Arctic Rally Finland: перемога Hyundai, лідерство Toyota!

Перед фінальним Power Stage виникало все більше й більше різноманітних питань, причому пов’язаних не тільки з поточною ситуацією в усіх заліках Arctic Rally Finland (на кшталт очікуваної битви Калле Рованпері з Тьєррі Ньовіллем за другу сходинку подіуму в абсолюті або Теему Асунмаа з Егоном Кауром за перемогу в заліку WRC -3). Наприклад, давно такого не було, щоб до Power Stage змогла дістатися ціла дюжина екіпажів на техніці WRC – чи будуть організатори за таких умов ставити на перші стартові позиції когось зі лідерів WRC-2 і WRC-3? Начебто зараз не та ситуація, коли на фінальній спецділянці з’являлися тільки п’ять-шість машин вищої категорії, внаслідок чого потрібно було створювати якусь подобу масовості для телетрансляції… Або все ж додадуть два-три екіпажі на техніці R5/Rally2, щоб вони теж отримали свої десять хвилин слави на екранах ТБ? Інше питання носить більш практичний характер – чи вдасться на Power Stage побити ранковий результат Елфіна Еванса (валлієць на Aittajärvi показав час 10.07,5, або середню швидкість 133,16 км/год)?

На одне з вищенаведених питань відповідь була отримана приблизно за чверть години до старту Power Stage – перша стартова дюжина складатиметься виключно з екіпажів на техніці WRC (у зворотному порядку, від Лоренцо Бертеллі до Отта Тянака). Як і очікувалося, Бертеллі з його 60 хвилинами «баласту» по SupeRally спокійно фінішував з часом 10.43,5 – набагато цікавіше було дочекатися проїзду двох французів, П’єра-Луї Лубе (Hyundai i20 Coupe WRC) і Себастьяна Ож’є (Toyota Yaris WRC), щоб отримати найточніший «часовий» орієнтир у боротьбі за додаткові призові очки. Для Лубе, який вчора сильно постраждав через несподівані проблеми з турбіною (змушений був після СД6, продовжив виступ лише за допомогою SupeRally), фінал лапландського ралі вийшов «зіжмаканим». Його розвернуло перед самим фінішем Power Stage, тому результат виявився посереднім, 10.39,6 – це на двадцять секунд гірше, ніж вранці… Зате чинний чемпіон світу Ож’є «відстрілявся» чудово – француз на три секунди побив ранковий рекорд Еванса та показав 10.04,2 (середня швидкість 133,88 км/год)! Неприємний сюрприз для лідерів ралі – яку відповідь вони дадуть на цей випад?

Обидва представники M-Sport Ford WRT нічим не здивували в фіналі – Теему Сунінен з Гасом Грінсмітом відразу програли Ож’є десь 10-20 секунд і спокійно завершили лапдандське ралі в самому низу Топ-10… Зате заінтригував Такамото Кацута, який хоч і не дострибнув до «поперечки» Ож’є, але показав дуже пристойний час 10.08,7. Менш вдалим вийшов фінал ралі для Олівера Сольберга – шведський юніор в якийсь момент навіть випереджав Себастьяна Ож’є, але на самому фініші «зловив» розворот, втратив чверть хвилини та віддав шосте місце в абсолюті Кацуті. Але сьома позиція в дебютному старті за кермом WRC, та ще й з тимчасовим штурманом – то не найгірший результат! Тим часом Елфін Еванс примчав на фініш і зупинив секундомір на цифрах 10.08,0 – трохи гірше, ніж вранці… Отже, битва за четверту позицію досягла кульмінації – чи зуміє Крейг Брін блокувати цю атаку валійца? Ірландець виявився на висоті – він не тільки спромігся відбитися від Еванса й втримав за собою мінімум четверте місце в ралі, а й став новим лідером Power Stage з часом 10.02,7!

Перед стартом трійки лідерів Ньовілль-Рованперя-Тянак вирування пристрастей досягло своєї вершини – як розберуться між собою фін і бельгієць в битви за другу сходинку подіуму? І чи вдасться комусь все ж пробити «бар’єр» у 10 хвилин? Тьєррі Ньовілль завдав ще одного удару по позиціях Toyota – він за підсумками Power Stage відсунув Ож’є на третє місце та відстав від Бріна всього лише на 0,1 секунди (10.02,8)! Але вже через кілька хвилин шальки терезів знову хитнулися в бік Toyota Gazoo Racing WRT – Калле Рованперя виграв дуель за друге місце у Ньовілля, став новим лідером Power Stage (час 10.02,4) і за підсумками ралі випередив бельгійця на 2,4 с! Але найцікавіше – 20-річний фін став новим лідером чемпіонату! На тлі цього трилера виступ Отта Тянака було зразком спокою – естонець став четвертим на Power Stage та відсвяткував свою 14-ту перемогу в чемпіонаті світу. У WRC-2 Есапекка Лаппі спокійно довів справу до переможного фінішу плюс без зайвого ризику здобув чотири призових очки на Power Stage (найкращий час був у Андреаса Міккельсена). Але найбільше переживань спостерігалося в заліку WRC-3, де Егон Каур виграв фінальний Power Stage і в битві за перемогу в своїй категорії програв лише 4,2 секунди фіну Теему Асунмаа (це з 10 секундами штрафу).

Power Stage (абсолют)
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) 10.02,4
2. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +0,3
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +0,4
4. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) +1,7
5. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +1,8

Arctic Rally Finland (попередні результати)
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) 2:03.49,6
2. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +17,5
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +19,8
4. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +52,6
5. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +1.01,5
6. Кацута/Баррітт (J/GB, Toyota Yaris WRC) +1.37,8
7. Сольберг О./Маршалл (S/GB, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.39,0
8. Сунінен/Марккула (FIN, Ford Fiesta WRC) +2.09,0
9. Грінсміт/Едмондсон (GB, Ford Fiesta WRC) +3.39,4
10. Лаппі/Ферм (FIN, Volkswagen Polo GTI R5) +6.07,0

Чемпіонат світу (пілоти)*
1. Рованперя (FIN) – 39
2. Ньовілль (B) – 35
3. Ож’є (F) – 31
4. Еванс (GB) – 31
5. Тянак (EE) – 27
6. Брін (IRL) – 16
7. Кацута (J) – 16
8. Сордо (E) – 11
9-10. Сольберг О. (S) – 6
9-10. Міккельсен (N) – 6
* – попередні результати

Кубок виробників*
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 88
2. Hyundai Motorsport – 77
3. M-Sport Ford WRT – 24
4. Hyundai 2C Competition – 22
* – попередні результати

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, Sophie Graillon

28-02-2021 29575
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца