ACI Rally Monza: чемпіонат фінішував!

Фінальний раунд WRC-2020 став своєрідним відбитком усього цього «нестандартного» сезону – досить хаотичне, почасти «штучне» змагання, коли багато що доводиться реалізовувати за принципом «Використовуй все, що тільки під руку трапиться». В цілому, ралійний світ цього року отримав хоч і вимушений, але досить цікавий експеримент з аварійного порятунку сезону, який дозволив досягти завдання-мінімуму – гарантувати проведення мінімум семи раундів. Після цього можна поступово підбивати підсумки такого «зламаного» чемпіонату світу та розраховувати, що в наступному році організатори врахують весь накопичений досвід «коронавірусного» сезону й зможуть без зайвих потрясінь реалізувати запланований календар з 12 раундів… Однак повернемося до подій безпосередньо на трасах Північної Італії – точніше, знову повернемося на територію Autodromo Nazionale di Monza, де сьогодні були заплановані три фінальні спецділянки. Якраз на цих 40,25 км повинні були остаточно визначитися чемпіони та призери в усіх без винятку категоріях.

П’ятниця-субота капітально пошарпали ряди учасників у вищій лізі – сьогодні на старт змогли вийти тільки сім екіпажів на WRC (два з них, Такамото Кацути й Елфіна Еванса, продовжили виступ тільки з допомогою SupeRally). Дві ранкові спецділянки пройшли відносно спокійно, якщо не брати до уваги подвійного рокірування на другій позиції – коли Даніель Сордо віддав її Отту Тянаку, але негайно ж повернув назад. Як завжди, перед фінальним Power Stage організатори «перекроїли» порядок старту й поставили на перші позиції чотирьох претендентів на титули в молодших дивізіонах – тобто Понтуса Тідеманда і Мадса Остберга (WRC-2), Ярі Хуттунена (WRC-3) та Тома Крістенссона (Junior WRC). Жодних сюрпризів в цій «групі розігріву» не було – Остберг акуратно втримав за своєю спиною Тідеманда й став чемпіоном світу в заліку WRC-2, що є першим подібним досягненням як для норвежця, так і для Citroen C3 R5 (на французькому автомобілі цього року були виграні WRC-2 й ERC). Два інших фаворитм, Хуттунен та Крістенссон, просто без особливого ризику доїхали до фінішу, завдяки чому остаточно гарантували собі чемпіонські титули у своїх дивізіонах.

Коли в гру нарешті включилися заводські екіпажі на WRC, наспів перший невеличкий сюрприз – Елфін Еванс різко збився з темпу (за його словами, двигун двічі втрачав оберти) і програв своєму одноклубнику Такамото Кацуті (11.07,9 проти 11.05,5). Тим часом Калле Рованперя вирішив за краще спокійно завершити фінальний доп (понад шість секунд відставання від Кацути) і отримав «подвійну п’ятірку», тобто став п’ятим на ACI Rally Monza та п’ятим за підсумками сезону. В цілому, було очевидно, що ніхто з лідерів ризикувати не буде – додаткові очки на Power Stage вже нічого не змінять в турнірній таблиці чемпіонату світу, зате ціна зайвого непотрібного ризику і помилки може виявитися занадто високою, аж до стрімкої втрати титулу в особистому або командному заліках. Поєднання всіх цих факторів принесло несподіваний результат – японець Такамото Кацута не просто вперше в житті фінішував у Топ-5 на Power Stage, а й записав на свій рахунок максимальні п’ять очок за найкращий час! Отже, підтримку Toyota на наступний рік він собі точно забезпечив…

Оскільки на фініші ралі жодних радикальних змін в Топ-10 не сталося (якщо не брати до уваги того, що Отт Тянак остаточно відібрав другу сходинку подіуму у свого одноклубника Даніеля Сордо), були визначені всі призери чемпіонату світу 2020 року. Елфін Еванс вчора зазнав неймовірно прикрої поразки, внаслідок чого Себастьян Ож’є сьогодні завоював свій сьомий титул чемпіона світу – цей показник все ще поступається абсолютному рекорду Себастьяна Льоба (дев’ятиразовий чемпіон), зате Ож’є досяг своїх успіхів на техніці трьох різних марок (Volkswagen, Ford, Toyota). Таким чином, в історії WRC тепер є тільки два пілоти, які ставали чемпіонами світу на автомобілях трьох різних виробників – до того одноосібним рекордсменом у цій номінації був легендарний фін Юха Канккунен (Peugeot, Lancia, Toyota). Кубок виробників вже вдруге поспіль пішов до Hyundai Motorsport – майже повністю повторилася торішня історія, коли Toyota Gazoo Racing впевнено виграла в особистому заліку, але при цьому зазнала поразки в командній битві…

ACI Rally Monza (попередні результати)
1. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) 2:15.51,0
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) +13,9
3. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +15,3
4. Лаппі/Ферм (FIN, Ford Fiesta WRC) +45,7
5. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +1.11,1
6. Міккельсен/Йєгер (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +3.56,3
7. Сольберг/Джонстон (S/IRL, Skoda Fabia Rally2 evo) +4.12,1
8. Хуттунен/Лукка (FIN, Hyundai i20 R5) +5.15,4
9. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 R5) +5.27,4
10. Тідеманд/Барт (S, Skoda Fabia Rally2 evo) +5.53,0

Чемпіонат світу, пілоти
1. Ож’є (F) – 122
2. Еванс (GB) – 114
3. Тянак (EE) – 105
4. Ньовілль (B) – 87
5. Рованперя (FIN) – 80
6. Лаппі (FIN) – 52
7. Сунінен (FIN) – 44
8. Сордо (E) – 42
9. Брін (IRL) – 25
10. Льоб (F) – 24

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 241
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 236
3. M-Sport Ford WRT – 129
4. Hyundai 2C Competition – 8

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, FIA WRC, Hyundai, Citroen

06-12-2020 47132
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца