Baja Portalegre 500: фінальна бійка

Кубки світу і Європи з бах фінішували в останні вихідні жовтня, коли в Португалії відбувся фінальний раунд обох цих серій – популярна Baja Portalegre 500. Ця подія стала дійсно позитивною майже у всіх значеннях… По-перше, навіть певні примхи погоди не завадили провести змагання у повному обсязі – тобто пролог, три великі спецділянки та понад 400 км бойової дистанції. Взагалі не порівняти з тим кошмаром, що був рік тому, коли дощовий апокаліпсис буквально «змив» майже дві третини дистанції (ледве вдалося провести менше ніж 160 км СД замість початково запланованих 440 км)… По-друге, цього року Кубок світу з бах вдалося провести в повному обсязі (тобто всі дев’ять запланованих етапів), причому без перенесень і замін одних змагань іншими. При цьому склад учасників португальської бахи дійсно справляв враження – адже у всіх категоріях та заліках (тобто міжнародних, національних, регіональних) заявилося майже чотири сотні учасників! Така активність змусила з чималим жалем згадати про те, як влітку раптово повідомили про скасування вересневого BP Ultimate Portugal Cross-Country Rally, етапу «великого» Кубка світу з ралі-рейдів… Цікаво, що ж сталося тоді – місцева влада надто «перестрахувалась» на випадок чергової COVID-кризи чи все ж були інші проблеми?

У міжнародному заліку автомобілів і SSV/UTV стартували шість десятків екіпажів – левову частку учасників склали португальці на чолі з такими грандами, як Тьягу Рейш, Рікарду Порем, Жуан Рамуш, Мігел Барбоз, Алешандре Ре, до яких додалися чимало бразильців (латиноамериканці зараз дуже успішно боролися за місця в Топ-5). Знову заінтригував Порем, який майже щороку змінює техніку (у 2014-2017 роках він здобув чотири перемоги поспіль, причому за кермом трьох різних автомобілів) – зараз він вивів на старт загадковий Cattiva Proto (про цей автомобіль майже повністю відсутня будь-яка детальна інформація). Але найбільше уваги все ж таки було прикуто до великої трійки фаворитів – саудівців Язіда Аль-Раджі та Ясіра Сейдана (претенденти на титул у Кубку світу), а також до поляка Кшиштофа Холовчица (в нього був певний шанс на перемогу в Кубку Європи)… У групі Т3 (прототипи SSV/UTV) центральними фігурами були іспанці Хесус Фустер та Сантьяго Наварро – вони ведуть свою битву за «срібло» у Кубку світу та за вищий титул у Кубку Європи. У заліку Т4 («серійні» SSV/UTV) не обійшлося без сюрпризу – був відсутній кувейтець Мшарі Аль-Зефірі, через що в грі залишилися лише два фаворити Кубка світу з трьох, саудівець Салех Аль-Сайф і португалець Алешандре Ре…

Перший день Baja Portalegre 500 (пролог 3,5 км, СД 62,55 км) майже відразу зумів заінтригувати всіх – за підсумками п’ятниці впевнено лідирував господар траси Тьягу Рейш на Toyota Hilux Overdrive, який більш ніж на півхвилини випередив земляка Жуана Рамуша та поляка Кшиштофа Холовчица. Також спантеличив непевний виступ обох саудівських фаворитів – Язід Аль-Раджі з Ясіром Сейданом «застрягли» у середині Топ-10. На додаток до того в суботу саудівці остаточно провалилися – Язід фінішував лише десятим (щоправда, це не завадило йому стати переможцем Кубка світу з бах), Ясір дошкутильгав до фінішу одинадцятим і взагалі не набрав очок. Зате Кшиштоф Холовчиц створив пару невеликих див – поляк у фінальний день зумів переграти Тьягу Рейша, здобув свою третю перемогу на Baja Portalegre 500 (цікаво, що він стартував у Португалії лише тричі, але неодмінно залишав її з переможним кубком) і на самому фініші зумів відібрати Кубок Європи з бах у лідера Язіда Аль-Раджі (перед фіналом рахунок був 79,5:55,5 на користь саудівця, однак на фініші миттєво перетворився на поразку 79,5:82)! Потішив також Тьягу Рейш – йому цього року вистачило лише трьох стартів (принесли йому два других і четверте місця), щоб стати п’ятим у Кубку світу та здобути «бронзу» у Кубку Європи!

В обох заліках SSV/UTV склалася абсолютно протилежна картина. У нечисленній групі Т3, де була відсутня Данія Акіль (після того, як саудівська пілотеса достроково виграла Кубок світу у цій категорії, вона пропустила фінал у Португалії) залишки інтриги померли вже в суботу вранці, коли зійшов Хесус Фустер – після цього Сантьяго Наварро вже ставав володарем Кубка Європи та гарантував собі «срібло» у Кубку світу. Набагато несподіванішим виявився перебіг подій у «серійній» категорії Т4, де без Мшарі Аль-Зефірі всі чекали запеклої битви між Алешандре Ре і Салехом Аль-Сайфом – тут фаворитом вважався саудівець, який перед фінальним раундом випереджав португальця на 19 очок. Але в п’ятницю на СД2 всіх чекав жорстокий провал Аль-Сайфа – він не зміг проїхати спецділянку, отримав призначений час (майже годину з чвертю відставання), після чого навіть успішна атака у суботу (третє місце за підсумками дня та призові 0,5 очка) не дозволила йому піднятися вище одинадцятого місця. Так Саудівська Аравія втратила реальний шанс здобути Кубки світу у всіх трьох заліках – довелося «обмежитися» титулами в абсолюті та Т3… Головним героєм став Алешандре Ре – він фактично повторив європейський подвиг Кшиштофа Холовчица і на самому фініші сезону зумів «видряпати» собі Кубок світу. І португалець став єдиним, хто цього року виграв як Кубок світу, так і Кубок Європи!

Baja Portalegre 500
1. Холовчиц/Кужея (PL, Mini JCW Rally) 5:09.44.7
2. Рейш/Кардозу (P, Toyota Hilux Overdrive) +1.14,6
3. Мораеш/Бентіволіу (BR, Toyota Hilux Overdrive) +7.33,6
4. Барбоза/Велоза (P, Toyota Hilux Overdrive) +8.37,8
5. Баумгарт К./Андреотті (BR, Toyota Hilux) +8.44,8
6. Баумгарт М./Сінсеа (BR, Toyota Hilux) +12.49,9
7. Олівейра/Мендіш (P, Volkswagen Amarok) +13.12,5
8. Матуш/Луташ (P, Fiat Fullback Proto) +14.12,2
9. Ре А./Ре П. (P, Can-Am Maverick X3) +14.31,6
10. Аль-Раджі/Орр (SA/GB, Toyota Hilux Overdtive) +16.17,7

Кубок світу з бах, абсолют
1. Аль-Раджи (SA) – 108,5
2. Сейдан (SA) – 99
3. Холовчиц (PL) – 82
4. Заплетал (CZ) – 51
5. Рейш (P) – 50,5

Кубок світу з бах, група Т3
1. Акіль (SA) – 101
2. Наварро (E) – 80
3. Фустер (E) – 48,5

Кубок світу з бах, група Т4
1. Ре (P) – 120,5
2. Аль-Сайф (SA) – 113,5
3. Аль-Зефірі (KWT) – 100,5

Кубок Європи з бах, абсолют
1. Холовчиц (PL) – 82
2. Аль-Раджі (SA) – 79,5 (80,5)
3. Рейш (P) – 50,5
4. Заплетал (CZ) – 32
5. Ванагас (LT) – 30

Кубок Європи з бах, група Т3
1. Наварро (E) – 80
2. Фустер (E) – 48,5
3. Акіль (SA) – 46,5

Кубок Європи з бах, група Т4
1. Ре (P) – 101,5 (120,5)
2. Вентура (I) – 50, 5 (51,5)
3. Аль-Сайф (SA) – 49

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Yazeed Racing, X-raid Team, autosport.pt

02-11-2021 25037
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца