме такого етапу на шляху до Кордови – щось довге, маневрене і швидкісне (приблизно як на етапі WRC Rally Argentina)… А дзуськи! Всіх чекала повільна, важка траса, з численними купинами, підбросами, ярами, вимоїнами – часом складалося враження, що протягом всіх 369 км спецділянки не можна було знайти навіть ста метрів більш-менш прямого і рівного фрагмента. Тепер організатори можуть нарешті ущипливо поцікавитися у всіх: «Чи задоволені вже?!»

Передостанній етап «відсипав» учасникам автомобільного заліку стільки неприємностей, що часом навіть складалося враження, що «Дакар» досі не покинув територію Перу, і всі екіпажі продовжують розгрібати всі неприємності в пустелі Наска. Першим несподівано «відкрив рахунок» Стефан Петерансель, який загримів кудись в гай на узбіччі, пошкодив рульове управління… На додачу француз отримав неприємну травму – вивихнув великий палець на руці. До фінішу-то він дістався (в зоні нейтралізації його Peugeot 3008 DKR Maxi як слід підремонтували), але втратив годину з гаком і миттєво випав з Топ-3. Потім була справжня трагедія у Берхарда тен Брінке – голландець впевнено лідирував на етапі, а в віртуальному заліку вийшов вже на третє місце, випередивши Петеранселя. Але в зоні нейтралізації на його Toyota Hilux 2018 раптово «помер» двигун – 45 хвилин екстреної «реанімації» так і не змогли врятувати техніку. Гіркий фінал гонки для Бернхарда…

Але навіть катастрофа тен Брінке не завадила Toyota досягти найвищого успіху на нинішньому «Дакарі» – три перших місця на етапі, де виграв Нассер Аль-Аттія, а за ним на фініш примчали Люсіо Альварес (з Overdrive Racing) і Гініель де Вільєрс! Крім того, в загальному заліку відбулися радикальні зміни – Аль-Аттія вийшов на друге місце (Карлос Сайнс з Peugeot Sport вже третій день поспіль нікуди не поспішає, але відрив в 45 хвилин тримає стабільно), а де Вільєрс «перестрибнув» з п’ятої на третю позицію! Але ще цікавіше було спостерігати за тим, що творили литовські екіпажі на клієнтських Toyota Hilux – Вайдотас Жала з Саулюсом Юргеленасом стали дев’ятими на етапі, а Антанас Юкневічюс з Дарюсом Вайчюлісом показали 15-ий час. Більш того, обидва дуети з Литви зараз йдуть в Топ-20 загального заліку – Юкневічюс вже 12-й, а Жала тримається 18-м!

Тим часом бразилець Рейналду Варела зробив ще один крок до перемоги в заліку SSV/UTV – він хоч і програв на етапі французу Патрісу Гаррусту десять хвилин, але за сумою всіх етапів продовжує лідирувати з майже годинним відривом. Програти 53 хвилини фори на 120 км на фінальному етапі під Кордовою – це було б вже занадто! Хоча хто знає, чого ще чекати від нинішнього «Дакара»?! Ось, Стефан Петерансель з Бернхардом тен Брінке можуть підтвердити… У битві за третє місце чаша терезів поки що схилилася на користь Клода Фурньє – француз відтіснив іспанця Хосе Луїса Пенью і тепер випереджає його на неповні чотири хвилини (точніше, на 3.49). Спокійного життя в суботу на фінальному етапі точно не буде… Що таке чотири хвилини різниці в заліку «таратайок»? За великим рахунком, це всього лише ціна заміни одного пробитого колеса…

Автомобілі, день 13 (Сан-Хуан – Кордова, СД 369 км)
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux 2018) 5:02.22
2. Альварес/Хауї (RA/ZA, Toyota Hilux Overdrive) +11.16
3. Де Вільєрс/Фон Зітцевітц (ZA/D, Toyota Hilux 2018) +13.06
4. Пшигоньскі/Колсул (PL/B, Mini JCW Rally) +15.07
5. Хірвонен/Шульц (FIN/D, Mini JCW Buggy) +19.24
6. Сайнс/Крус (E, Peugeot 3008 DKR Maxi) +19.37
7. Гарафулік/Палмейру (RCH/P, Mini JCW Rally) +22.41
8. Альперн/Пулента (RA, Toyota Hilux) +27.36
9. Жала/Юргеленас (LT, Toyota Hilux) +29.57
10. Депре/Кастера (F, Peugeot 3008 DKR Maxi) +34.36

Автомобілі, становище після тринадцяти етапів
1. Сайнс/Крус (E, Peugeot 3008 DKR Maxi) 47:46.30
2. Аль-Аттія/Бомель /Бомель (Q/F, Toyota Hilux 2018) +46.18
3. Де Вільєрс/Фон Зітцевітц (ZA/D, Toyota Hilux 2018) +1:20.00
4. Петерансель/Коттре (F, Peugeot 3008 DKR Maxi) +1:28.08
5. Пшигоньскі/Колсул (PL/B, Mini JCW Rally) +2:46.32
6. Аль-Кассімі/Пансері (UAE/F, Peugeot 3008 DKR Maxi) +4:20.40
7. Прокоп/Томанек (CZ, Ford F-150 Evo) +7:21.55
8. Ван Меркстейн/Мартон М. (NL/PL, Toyota Hilux Overdrive) +7:42.41
9. Альперн/Пулента (RA, Toyota Hilux) +9:09.04
10. Альварес/Хауї (RA, Toyota Hilux Overdrive) +9:21.22

SSV/UTV, день 13 (Сан-Хуан – Кордова, СД 369 км)
1. Гарруст/Грінер (F/CH, Polaris RZR 1000 XP) 6:29.40
2. Варела/Гугелмін (BR, Can-Am Maverick X3 Turbo) +9.59
3. Фурньє/Господарчик (F/PL, Polaris RZR 1000 XP) +1:03.37

SSV/UTV становище після тринадцяти етапів
1. Варела/Гугелмін (BR, Can-Am Maverick X3 Turbo) 70:50.07
2. Гарруст/Грінер (F/CH, Polaris RZR 1000 XP) +53.28
3. Фурньє/Господарчик (F/PL, Polaris RZR 1000 XP) +10:02.12

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото ASO (Dakar.com), Twitter (Dakar Rally), trucker.lt

20-01-2018 24735
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца