Чергова «электрифікація»

Поки у світовому ралі старанно ламаються списи навколо проекту WRC з гібридними силовими установками, в інших дисциплінах поступово просувають повну електрифікацію техніки – у шосейно-кільцевих перегонах (вже п’ять років існує чемпіонат Formula E), ралі-кросі (у 2021 році планувалося впровадження електромобілів у вищому дивізіоні, але через коронавірус цей процес відклали на рік), гірських перегонах (легендарний Pikes Peak International Hill Climb вже двічі вигравали на електричних прототипах, причому в 2018 році Ромен Дюма на Volkswagen ID R встановив абсолютний рекорд траси). Зараз поступово розкручують новий проект – серію Extreme E, свого роду компактні ралі-рейди на позашляхових прототипах Spark ODYSSEY 21 (електромобіль вагою 1650 кг приводиться в рух електромоторами потужність 400 кВт, або близько 535 к.с.). Цю техніку вже не раз встигли продемонструвати широкому загалу, в тому числі й чотири місяці тому під час демонстраційних заїздів на «Дакарі»-2020, коли прототип пілотували француз Герлен Шішері та американець Кен Блок.

Планувалося, що компанія Spark Racing Technology (вже зарекомендувала себе як провідний конструктор шасі для Formula E) вже до березня цього року підготує 12 примірників ODYSSEY 21. Нова серія повинна стартувати у 2021 році, її календар нараховує п’ять досить цікавих і екзотичних етапів – у Сенегалі (біля Рожевого озера під Дакаром, добре відомого по старих «Дакарах»), Саудівській Аравії, Непалі, Гренландії та Бразилії. Формат змагань в чомусь нагадує ралі-крос – коротка позашляхова кільцева траса (довжиною до 10 км), на якій кожен екіпаж долає задану кількість кіл, потім кілька кращих екіпажів у фінальних заїздах визначають переможця та призерів. Нещодавно до регламенту Extreme E був доданий новий пункт – екіпажі повинні бути змішаними (чоловік і жінка), які після кожного кола будуть змінювати один одного на місцях пілота та штурмана. Вже зараз в списку охочих виступити в новій серії можна побачити чимало відомих імен жінок-пілотів – Кетрін Легг (IndyCar, DTM, NASCAR, Formula E), Джеймі Чедвік (GT4, Formula 3), Мікаела Олін-Коттулінскі (GT, турінг), Кеті Маннінгс (ралі, ERC), Сімона де Сільвестро (IndyCar, Formula E, V8 Supercars)…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Extreme E

12-05-2020 29104
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца