Azores Rallye: повернення на гравій

Після неодноразових перенесень обох португальських раундів (на Азорах і в Фафі) календар чемпіонату Європи виявився чітко розділеними на чотири коротких періоди – по два на гравії й асфальті. Влітку сезон стартував гравійними раундами в Польщі та Латвії, після чого учасників чекало випробування асфальтом в Італії та Чехії… Зараз ERC переїжджає на два поспіль португальських гравійних етапи, які ще весною повинні були відкривати сезон в європейській першості, але пізніше їх остаточно «відфутболили» на осінь. Отже, після дворічної перерви в четвер, 16 вересня, нарешті стартувало Azores Rallye – сьогодні були заплановані вільні тренування плюс кваліфікація на короткій спецділянці Remédios – Lagoa (3,12 км), яка вже понад десять років використовується в ролі траси для передстартових шейкдаунів і кваліфікаційних заїздів… На жаль, постійна невизначеність (ралі за півроку переносили вже двічі) відбилася на кількості учасників Azores Rallye. Всього заявилися 45 екіпажів (то найгірший показник після 2013 року, коли на Азорах стартували 41 екіпаж), з яких тільки 29 були представлені в міжнародному заліку, серед них 21 учасник на техніці R5/Rally2.

За великим рахунком, головних претендентів на перемогу на цьому острівному ралі є тільки два – це лідер чемпіонату Європи Андреас Міккельсен і дворазовий чемпіон Європи Олексій Лукьянюк, який після двох поспіль неприємних пригод (схід в Італії, відсутність у Чехії після аварії на тестах) змушений відігравати несподівану фору в 30 очок… Зате перелік претендентів на подіум вийшов чималим – відкриває його Даніель Сордо, черговий «змінник» Крейга Бріна в Team MRF Tyres (для іспанця заплановані старти на Hyundai i20 R5 на обох португальських етапах ERC, тобто на Азорах і в Фафі). Цікаво, як швидко Даніель опанує нові для себе шини MRF? Компанію заводському пілотові Hyundai Motorsport у боротьбі за подіум складуть також поляк Міколай Марчик, іспанці Ефрен Льярена та Ніл Соланс, угорець Норберт Херціг… Крім того, про всяк випадок варто тримати в полі зору досвідченого португальця Рікарду Бенту Мору – він хоч і помітно знизив свою активність після 2017 року, але все ж на його рахунку перемога та чотири подіуми на азорському ралі. Не зрозуміло, як виступлять ще два потенційно швидких екіпажі – француза Йоанна Бонато (його результати зараз не надто вражають) і чеха Еріка Цайса (як швидко він прийде до тями після жорстокого провалу в Чехії).

Оскільки обидва португальських ралі в цьому році не приймають у себе раунди молодіжних заліків (тобто ERC Junior і ERC3 Junior), то на Азорах побачимо зовсім нечисленну компанію у двох молодших дивізіонах – чотири в ERC2 і три в моноприводному ERC3… До речі, відсутність юніорів на Азорах теж стала однією з причин відносно невеликої кількості учасників у міжнародному заліку – через це втрати можуть становити до десятка екіпажів. У колись «серійній» категорії ERC2 зараз на Азорських островах не побачимо жодного учасника на традиційній техніці групи N – все чотири екіпажі виступлять на R4/Rally2-Kit, з них три на Suzuki Swift R4 (Дмитро Феофанов) і Suzuki Swift R4LLY S (Хав’єр Пардо, Хоан Віньєс) плюс один на Toyota Yaris Rally2-Kit (Віктор Картьє). У моноприводній категорії ж очікується смертельна битва за лідерство в ERC3 між обома головними фаворитами – іспанцем Хосепом Бассасом на Peugeot 208 Rally4 та французом Жан-Батістом Франческі на Renault Clio Rally4, який продовжує спроби надолужити свою чималу втрату на старті сезону (нуль очок у Польщі). До них має намір долучитися ще норвежець Ола Норе на Renault Clio Rally4.

Якраз перед нинішнім Azores Rallye стало відомо про одну свіжу зміну в спортивному регламенті ERC. Якщо раніше стартові позиції вибирали тільки 15 найкращих екіпажів за підсумками кваліфікації, то починаючи з азорського ралі це правило поширюється на всіх без винятку учасників на техніці R5/Rally2. Цей крок, за ідеєю, повинен поставити крапку на хитромудрих «комбінаціях» деяких екіпажів, які намагаються показати час десь у районі 20-го місця, щоб стартувати якомога пізніше – особливо грішив цим Крейг Брін на етапах у Польщі таЛатвії. Якщо вільні тренування пройшли досить сумбурно (перший заїзд виграв Олексій Лукьянюк, на другому найшвидшим став Норберт Херціг), то кваліфікація швидко розставила все по місцях – Лукьянюк показав найкращий час і понад на півтори секунди випередив Андреаса Міккельсена! Здивував також Йоанн Бонато, який несподівано вискочив на третю позицію – цікаво, француз зможе завтра та післязавтра на основних спецділянках продемонструвати подібну прудкість? Даніель Сордо поки стартував без особливих «спецефектів» і завершив кваліфікацію на шостій позиції… Головні випробування попереду – 13 допів і 201,74 км бойової дистанції (включаючи шість спецділянок довжиною понад два десятки кілометрів кожна).

Azores Rallye, кваліфікація (Топ-10)
1. Лукьянюк/Арнаутов (RUS, Citroën C3 Rally2) 1.50,722
2. Міккельсен/Едмондсон (N/GB, Skoda Fabia Rally2 evo) +1,792
3. Бонато/Буллу (F, Citroën C3 Rally2) +1,897
4. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +1,907
5. Херціг/Ференц (H, Skoda Fabia Rally2 evo) +2,429
6. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 R5) +2,491
7. Соланс Н./Марті (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +3,253
8. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +3,615
9. Цайс/Жакова (CZ, Ford Fiesta Rally2) +3,728
10. Скандола/Фаппані (I, Hyundai i20 R5) +3,982

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, MRF Tyres

16-09-2021 23074
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца