ADAC Rallye Deutschland: подвійний тріумф Тянака

Після ранкового «відстрілу», коли гонка протягом однієї спецділянки одночасно вивела з гри три заводських екіпажі на WRC, організаторам довелося як слід поміркувати, як «переформатувати» порядок старту на Power Stage – учасників на техніці вищого класу залишилося зовсім небагато… У підсумку, перша шістка на старті фінального допа особливого інтересу не становила – Елфін Еванс (валлієць з самого ранку своєю швидкістю не радував, тому навряд чи міг реально боротися за призові очки), Журден Сердерідіс, Маріян Грібель, потім відразу три кращих екіпажі з WRC-2 (Фабіо Андольфі, Калле Рованперя, Ян Копецкі). І тільки після цього в справу нарешті вступала «артилерія головного калібру», тобто всі вцілілі заводські екіпажі з вищої ліги. Таким чином, спочатку глядачі майже відразу з’ясували, що екіпажі Skoda Motorsport зробили дубль в заліку WRC-2 – Копецкі здобув перемогу і став лідером чемпіонату, Рованперя досяг свого найвищого успіху в цьому році.

Дуже швидко виявилося, що результат Елфіна Еванса (7.41,6) взагалі не дозволяє йому розраховувати на якісь бонуси – Крейг Брін на Citroen C3 WRC перевершив цей час більш ніж на два десятки секунд і миттєво підняв «поперечку» до 7.19,2. Це був дійсно дуже непоганий результат для Power Stage – принаймні, ні Андреасу Міккельсену, ні Теему Сунінену не вдалося навіть наблизитися до нього… Але десь за десять хвилин прийшла черга на Себастьяна Ож’є – француз вирішив витиснути з настільки непередбачуваної гонки (спочатку падіння зі другого місця на дев’яте, потім стрімкий зліт на четверту позицію) все можливе, «пролетів» по трасі просто на граничній швидкості і показав 7.15,0 (тобто середня швидкість склала аж 116,2 км/ч). Стало цікаво – хтось спробує ризикнути і перевершити досягнення Себастьяна чи все ж в першу чергу подбає про те, щоб без зайвих клопотів і неприєностей фінішувати на подіумі? Есапекка Лаппі явно вибрав другий варіант дій – фін спокійно програв французу чотири секунди, зате гарантував собі мінімум третє місце на фінішу ралі.

А як вчинять Тьєррі Ньовілль з Оттом Тянаком? Бельгієць, між іншим, теж не став шукати складних шляхів – навіщо спокушати долю, яка вже й так щедро обдарувала його сьогодні вранці, миттєво прибравши зі шляху двох серйозних суперників (Ярі-Матті Латвалу з Даніелем Сордо) і закинула Тьєррі на другу позицію? Ось тому Ньовілль і спокійно відкатав Power Stage з результатом 7.21,7, пропустивши вперед не тільки Ож’є, а й Лаппі з Бріном (тобто в найкращому випадку він взяв би лише два бонус-очки). Втім, насправді порадував Отт Тянак, який не побажав бути надто обережним, негайно атакував на максимальній швидкості і спробував, як у Фінляндії три тижні тому, набрати повний комплект очок! Але йому не вистачило зовсім трохи – на фініші Power Stage естонець програв Себастьяну Ож’є всього лише 0,1 секунди… Втім, це не завадило Отту Тянаку досягти подвійного тріумфу. По-перше, він вперше в житті виграв два етапи WRC поспіль, причому набрав 59 очок з 60 можливих! По-друге, естонець вдруге поспіль переміг у Німеччині – таке мало кому вдавалося!

ADAC Rallye Deutschland (попередні результати)
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) 3:03.36,9
2. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +39,2
3. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) +1.00,9
4. Ож’є/Інграссія (F, Ford Fiesta WRC) +1.34,5
5. Сунінен/Марккула (FIN, Ford Fiesta WRC) +2.02,9
6. Міккельсен/Йєгер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +2.13,8
7. Брін/Мартін (IRL/GB, Citroen C3 WRC) +2.39,1
8. Грібель/Рат (D, Citroen DS3 WRC) +10.41,2
9. Копецкі/Дреслер (CZ, Skoda Fabia R5) +13.12,8
10. Рованперя/Халттунен (FIN, Skoda Fabia R5) +13.16,6

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ньовілль (B) – 172
2. Ож’є (F) – 149
3. Тянак (EE) – 136
4. Лаппі (FIN) – 88
5. Міккельсен (N) – 65
6. Сордо (E) – 60
7. Латвала (FIN) – 55
8. Еванс (GB) – 52
9. Остберг (N) – 48
10. Брін (IRL) – 47

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 254
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 241
3. M-Sport Ford WRT – 224
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 159

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото M-Sport, Twitter (@OttTanak), Toyota

19-08-2018 13202
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца