Africa ECO Race: нові та непрості часи

На відміну від минулих років, нинішній ралі-рейд Africa ECO Race (між іншим, вже одинадцятий за рахунком) якось дуже швидко випав з поля зору багатьох глядачів – чесно кажучи, склад учасників гонки 2019 року взагалі не вражає… І перша половина дистанції (п’ять етапів на території Марокко і Західної Сахари, майже 1835 км бойової дистанції) лише підтвердила більшість попередніх скептичних прогнозів – нових гравців зовсім небагато, а частина учасників минулих років або вирішили повернутися на «Дакар», або просто взяли досить тривалу паузу. Якщо ретельно «профільтрувати» списки учасників, то в очі впадає хіба тільки поява заводської команди GAZ Raid Sport, яка виставила по два екіпажі в заліках автомобілів (на GAZelle Next) та вантажівок (на GAZ Sadko Next 4×4)… Але до рівня Team de Rooy або KAMAZ-master їм ще дуже далеко.

У заліку мотоциклів кілька років поспіль спостерігається одна і та ж сама картина – головним фаворитом є норвежець Пол Андерс Уллевольсетер (вигравав Africa ECO Race в 2015 і 2016 роках), з ним борються один-два досить швидких пілота. У 2017 році виграв Гев Селла з Ізраїлю, рік тому успіх прийшов до італійця Паоло Чечі. Зараз у Уллевольсетера з’явився новий, досить серйозний суперник – італієць Алессандро Боттурі, який двічі стартував на «Дакарі» у складі заводської команди Yamaha. І перші ж етапи Africa ECO Race 2019 року лише підтвердили, що реальних суперників у пари дуелянтів Уллевольсетер-Боттурі просто немає – вони відразу почали по черзі вигравати спецділянку за спецділянкою і прибули до Дахли (де запланований день відпочинку) з колосальним відривом (словак Мартін Бенко, який пробився на третє місце, відстає вже майже на дві години). Мало хто сумнівається, що перемога піде або до Уллевольсетера, або до Боттурі… Хоча надто поспішати з висновками не варто – попереду ще довгий і дуже виснажливий шлях в дюнах Мавританії.

У автомобілістів картина теж не надто вражає – в цій категорії практично не залишилося жодного насправді швидкого екіпажу на повнопривідній техніці (якими раніше були Володимир Васільєва, Юрій Сазонов, Канат Шагіров)… На спецділянках у Марокко і Західній Сахарі по повній програмі бешкетували представники команди Team MD, яка виставила відразу сім екіпажів на Buggy Optimus MD – якщо комусь і вдавалося з ними якось боротися, так це тільки екіпажам Team MMO на двох Buggy Tarek (колишні заводські VW Tarek аж 2003 року, але вже екіповані більш потужними трилітровими турбодізелями від VW або Mercedes). Результат не забарився – вісім перших місць за швидкими і легкими баггі. І малоймовіно, що ця картина якось зміниться до самого фінішу марафону – найкращий представник повного приводу, Франсуа Кузен на Nissan Navarra, займає лише десяту позицію в загальному заліку і відстає від лідера (Домінік Лор, Buggy Optimus MD) на шість годин.

Зате в вантажній категорії після відходу Team de Rooy і KAMAZ-master відразу ж з’явилася інтрига – можна було нарахувати мінімум три-чотири претенденти на перемогу. Досить довго головним фаворитом вважався чех Томаш Томечек (три перемоги на Africa ECO Race), який зробив вже другу спробу встановити унікальний рекорд – виграти марафон сам-один за кермом вантажівки (тобто без штурмана і механіка). І спочатку у нього це дійсно непогано виходило – після чотирьох етапів Томаш лідирував у своїй категорії. Але на п’ятому етапі (в суботу, 5 січня) на всіх його амбіціях було поставлено жирний хрест – поломка зчеплення, десь три години відставання, безуспішні спроби самотужки здійснити ремонт, фініш на буксирі у технічки… У підсумку, колосальні втрати часу, багатогодинний штраф, падіння на шосте місце в загальному заліку і майже 17 годин відставання. А новим лідером стала португалка Елізабете Жасінту на MAN TGS, яка вже більш ніж на півтори години випереджає бельгійця Ноела Ессерса (MAN TGA). Чим же закінчиться цей стрімкий прорив Жасінту?

Мотоцикли (становище після п’яти етапів)
1. Боттурі (I, Yamaha WR 450F) 20:46.08
2. Уллевольсетер (N, KTM 450) +7.26
3. Бенко (SK, KTM 450) +1:56.08
4. Агацці (I, Honda CRF 450 RX) +2:09.48
5. Йєнсен (N, KTM 450) +2:20.42

Автомобілі (становище після п’яти етапів)
1. Лор/Креспо (F, Buggy Optimus MD) 19:36.13
2. Стрюго/Борсотто (F, Buggy Optimus MD) +22.30
3. Жюльєн Ж./Жюльєн Р. (F, Buggy Optimus MD) 1:28.00
4. Фромон/Відаль (F, Buggy Tarek JMS VW) +1:34.12
5. Мартен/Біжо (F, Buggy Tarek JMS Mercedes) 1:37.18
6. Жерар/Делякур (F, Buggy Optimus MD) +2:01.02

Вантажівки (становище після п’яти етапів)
1. Жасінту/Тейшейра/Кошінью (P, MAN TGS) 22:02.08
2. Ессерс/Лауверс/Коонінкс (B, MAN TGA) +1:40.03
3. Боувенс/Дрісманс/Бурбоом (B, Iveco Trakker Evo 2) +2:07.43

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Africa ECO Race, Alessio Corradini, MD Rallye Sport

06-01-2019 5740
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца