Битва менеджерів

Ралійний чемпіонат світу 2019 запам’ятається всім не тільки тим історичним фактом, що була перервана п’ятнадцятирічна гегемонія французьких екіпажів (Себастьяна Льоба, Себастьяна Ож’є) та тріумфом Отта Тянака, а ще й справжнісіньким серіалом під назвою «Естонець не зміг домовитися з Toyota та йде в Hyundai». Спочатку здавалося, що всі питання будуть вирішені вже в серпні й оголосять про новий контракт Отта Тянака з Toyota Gazoo Racing, але процес раптово загальмувався – сторони ніяк не могли дійти згоди… Ця історія тягнулася понад два місяці й завершилася сенсаційним переходом свіжоспеченого чемпіона світу до Hyundai Motorsport. Минуло вже понад місяць після цього переходу, але відлуння тих подій продовжує лучати досить голосно – всі сторони поступово розповідають все більше подробиць (втім, Томмі Мякинен й Toyota Gazoo Racing не надто розповсюджуються на цю тему), внаслідок чого втягнутими виявляються й інші люди…

Якраз щось подібне сталося кілька днів тому, коли раптом виник конфлікт між відомим фінським менеджером Тімо Йоухкі та естонцем Маркко Мяртін, який представляє інтереси Отта Тянака. Свого часу Йоухкі висловив думку, що поведінка Тянака та Мяртіна під час переговорів з Toyota було не надто професійною… Мяртін насправді дуже різко відреагував на цей закид і в інтерв’ю порталу Delfi встиг надавати «стусанів» майже всім потроху, в тому числі навіть колишній команді Тянака – за словами Маркко, Toyota насправді дуже серйозно реалізує свою ралійну програму, але все ж Toyota Gazoo Racing WRT є приватною командою, подібною до M-Sport. Таким чином, тільки Hyundai Motorsport може вважатися повноцінною заводською командою. Крім того, дісталося також Тімо Йоухкі – на думку Маркко Мяртіна, всі заслуги відомого фінського менеджера вже залишилися в минулому столітті, коли його підопічний востаннє ставав чемпіоном світу (Томмі Мякінен у 1996-1999 роках). Також пролунав вельми оригінальний аргумент – мовляв, Йоухкі після успіхів Мякінена більше займається тим, що просто купує для підопічних місця в заводських командах та руйнує їх кар’єри…

Було навіть досить погано замасковане звинувачення, що Тімо Йоухкі поширював за допомогою фінських ЗМІ неправдиву інформацію про переговори Отта Тянака з Toyota. Реакція у відповідь відомого менеджера, який раніше працював з Юхою Канккуненом, Томмі Мякіненом, Харрі Рованперею, Мікко Хірвоненом, а зараз представляє інтереси Ярі-Матті Латвали, Теему Сунінена та Калле Рованпера, виявилася більш спокійною. Фін в інтерв’ю Ilta Sanomat нагадав, що після Мякінена його підопічні завоювали 35 титулів в серіях різного рівня (включаючи WRC-2), не раз ставали призерами WRC (віце-чемпіонські титули Хірвонена та Латвали). І додав, що ніяк не вважає себе представником минулої епохи, а якщо комусь захочеться його покритикувати, то залишає за собою право не надто звертати увагу на подібні закиди. А якщо Маркко Мяртіну так хочеться вважати, що Йоухкі схиляв фінські ЗМІ до розповсюдження неправдивої інформації, то варто мати на увазі одну річ – все опубліковане в пресі не виходило від Тімо. Треба визнати, вийшов досить несподіваний поворот сюжету – насправді дуже важко згадати, щоб в минулому менеджери пілотів WRC вплутувалися в подібні сварки.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Jaanus Ree/Red Bull Content Pool, Rallye Magazin, Jarmo Juuti/Iltalehti/MVphotos

05-12-2019 9353
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца